خانهاخبار
چگونه سلامت باتری آیفون را چک کنیم؟

چگونه سلامت باتری آیفون را چک کنیم؟

اگر فکر می‌کنید باتری آیفون شما شعف شده است و به سلامت آن مشکوک هستید، در ادامه روش چک کردن سلامت باتری آیفون را شرح داده‌ایم.
۱۳۹۶/۷/۱۹

حتما متوجه شده‌اید پس از چند ماه استفاده از گوشی‌ هوشمندتان، عملکرد باتری دستگاه ضعیف‌تر می‏شود و مثل روز اول خوب شارژ نگه نمی‌دارد. این خاصیت باتری‌های لیتیوم یونی است که پس از بارهای پر و خالی شدن ضعیف می‎شوند و ظرفیت ذخیره‌سازی آنها کاهش می‌یابد.

اپل برای هر یک از دستگاه‌های خود، از جمله آیفون، عمر باتری مشخصی تعریف کرده است و به کاربران توصیه می‌کند، در صورت پایان یافتن عمر مفید تعیین شده، اقدام به تعویض باتری دستگاهشان کنند.

باتری دستگاهای اپل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در پایان عمر مفیدشان به 80 درصد ظرفیت اصلی برسند. با پایان یافتن عمر مفید باتری، یا گذر از تعداد چرخه‌های تعیین شده، باز هم می‌توان به استفاده از آن باتری ادامه داد؛ ولی دیگر کارایی خوبی نخواهد داشت و بر عملکرد دستگاه تاثیر خواهد گذاشت.

اپل عمر باتری دستگاهایش را بر اساس Cycle یا چرخه می‌سنجد. هر بار باتری دستگاه شما 100 درصد شارژ شود اپل آن را یک Cycle در نظر می‌گیرد. به یاد داشته باشد حتی اگر یک بار دستگاه خود را 25 درصد شارژ کنید و بار دیگر آن را 75 درصد شارژ کنید باز هم در مجموع یک چرخه با شارژ 100 درصد در نظر گرفته می‏شود.

عمر مفید باتری دستگاه‌های اپل

آیفون

1000 چرخه

اپل واچ

400 چرخه

آیپد

1000 چرخه

آیپاد

400 چرخه

مک بوک

1000 چرخه

 

برای پیدا کردن تعداد چرخه‌های باتری دستگاه خود می‌توانید به اطلاعات باتری دستگاهتان مراجعه کنید و عدد نوشته شده مقابل Cycle Count را ببینید. مشخصا هرچه تعداد چرخه‌های باتری کمتر باشد سلامت باتری در وضعیت بهتری قرار دارد و بالعکس.

در برخی از آی‌دیوایس‌های قدیمی اپل امکان مشاهده Cycle Count در خود دستگاه وجود ندارد. در چنین شرایطی می‌توانید با کمک گرفتن از برنامه coconut Battery (در مک) و برنامه iBackupBot (در ویندوز) تعداد چرخه‌های باتری دستگاهتان را بیابید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

انوشیروان

۱۳۹۶/۷/۲۲
منم SE و ios 11 دارم. نتونستم پیدا کنم

afars

۱۳۹۶/۷/۱۹
خیلی چک کردم تواطلاعات مربوط به باتری گوشی گزینه ای که گفتین نیست گوشی من 6s هست لطفا راهنمایی بفرمایین

علي الاحوازي

۱۳۹۶/۷/۱۹
خب كجا ميتونيم cycle count راپيدا كنيم

فربد

۱۳۹۶/۷/۱۹
اگه میشه واسه باتری گوشی های اندرویدی هم بگین