خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی HTC U11

بررسی تخصصی HTC U11

آخرین پرچم‌دار اچ تی سی با ظاهری متفاوت از نسل‌های قبلی‌اش عرضه شد. این گوشی جدید علاوه بر طراحی متفاوتش امکانات سخت‌افزاری جدیدی مانند لبه‌های حساس به فشار دارد تا کاربران برای خرید متقاعد شوند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۷/۱۷

سال‌ها قبل اگر نامی از اچ تی سی شنیده می‌شد لرزه بر اندام رقبا می‌افتاد؛ اما در سال‌های اخیر این کمپانی حرکت رو به افولی را پشت سر گذاشته که سبب شده از گردونه رقابت کم کم خارج شود و رقبایش هیچ ترسی از آن نداشته باشند.

سال 2017 سالی بود که اچ تی سی حرکتی از خود نشان داد و اعلام کرد که دوست دارد به گردونه رقابت بازگردد. U11 نتیجه این تلاش بود که حدود 4 ماه پیش معرفی شد. اچ تی سی تصمیم گرفته تا در این نسل جدید سخت‌افزاری قوی را داخل بدنه‌ای متفاوت از نسل‌های قبلی چه ازنظر ظاهری و چه ازنظر عملکرد قرار دهد. بدنه جدید پرچم‌دار اچ تی سی نه‌تنها شکلی متفاوت دارد به فشار هم حساس است. در این مقاله به‌طور کامل با این محصول آشنا می‌شوید.

image

 

طراحی

هیچ‌گاه اچ تی سی به ضخامت کم گوشی اهمیتی نمی‌داده و یو 11 هم از این امر مستثنی نیست با ضخامت 8 میلی‌متری یو 11 یکی از ضخیم‌ترین پرچم‌داران حال حاضر بازار محسوب می‌شود. این ضخامت یک میانگین است و در برخی قسمت‌ها گوشی ضخیم‌تر است. با وجود اینکه ضخامت گوشی به خصوص نزدیک به لنز دوربین بسیار زیاد است اما به لطف انحنای قاب پشتی به‌خوبی در کف دست می‌نشیند و این ضخامت به چشم نمی‌آید.

image

 

مجهز بودن به لایسنس IP67 سبب شده تا گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار باشد و امکان استفاده از آن زیر باران ممکن شود یا با ریختن آب روی آن مشکلی برایش پیش نیاید.

هیچ خبری از صفحه‌نمایش بدون حاشیه در این گوشی نیست و نه‌تنها در بالا و پایین بلکه در کناره‌ها هم شاهد حضور حاشیه‌های زیادی هستیم. همین حاشیه‌های زیاد سبب شده با وجود کوچک بودن صفحه‌نمایش اندازه شاسی دستگاه در حد و اندازه پرچم‌دارانی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد. طراحی صفحه‌نمایش به‌گونه‌ای است که خمیدگی زیادی در کناره‌ها دارد و تا میانه فریم اطراف پیش رفته است. این طراحی ظاهری شیک را برای گوشی به همراه آورده.

image

 

رنگ‌های متنوعی برای قاب پشتی دستگاه در نظر گرفته شده اما قاب جلو در تمام رنگ‌ها مشکی است. قاب پشتی از شیشه است و فریم اطراف از فلز. طراحی قاب پشتی به‌گونه‌ای است که با چرخاندن گوشی در جهات مختلف می‌توانید رنگ‌های مختلفی را مشاهده کنید. به‌طور مثال گوشی‌ای که در اختیار ما بود رنگ مشکی داشت که با چرخاندن آن به‌خوبی می‌توانستیم رنگ سبز خوش رنگی را در اعماقش مشاهده کنیم.

image

 

