خانهاخبار
آیفون 10، الهام‌بخش سازندگان اندرویدی برای استفاده از تشخیص چهره سه‌بعدی

آیفون 10، الهام‌بخش سازندگان اندرویدی برای استفاده از تشخیص چهره سه‌بعدی

براساس یک گزارش جدید توسط مینگ‌چی کو، سازندگان اندرویدی نیز مایل به استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی هستند و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده خواهد شد.
۱۳۹۶/۷/۱۸

تا پیش از عرضه‎ی آیفون 10 (iPhone X) بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند، به دنبال ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه نمایش بودند. با این‌حال، هنگامی‌که اپل از آیفون 10 و سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی Face ID رونمایی کرد، به‌نظر می‌رسد سازندگان اندرویدی توجه خود را از سنسورهای اثرانگشت در زیر نمایشگر دور کرده و اکنون، به دنبال راهی برای استفاده از سنسورهای دوربین سه‏‌بعدی به منظور تشخیص چهره‌ی کاربران هستند.

در آخرین گزارش ارائه شده توسط مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر برجسته KGI Securities وی به علاقه سازندگان اندرویدی برای استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی در محصولات آینده خود اشاره کرده است. مینگ‌چی کو پیش‌تر گفته بود که سازندگان اندرویدی حداقل به 2.5 سال زمان احتیاج دارند تا سیستمی را مانند دوربین TureDepth آیفون 10 طراحی نمایند.

image

البته در پرچمدار جدید اپل جدا از احراز هویت کاربران، از دوربین سه‌بعدی جلوی گوشی به منظور تولید اموجی‌های متحرک (اصطلاحاً انیموجی) و تصویربرداری پرتره استفاده می‏‌شود. همچنین باید گفت که خریداران آیفون 10، امنیت بیشتری با استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌‏بعدی پرچمدار جدید اپل خواهند داشت.

در همین رابطه، مینگ‏چی کو مدعی است که سنسور اثرانگشت اپتیکال در زیر نمایشگر، تنها نسخه ارتقا یافته حسگرهای خازنی فعلی به شمار می‌رود. با این‎حال، حسگرهای سه‎بعدی تجربه کاربری کاملاً متفاوتی را برای کاربران به همراه خواهند داشت. تحلیل‌گر برجسته KGI Securities در ادامه می‏گوید که سنسور سه‌بعدی، نه تنها هویت کاربران را با استفاده از چهره احراز خواهد کرد؛ بلکه به کاربران اجازه می‎‌دهد تا تجربه سرگرم‌کننده‌ای مانند انیموجی‎ها، داشته باشند.

مینگ‌چی کو در نهایت به سنسورهای سه‎بعدی به عنوان یک عامل کلیدی در توسعه «واقعیت افزوده» اشاره می‌‏کند. به همین جهت، این تحلیل‌گر پیش‌بینی می‎کند که سازندگان مایل به صرف هزینه برای استفاده از فناوری مشابهی در گوشی‌های آینده خود هستند.

در حال‏حاضر Qualcomm-Himax، Orbbec و Mantis Vision موفق به توسعه روش‏‌هایی به منظور شناسایی چهره کاربران به صورت سه‏بعدی و با دقت بالا شده‌اند؛ هرچند، روش توسعه یافته توسط Qualcomm-Himax، بهترین آن‎ها محسوب می‌شود و توانسته است نظر زیادی را به خود معطوف کند.

image

مینگ‌چی کو معتقد است که در طی سه سال آینده، گوشی‌های هوشمند با حسگر تشخیص چهره‌ی سه‏بعدی از دیگر مدل‌ها که از سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده می‌کنند؛ با آمار فروش دو یا حتی سه برابری، پیش خواهند افتاد. این موضوع عمدتاً بدین جهت است که برای استفاده از سنسورهای سه‌بعدی تشخیص چهره، نیازی به ارائه گوشی‌های هوشمند با پنل OLED وجود ندارد و می‌توان روی محصولات مجهز به پنل LCD نیز از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده نمود. با این‏‌حال، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر به پنل OLED نیاز دارد و این در حالی است که موجودی این پنل‌ها حداقل تا چند سال آینده همچنان با محدودیت مواجه خواهد بود.

البته، حتی شرکت اپل نیز درنظر داشت تا آیفون 10 (iPhone X) را با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر ارائه دهد اما به دلیل بازدهی پایین تولید در صورت استفاده از این فناوری، کوپرتینویی‌ها از عرضه گوشی پرچمدار جدید خود با چنین فناوری صرف‌نظر کردند. با این‌حال، اپل ادعا می‌کند که استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی برای گوشی‌های آیفون از چندین سال پیش مدنظر این شرکت بوده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mahdi

۱۳۹۶/۷/۱۸
ایول..کجان این اندرویدیا که میگفتن face id ایفون گند زده کجاین حالا بیا نظر بده اونای که میگفتن تشخیص چهره سامسونگ بهتره ...حالا بیا الهام بگیر...تعصب کورتون کرده .من خودم سامسونگ دارم اما تعصب ندارم گوشی که خوبه خوبه دیگه من از سامسونگم راضیم اما همیشه دنبال آیفون هم بودم .ای کاش ایفونم ۲ سیم بشه