خانهاخبار
هشدار جدی به گیمرهای تلفن همراه؛ خطر از دست دادن بینایی جدی است

هشدار جدی به گیمرهای تلفن همراه؛ خطر از دست دادن بینایی جدی است

اگر از گیمرهای بازی‌های تلفن همراه هستید که برای مدت طولانی در روز به نمایشگر گوشی چشم می‌دوزید، باید کمی بیشتر جانب احتیاط را نگه دارید. به تازگی تحقیقات نشان داده که تماشای مداوم نمایشگر تلفن همراه، آسیب‎های جبران ناپذیری به چشم وارد می‌کند.
۱۳۹۶/۷/۱۸
image

اگر فکر می‌کنید پس از یک ساعت بازی کندی‎کراش یا پوکمون گو در گوشی هوشمند، شما دچار اعتیاد به بازی‎های اندرویدی شده‎اید، پس بد نیست با “Wu Xiaojing” 21 ساله اهل ایالت شانشی چین بیشتر آشنا شوید. او – به معنای واقعی – فردی معتاد به استفاده از گوشی هوشمند است به طوری‎که پس از 24 ساعت بازی با تلفن همراه، بینایی یکی از چشمانش را از دست داد.

به گفته شیائوجینگ، موبایل تنها وسیله سرگرمی‌اش است.  شب‎ها و تمام آخر هفته‌ها شیائو چشم از نمایشگر این اسباب بازی دیجیتال برنمی‌دارد تا جایی که با این کار سلامتش را به خطر انداخته است.

شیائو که در حال گذراندن دوره‎های حسابداری است، بیناییش را هنگام بازی با تلفن همراه از دست داد. به گفته او، غروب یکی از روزها که در حال بازی با تلفن همراهش بود سوی یکی از چشمانش  رفته رفته کم شد و در نهایت به طور کامل بینایی چشمش را از دست داد. تشخیص پزشکان متخصص، انسداد شریان شبکیه بود که در اثر اعتیاد به بازی‎های تلفن همراه رخ می‎دهد.

طبق داده‎های پایگاه پزشکی “Medscape”، تقریبا باید گفت این بیماری هیچ‎گونه نشانه هشدار دهنده‏‎ای ندارد و در صورت ابتلا، احتمال بازگشت بینایی فرد، بین 20 تا 35 درصد خواهد بود. بر اساس نظر پزشک شیائو، امکان بازگشت بینایی او بسیار کم است و شاید شیائوجینگ تا پایان عمر از نابینایی یکی از چشمانش رنج ببرد.

بهتر است بدانید این دختر 21 ساله چینی معمولا در ساعت‎های اولیه صبح تا هنگام ناهار و پس از آن تا اوایل بامداد به بازی با تلفن همراه مشغول بوده است. ادامه روند بیمارگونه استفاده از تلفن همراه سبب شد تا شیائو یکی از چشمانش را از دست بدهد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

King

۱۳۹۶/۷/۱۹
اره واقعا گوشی ها دشمن چشمن ولی آنقدری که با گوشی کار میکنم چشمم خسته میشه با کامپیوتر کار میکنم خسته نمیشه فک کنم نمایشگرای گوشی نویز زیادی دارن

Marsad

۱۳۹۶/۷/۱۸
بنظر من گوشی نقش خیلی مهمی تو پر کردن اوقات تنهایی داره
شاید باعث شده کمی مطالعه و فرهنگ مردم بالاتر بره
ب خود فرد بستگی داره ک چجوری ازش استفاده کنه
مثل تمام وسایل دور و برش
انسان باید قدرت کنترل خودش رو داشته باشه

منصور

۱۳۹۶/۷/۱۸
اره حتی منو تو?

sinakaya

۱۳۹۶/۷/۱۸
کامپیوتر هم؟؟؟امکان نداره 3 میلون بهش پول بدم و کم تر از 5 ساعت باهاش گیم بزنم

ایمان

۱۳۹۶/۷/۱۸
با سلام
کیه که گوشی بده! زندگی تموم افراد اطرافم شده فقط تلگرام!!! ادما تا یه چیزی از دست ندن قدرش نمیدونن!