درگاه سیم‌کارت بالای گوشی قرار دارد در حالی که کلید پاور به همراه کلید ولوم سمت راست قرار دارند. کلید پاور به اندازه کافی بزرگ است و علاوه بر این به لطف 5 خطی که روی آن حک شده به راحتی می‌توان آن را پیدا کرد. درگاه سیم‌کارت مانند فریم اطراف از فلز ساخته شده اما کمی پر رنگ‌تر است. با وجود اینکه کاور درگاه سیم‌کارت از فلز است سوکت اصلی که سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی در آن قرار می‌گیرند جنس پلاستیکی دارد. سمت چپ هم هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود. پایین گوشی اسپیکر و میکروفون اصلی کنار درگاه ارتباطی تایپ سی قرار دارند. خبری از سوکت 3.5 میلی‌متری جک هدفون نیست و این گوشی اولین پرچم‌دار اندرویدی است که جک هدفون ندارد. اچ تی سی ادعا می‌کند نویزگیری که برای هدفون استفاده شده نیاز به ارسال و دریافت دیتا از گوشی دارد و به همین سبب مجبور به استفاده از درگاه انتقال دیتا برای اتصال هدفونش است.

image

image
  
image

image

image
  
image


 

در قاب جلویی و کنار دوربین دوم سوراخی دیده می‌شود که میکروفون دستگاه است. از این سوراخ 2 تای دیگر یکی در قاب پشتی و دیگری در بالا دیده می‌شوند. این سه میکروفون در کنار میکروفون اصلی که پایین گوشی قرار گرفته برای ضبط صدای 3 بعدی هنگام فیلم‌برداری در گوشی به کار می‌روند.

image

 

کلیدی لمسی، که شبیه به کلیدهای فیزیکی است، پایین صفحه‌نمایش قرار دارد. کنار این کلید دو کلید لمسی خازنی برای بازگشت به عقب و باز کردن لیست برنامه‌های اخیر مشاهده می‌شود. برای این کلیدها نور پس‌زمینه در نظر گرفته شده است و این امکان وجود دارد که در تنظیمات تعیین کرد این نور پس‌زمینه همیشه روشن باشد یا اینکه با لمس روشن شود و بعد به‌طور خودکار خاموش شود. کلید وسط هم نقش‌های مختلفی دارد. با لمس این کلید هر جایی باشید به صفحه اصلی می‌روید و از آن به‌عنوان سنسور اثرانگشت هم می‌توانید استفاده کنید.

image

 

قاب پشتی همان‌طور که گفتیم طراحی رنگی زیبایی دارد. در این قاب یک دوربین با لنز بیرون زده و یک فلاش دوتایی کنارش قرار گرفته است. کمی پایین‌تر لوگوی اچ تی سی را می‌بینیم و پایین‌تر از آن هم میکروفون دوم دستگاه قرار گرفته است. متاسفانه بدنه شیشه‌ای دستگاه به شدت مستعد جذب اثرانگشت است و همان لحظه که گوشی را از جعبه خارج کنید با لمسش بدنه پر می‌شود از اثرانگشت. هر چقدر اثرانگشت به سرعت جذب بدنه می‌شود به همان سرعت هم تنها با یکبار کشیدن گوشی روی پارچه پاک می‌شود. یکی دیگر از معایب شیشه‌ای که در این بدنه استفاده شده لیز بودن بیش از حدش است. گوشی به راحتی از هر سطحی سر می‌خورد و توصیه می‌کنیم حتما از قابی که داخل جعبه قرار دارد استفاده کنید.

image
  
image

 

صفحه‌نمایش

اندازه صفحه‌نمایش این گوشی 5.5 اینچ است و حاشیه‌های زیادش این امکان را به طراحان نداده تا از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده کنند. جنس صفحه‌نمایش از LCD است و با رزولوشن 1440×2560 پیکسل تراکم پیکسلی‌ای برابر 534 پیکسل در اینچ برایش فراهم شده است. اچ تی سی همیشه صفحه‌نمایش‌های خوبی روی گوشی‌هایش استفاده کرده است و U11 هم از این امر مستثنی نیست. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش اشباع نیستند اما بسیار خوب نمایش داده می‌شوند و پویا و زنده هستند. با وجود اینکه صفحه از جنس آمولد نیست اما عمق رنگ مشکی بسیار خوب است و به خصوص در زمان مشاهده فیلم در محیط تاریک می‌توانید این عمق خوب رنگ مشکی را درک کنید.

image

 

روشنایی صفحه‌نمایش هم در حد خوبی است اما از رقبایی مانند گلکسی اس 8 یا هوآوی پی 10 پلاس کمتر است. با وجود این زیر نور خورشید مشکلی با این صفحه‌نمایش پیدا نمی‌کنید و به راحتی می‌توانید تمام محتوا را روی آن مشاهده کنید.

ایراد بزرگی نمی‌توان به صفحه‌نمایش این گوشی گرفت و از این بابت از رقبایش عقب‌تر نیست. برای مشاهده عکس یا تماشای فیلم این صفحه‌نمایش انتخاب خوبی است که با استفاده از آن به اندازه کافی خوشحال می‌شوید.

در تنظیمات صفحه‌نمایش گزینه‌های متنوعی برای شخصی‌سازی تر کردن وجود دارد. اولین گزینه دمای رنگ‌ها است که با استفاده از آن می‌توان رنگ‌ها را برای نمایش در صفحه به سمت گرم‌تر یا سردتر هدایت کرد. با رفتن به سمت رنگ‌های سردتر پیکسل‌های آبی پرنورتر و با رفتن به سمت رنگ‌های گرم‌تر پیکسل‌های زرد پرنورتر می‌شوند.

Night Mode یا همان حالت شب هم گزینه کاربردی دیگری است که با انتخاب آن پیکسل‌های آبی کاملا خاموش می‌شوند و پیکسل‌های زرد روشن می‌مانند. امکان کم‌وزیاد کردن شدت روشنایی رنگ‌های زرد هم وجود دارد. علاوه بر این امکان فعال و غیرفعال شدن خودکار این ویژگی با انتخاب تنظیمات در همین صفحه وجود دارد.

image

 

سیستم‌عامل و رابط کاربری

پیش‌فرض اندروید نسخه 7.1.1 روی این گوشی نصب شده است که آن را به یکی از به‌روزترین پرچم‌داران بازار مبدل کرده. آخرین نسخه رابط کاربری اچ تی سی با نام اچ تی سی سنس روی این اندروید قرار دارد که ظاهری متفاوت و دوست‌داشتنی برای این گوشی به همراه آورده است. رابط کاربری اچ تی سی بی‌شباهت به اندروید خام نیست اما جزئیات به کار رفته در آن سبب شده تا در کنار روان کار کردن جذاب‌تر از اندروید خام باشد. در صفحه قفل دستگاه به آیکون 4 اپلیکیشنی که پایین صفحه اصلی قرار داده‌اید دسترسی دارید.

image

 

بعد از عبور از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسید که برنامه‌های دلخواهتان را در آنجا مشاهده می‌کنید. با پینچ زوم کردن می‌توانید لیست ویجت ها را ببینید و با نگه‌داشتن انگشت روی صفحه اصلی 6 سوییچ به شما نمایش داده می‌شود که با آن‌ها اعمال تغییرات دلخواه از جمله تعویض تم، عکس پس‌زمینه یا حتی دسترسی به ویجت ها امکان‌پذیر می‌شود. برای دسترسی به تم‌ها به شما پیشنهاد استفاده از حساب کاربری اچ تی سی داده می‌شود. ساختن این حساب کاربری کار سختی نیست اما متاسفانه نام ایران در لیست کشورها وجود ندارد و باید از نام کشور دیگری برای ساخت نام کاربری استفاده کنید.

در بازار تم نه‌تنها دنیای متنوعی از تم‌ها در دسترس قرار دارند بلکه امکان استفاده از فونت‌ها، عکس‌های پس‌زمینه و حتی زنگ‌های مختلف وجود دارد.

image

 

صفحه اصلی با کشیدن انگشت به چپ و راست تغییر می‌کند اما با کشیدن صفحه آخری به چپ بخش blinkfeed برایتان ظاهر می‌شود. در این بخش با توجه به سلیقه شما در زمینه‌های مختلف مانند ورزش، تکنولوژی، مد و .... خبرهای مهم آن دسته نمایش داده می‌شود که یکی از بهترین راه‌های خواندن خبرها است.

image

 

نوتیفیکیشن بار با کشیدن انگشت از بالا به پایین ظاهر می‌شود. این بخش کاملا شبیه اندروید خام است و اچ تی سی هیچ دستی در آن نبرده. سوییچ‌های تنظیمات در دو صفحه قرار دارند که با نگه‌داشتن انگشت به تنظیمات مربوط به آن سوییچ منتقل می‌شوید و با لمس مدادی که بالای صفحه قرار دارد امکان جا به جا کردن و چیدن دلخواه آن‌ها را دارید.

image

 

با لمس کلید App، که پایین صفحه‌نمایش و وسط 4 آیکون همیشه ثابت نوار پایینی قرار دارد، لیست تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی نمایش داده می‌شود. این لیست با اسکرول کردن به بالا و پایین جا به جا می‌شود. امکانات شخصی‌سازی خوبی از جمله چیدمان دلخواه برنامه‌ها، مخفی کردن آیکون‌ها و تغییر عکس پس‌زمینه در این بخش، که اپ دراور نامیده می‌شود، وجود دارد.

image

 

بعد از گذشتن از این دو صفحه به بخش تنظیمات می‌رسیم. در این بخش تمام کنترل گوشی در اختیار شما قرار دارد که به ترتیب به توضیح مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

image

 

بخش تنظیمات دو سیم‌کارت بسیار ساده و کاربردی است. در این بخش می‌توان هر یک از سیم‌کارت‌ها را جداگانه خاموش یا روشن و علاوه بر این سیم‌کارت دلخواه برای استفاده از شبکه اینترنت را انتخاب کرد.

تنظیمات شخصی‌سازی در این تنظیمات گنجانده شده است. با ورود به این بخش می‌توانید عکس پس‌زمینه را تغییر دهید، تم را عوض کنید، به تغییر زنگ‌ها برای هر کدام از سیم‌کارت مجزا دسترسی داشته باشید و رنگ صفحه‌کلید را عوض کنید.

قابلیت‌های شخصی‌سازی در این بخش تمام شدند اما هنوز تنظیم جذابی مانده که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

Edge Sence

اولین تنظیم Edge Sence است؛ این تنظیم نشان می‌دهد که لبه‌های کناری U11 به فشار حساس‌اند. بدین‌صورت که اگر گوشی دستتان باشد و آن را فشار دهید بسته به نوع اکشن و بسته به میزان فشاری که تعریف کرده‌اید فرمانی خاص اعمال می‌شود. دو حالت فشار برای این لبه‌ها تعریف شده است. حالت اول یک فشار معمولی است و حالت دوم فشار دادن و نگه‌داشتن دست. برای هر کدام از این‌ها می‌توان فرمانی متفاوت را اعمال کرد. به‌طور مثال می‌توان با یکبار فشار دادن لبه‌ها فرمان باز شدن دوربین را اعمال کرد و با فشار دادن و نگه‌داشتن فرمان روشن و خاموش شدن فلاش دوربین. نکته مهم این است که با خاموش بودن صفحه‌نمایش و قفل بودن دستگاه هم می‌توان این فرمان‌ها را اعمال کرد و نیازی نیست که حتما قفل گوشی باز باشد.

image

 

در همان زمان که گوشی دست ما بود یک به‌روزرسانی برای بخش Edge Sence عرضه شد که کارایی آن را بیشتر از پیش کرد. بخشی به تنظیمات این بخش اضافه شد که استفاده از این لبه‌های حساس به فشار را در برنامه‌ها امکان‌پذیر کرد. به‌طور مثال زمانی که برنامه دوربین باز است می‌توان با یکبار فشار دادن لبه‌های دستگاه عکس گرفت و با یکبار فشار دادن و نگه‌داشتن لبه‌ها بین دو دوربین جا به جا شد. علاوه بر این می‌توان برای هر برنامه‌ای به‌دلخواه یک اکشن خاص تعریف کرد به‌طور مثال برای همین دوربین می‌توان تعریف کرد تا با فشار دادن و نگه‌داشتن لبه‌ها HDR خاموش یا روشن شود. فقط نکته اینجاست که هر فرمانی که می‌خواهید اعمال کنید باید به‌گونه‌ای باشد که آن آیکون روی صفحه در زمان اعمال فرمان وجود داشته باشد. در حقیقت عملکرد لبه‌های حساس به فشار در داخل برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که با فشار لبه‌ها یک لمس روی صفحه‌نمایش توسط گوشی به‌طور خودکار انجام می‌شود و کاربر باید از قبل مکان اعمال آن لمس داخل آن برنامه خاص را تعریف کرده باشد.

 

سخت‌افزار

همان‌طور که گفتیم سنسور اثرانگشت داخل کلید هوم قرار گرفته است. این کلید بدون فشار هیچ کلیدی و تنها با لمس کردن فعال می‌شود. البته می‌توان تنظیمات را به‌گونه‌ای اعمال کرد که با لمس کردن فعال نشود. سرعت این سنسور بسیار خوب است و در کسری از ثانیه اثرانگشت را شناسایی و قفل صفحه را باز می‌کند. علاوه بر سرعت، دقت بالا هم یکی از ویژگی‌های خوب این سنسور محسوب می‌شود زیرا در هر جهتی انگشت تعریف شده را روی آن بگذارید اثرانگشت را شناسایی می‌کند.

image

 

درگاه سیم‌کارت بالای گوشی قرار گرفته است. این درگاه هم جنس فریم گوشی و فلزی است اما کمی پر رنگ‌تر است. بر خلاف جنس کاور، بدنه درگاه پلاستیکی است و بهتر است هنگام خارج کردن و جا زدنش مراقب باشید نشکند. این درگاه از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند که درگاه سیم‌کارت دوم با کارت حافظه خارجی مشترک است.

image

 

پردازنده دستگاه 8 هسته‌ای است. این پردازنده آخرین محصول کوآلکام یعنی اسنپدراگون 835 است که 4 هسته آن کم مصرف و فرکانس 1.9 گیگاهرتزی دارند و 4 هسته دیگر پرمصرف و فرکانس 2.45 گیگاهرتزی. ازنظر حافظه داخلی و حافظه رم این گوشی در دو نسخه عرضه می‌شود. یکی از نسخه‌ها حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایتی دارد در حالی که نسخه دیگر حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایتی دارد. ما نسخه 128 گیگابایتی این گوشی را در اختیار داشتیم که همان ابتدا 15.5 گیگابایت از آن در اختیار فایل‌های سیستمی بود و حدود 112.5 گیگابایتش آزاد. حافظه رم هم 6 گیگابایت بود که بدون باز بودن برنامه 3.5 گیگابایتش اشغال و 2.5 گیگابایتش در اختیارمان قرار داشت.

image

 

پردازنده و رم به راحتی از پس تمام کارها بر می‌آیند و کوچک‌ترین مشکلی با آن‌ها نخواهید داشت. برنامه‌ها و بازی‌های سنگین به راحتی روی گوشی اجرا می‌شوند و باز کردن و خارج شدن از برنامه‌ها با سرعت بسیار خوبی بدون هیچ لگی انجام می‌شود.

 

صوت

حتما به یاد دارید که اچ تی سی با معرفی One M7 برای اولین بار اسپیکر دوتایی با کیفیتی را وارد گوشی‌های هوشمند کرد. عاقلانه به نظر می‌رسد که اچ تی سی به این زودی‌ها دست از سر این تکنولوژی بر ندارد و هر سال با بهبودهایی به آن جان تازه‌تری ببخشد.

در اچ تی سی 10 با جا به جا شدن محل قرارگیری اسپیکرها شاهد کاهش ضخامت گوشی‌های اچ تی سی بودیم. در آن زمان اثر نامطلوبی با حذف اسپیکرها از قاب جلویی گوشی ایجاد نشد و با دستکاری هایی که صورت گرفته بود کیفیت آن‌ها بهتر هم شده بود. اما در این نسل اچ تی سی تلاش زیادی برای بهبود کیفیت نسبت به نسل قبل انجام نداده است. در این نسل هم شاهد استفاده از دو اسپیکر یکی در پایین و دیگری در خروجی صدای مخاطب هستیم. ازنظر بلندی صدا خیالتان راحت باشد زیرا در شلوغ‌ترین مکان‌ها به راحتی صدای زنگ یا نوتیفیکیشن را می‌شنوید. دو حالت برای گوش کردن به موزیک وجود دارد که از طریق پنل نوتیفیکیشن بار در زمان پخش صدا از گوشی می‌توان آن را تغییر داد. Music Mode برای زمانی است که در حال گوش کردن موزیک هستید و نیازی نیست گوشی روبروی شما باشد در حالی که حالت Theater mode برای زمانی مثل تماشای فیلم مناسب است که گوشی باید روبروی کاربر باشد.

image

 

هدفون‌های USonic

این هدفون‌ها اولین بار در گوشی HTC Bolt معرفی شدند جایی که برای اولین بار اچ تی سی جک 3.5 میلی‌متری صدا را از گوشی‌هایش حذف کرد. در یو 11 هدفون‌های یوسونیک برای اولین بار به حذف کننده نویز مجهز شدند. با پردازشی که داخل گوشی انجام می‌شود صداهای اضافی در پس‌زمینه حذف می‌شوند. سنسورهای سونار که داخل این هدفون‌ها جای گرفته‌اند می‌توانند میزان اکو در کانال‌های گوشی هر شخصی را اندازه بگیرند و در نهایت پروفایل صدایی متناسب با آن فرد را بسازند. برای اینکار اولین بار که هدفون را به گوشی متصل کنید صدایی نویزدار برای شما پخش می‌شود و سپس بازخورد صدا اندازه‌گیری می‌شود. در نهایت پس از چند ثانیه به‌طور خودکار پروفایل صدایی مناسب برای شما ساخته می‌شود. با گوش کردن به موزیک با این هدفون‌ها، که ساخت AKG هستند، صدایی متفاوت را تجربه می‌کنید و طوری موزیک برایتان پخش می‌شود که صدای تمام ابزار آلاتی را که در حال نواختن موزیک هستند می‌شنوید.

 

دوربین

دوربین 12 مگاپیکسلی یو 11 امکانات سخت‌افزاری خوبی از جمله OIS، پیکسل‌های دوتایی برای فوکوس سریع‌تر، اندازه دهانه دیافراگم f/1.7 برای ورود نور بیشتر به لنز را دارد اما این چیزها زمانی اهمیت پیدا می‌کنند که در کنار هم بتوانند خروجی مناسبی داشته باشند و عکس‌های گرفت شده با دوربین کیفیتی مناسب. دوربین دوم گوشی هم سنسور 16 مگاپیگسلی دارد که با این سنسور باکیفیت نشان از توجه عمیق اچ تی سی به سلفی دوستان دارد.

image

 

برخلاف همیشه پیش از بررسی رابط کاربری دوربین می‌خواهیم درمورد کیفیت آن صحبت کنیم زیرا از این بابت بسیار هیجان زده‌ایم. به نظر ما دوربین U11 یکی از بهترین دوربین‌هایی است که تا امروز روی یک گوشی هوشمند دیده‌ایم. کیفیت عکس‌ها بسیار خوب است. نه‌تنها عکس‌های گرفته شده با دوربین چه در نور روز و چه در نور شب هیچ نویزی ندارند با زوم کردن روی آن‌ها هم هیچ نویزی در تصاویر مشاهده نمی‌شود. رنگ‌ها به بهترین شکل ممکن و بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند به‌گونه‌ای که شک می‌کنید این رنگ‌ها با یک دوربین موبایلی ثبت شده‌اند. ثبت جزئیات بسیار خوب است و این موضوع در نور شب و نور روز هیچ تفاوتی با هم ندارند. ثبت جزئیات به‌اندازه‌ای خوب است که حتی بدون زوم کردن هم می‌توان ریزترین جزئیات را مشاهده کرد. رنج دینامیکی بسیار خوب سبب می‌شود هم در مناطق تاریک و هم در مناطق روشن جزئیات به یک اندازه ثبت شوند. دوربین دوم هم ‌دست کمی از دوربین اصلی ندارد و همین وصف‌ها و تمجیدها در مورد آن هم صدق می‌کند اگرچه نمی‌توان مانند دوربین اصلی آن را بهترین دوربین سلفی موبایلی نامید زیرا در بسیاری مواقع نویزی در تصاویر مشاهده می‌شود که برای یک دوربین سلفی چیز خیلی عجیبی نیست.هر چه در مورد دوربین‌های این گوشی بگوییم کم است و بهتر است نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین را در ادامه مشاهده کنید تا خودتان به بی‌رقیب بودن دوربین این گوشی اذعان کنید.

هر چه دوربین در زمینه کیفیت خوب است در زمینه رابط کاربری ضعیف است. اگرچه میانبرهای خوبی در صفحه اصلی رابط کاربری دیده می‌شوند اما منوی تنظیمات بسیار ابتدایی است و کاربر را دلزده می‌کند. با لمس خطی که در بالای منوی دوربین قرار دارد علاوه بر دسترسی به کلید منوی تنظیمات به حالت‌های عکاسی هم دسترسی پیدا می‌کنید. بسیاری از تنظیمات در بخش مربوط به هر حالت زیر آن نمایش داده می‌شوند اما اگر می‌خواهید تنظیمات بیشتری را ببینید باید با کشیدن انگشت به سمت راست در این منوی غیرمتعارف جا به جا شوید.

image

 

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور روز

image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس ماکرو

image
  
image

 

نمونه عکس پانوراما

image

 

نمونه عکس دوربین دوم در روز

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور شب

image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی بدون فلاش و با فلاش در شب

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین دوم در شب بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

 

 

باتری

برای باتری این گوشی از ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که دقیقا همانند نسل قبلی‌اش است. این باتری باید صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با کیفیت QHD را روشن نگه دارد. باتری U11 در این امر بسیار موفق عمل می‌کند. با استفاده معمولی تا 1 روز و نیم می‌توانید با گوشی کار کنید و به شارژ نیاز پیدا نکنید اما با استفاده سنگین به‌سختی می‌توان گوشی را تا یک روز کامل بدون شارژ کشاند. علاوه بر اینکه در تست‌های تکی باتری نتیجه خوبی از خودش به جا نگذاشت. علاوه بر اینکه در زمینه شارژ دهی باتری خوب عمل می‌کند به لطف شارژ سریع مدت زمان شارژ شدن هم خوب است. در مدت حدود 1 ساعت و نیم باتری گوشی از صفر تا 100 شارژ می‌شود. نتیجه تست‌های تکی هم به شرح زیر است.

کاهش درصد باتری در مدت 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 10 درصد

کاهش درصد باتری در 1 ساعت فیلم‌برداری 4K: 45 درصد

مدت‌زمان خاموش شدن با پخش مدام ویدئوی فول اچ‌دی با شارژ 100 درصد: 6 ساعت

image

 

 

بخریم؟

اعلام نتیجه نهایی در مورد این گوشی خیلی برایمان سخت است زیرا حس دوگانه‌ای به آن داریم. با اینکه یو 11 گوشی زیبایی است اما طراحی‌اش از پرچم‌داران کنونی بازار فاصله زیادی دارد. خبری از صفحه‌نمایش بدون حاشیه در این گوشی نیست و همین امر سبب شده تا یو 11 شبیه پرچم‌داران سال قبل باشد. طراحی شیشه‌ای گوشی هم به شدت مستعد جذب لک و چربی است و بسیار راحت از دست سر می‌خورد اما رنگ‌های جذابی که برای قاب پشتی در نظر گرفته شده است کمی باعث متفاوت به نظر رسیدن آن می‌شود. سخت‌افزار قوی، دوربین بسیار بسیار باکیفیت، صفحه‌نمایش قابل رقابت با دیگران و باتری قوی از ویژگی‌های خوب این گوشی محسوب می‌شوند که می‌توان با نگاه کردن به آن‌ها طراحی نه‌چندان به روز و قیمت بسیار بالایش را فراموش کرد.

image

 

اگر طرفدار اچ تی سی باشید نباید یک لحظه هم در خرید این محصول شک کنید اما اگر برند برایتان اهمیتی ندارد انتخاب‌های دیگری هم در بازار هستند که با دست گرفتنشان نشان می‌دهید گوشی به‌روزی را ازنظر ظاهری خریداری کرده‌اید. اما یک نکته را فراموش نکنید که اگر دوربین تنها شاخص انتخاب شما برای گوشی هوشمند است U11 را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌های بازار دانست که لحظه‌های شما را به بهترین شکل ممکن ثبت می‌کند و خریدش شما را بی‌نیاز از هر دوربین دیگری می‌کند.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه

برای خرید HTC U11 به فروشگاه آل دیجیتال مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (109 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۶/۴
سلام دوستان من میخوام htc u11 plus رو بخرم. ظاهرا نوشته نور صفحه کمی دارد و عملکرد باتری قابل قبول نیست.کسی میتونه منو راهنمایی کنه؟ ممنونم

میثم

۱۳۹۹/۱/۱۴
درود به شما دوست عزیز،من توخوانواده خیلی فقیری زندگی می کنم،ولی چون عاشق اچ تی سی هستم همیشه بهش رسیدم قبلاً باترفلای اس داشتم پنج سال خرکی هرروز ازش کارکشیدم آخ نگفت آخر هم فروختم باپولش که ششصد تومن بود یه زد و بند کردم پولم شد هشت ملیون تقریباً دوماه پیش یو۱۱پلاس گرفتم،بله دوست عزیز باید برای هدفت فکرکنی و یه کوچیک تلاش مطمئن باش بهش می رسی

میثم

۱۳۹۹/۱/۱۴
مرسی،متشکریم???

میثم

۱۳۹۹/۱/۱۴
کاملاً مشخص آدم آشغال پسندی هستی،حتمایه ماشین پرایددا ری بایه گوشی هواوی ویه ساعت فیک چینی

علی

۱۳۹۸/۴/۹
با نظری که دادی مشخصه حتی عکسای گوشی رو هم ندیدی چه برسه به اینکه بگیریش دستت!!
اگه u11 دفتر 200 برگه، xperia xzp و s8 باید کتاب شاهنامه باشن
دوربین و صدای گوشی از تمام گوشیا سرتره
توی تست سرعت هم همه برندارو شکست داده برو تو یوتیوب ببین
طراحی قاب گوشی که محشره مثل رنگین کمان از هر سمت ی رنگ دیده میشه که هیچکدوم از برندای دیگه این زیبایی ساختو ندارن
اینقد تعصبی نباش مطمعنم اگه این گوشیو بگیری دستت به بی خود بودن نظرت پی میبری