خانهاخبار
بزرگ‌ترین آپدیت کلش رویال منتشر شد؛ فوتبال آمریکایی به سبک کلش رویال!

بزرگ‌ترین آپدیت کلش رویال منتشر شد؛ فوتبال آمریکایی به سبک کلش رویال!

سوپرسل بالاخره آپدیتی که ماه‌ها پیش وعده‌اش را داده بود منتشر کرد. این آپدیت ویژگی‌های جذابی به بازی اضافه کرده که مطمئنا برای بازیکنان جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.
۱۳۹۶/۷/۱۷
image

مدت‌ها از آخرین زمانی می‌گذرد که سوپرسل برای محبوب‌ترین بازی فعلی‌اش، کلش رویال، یک آپدیت هیجان‌انگیز منتشر کرد. تیم توسعه‌دهنده این بازی نیز از چندین ماه پیش وعده داده بودند که در آپدیت ماه اکتبر ویژگی‌های جذابی به بازی اضافه می‌کنند تا بازی از یک‌نواختی خارج شود. حال این به‌روزرسانی منتشر شده و ویژگی‌های اضافه شده واقعا هیجان‌انگیز هستند: گیم‌ مود جدید، اضافه شدن سیستم کوئست‌ها و تغییرات مربوط به فروشگاه بازی. در این مطلب ویژگی‌ها و تغییرات این به‌روزرسانی را برایتان شرح می‌دهیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

خداحافظ صندوقچه‌های رایگان، سلام بر کوئست!

در این آپدیت صندوقچه‌های رایگان از سیستم بازی حذف شده و دیگر هر 4 ساعت یکی از این صندوقچه‌ها به بازیکنان داده نمی‌شود. حذف صندوقچه‌های رایگان که کارت‌های رایگان، جم و سکه‌ی مجانی در اختیار بازیکنان قرار می‌دادند ممکن است در نگاه اول نکته‌ای منفی به نظر برسد، اما سوپرسل برای جبران جای خالی آن‌ها تدبیری اندیشیده و آن سیستمی است به اسم کوئست که در ازای انجام ماموریت‌هایی به بازیکنان جایزه می‌دهد.

بخش کوئست چند قسمت دارد. اولین قسمت آن جایزه‌های روزانه است. در این بخش برای 5 روز آینده جوایزی برایتان تعیین شده که می‌توانید هر روز با سر زدن به بازی آن‌ها را جمع کنید. این جوایز شامل جم، سکه، کارت‌های رایج، نادر و حماسی است. هر پنج روز لیست جوایز تغییر می‌کند و ممکن است جایزه‌های 5 روز دوم شما شبیه یا به همان ترتیب جوایز 5 روز اولتان نباشد. علاوه بر این با دریافت هر یک از جوایز روزانه، به شما 5 کوئست پوینت داده می‌شود. این کوئست پوینت‌ها برای باز کردن صندوقچه‌هایی استفاده می‌شود که در ادامه در موردشان توضیح می‌دهیم.

image

در سیستم‌ کوئست شما می‌توانید با جمع کردن کوئست پوینت‌ها صندوقچه‌های مختلفی باز کنید. این صندوقچه‌ها از صندوقچه‌ی طلایی تا صندوقچه‌ی افسانه‌ای یا حتی فوق جادویی متغیر است. برای باز کردن هر صندوقچه، با توجه به میزان ارزش آن، باید تعداد مشخصی کوئست پوینت جمع کنید. این کوئست پوینت‌ها را از دو راه می‌توان به دست آورد: اول همان دریافت جوایز روزانه که در کنارشان به شما 5 کوئست پوینت هدیه داده می‌شود. دوم انجام کوئست‌ها یا همان ماموریت‌ها. کوئست‌ها ماموریت‌هایی هستند که بازی به شما محول می‌کند و با به انجام رساندن هر کدام علاوه بر دریافت یک جایزه‌ی مشخص (مثلا تعدادی کارت، سکه یا جم)، تعدادی کوئست پوینت نیز دریافت می‌کنید. نوع ماموریت‌ها متفاوت است؛ مثلا ممکن است به شما گفته شود با نیرویی خاص تعدادی بازی را ببرید، یا اینکه به تعداد دفعات معینی از کارت‌های نادر استفاده کنید یا چند بازی در نبرد دو نفره پیروز شوید. جوایز مربوط به انجام هر ماموریت نیز بسته به میزان سختی‌شان متفاوت است.

هر روز تعدادی ماموریت به شما محول می‌شود تا بتوانید با انجام آن‌ها صندوقچه‌های جایزه را باز کنید. البته توجه کنید اگر ماموریتی باب میل شما نبود، می‌توانید آن را رد کرده و یک ماموریت جدید بگیرید. اما در هر روز تنها یک بار می‌توانید این کار را انجام دهید.

image

زمانی که تعداد کوئست پوینت‌های جمع شده به میزان لازم برای باز کردن صندوقچه‌ی جایزه رسید، می‌توانید آن صندوقچه‌ را باز کنید. پس از دریافت جایزه، صندوقچه‌ جدیدی به عنوان جایزه برایتان تعیین می‌شود و دوباره با جمع کردن کوئست پوینت‌ها می‌توانید آن صندوقچه را باز کنید.

تیم توسعه‌دهنده عنوان کرده که این سیستم، اولین نسخه از سیستم کوئست است که ماه‌ها بر روی آن کار شده و مطمئنا با دریافت بازخورد کاربران در آپدیت‌های بعدی بهتر نیز خواهد شد.

سوپرسل عنوان کرده با راه‌اندازی سیستم کوئست در آپدیت بعدی (که احتمالا ژانویه منتشر می‌شود) بخش دستاوردها از بازی حذف می‌شود. بنابراین اگر جایزه‌های مربوط به این بخش را دریافت نکرده‌اید، بهتر است تلاش کنید هر چه زودتر آن‌ها را بگیرید.

فوتبال آمریکایی به سبک کلش رویال!

image

اگر از ابتدای انتشار رسمی کلش رویال از بازیکنان این بازی بوده باشید، حتما تا به حال حس کرده‌اید که بازی کمی یکنواخت شده است. البته چند ماه پیش و با معرفی نبردهای دو نفره کمی هیجان به بازی تزریق شد، اما نیاز به یک تغییر در بازی احساس می‌شد. سوپرسل نیز با توجه به این موضوع دست به طراحی یک گیم مود جدید برای بازی زده است. این گیم‌ مود که تاچ داون (Touchdown) نام دارد، از فوتبال آمریکایی الهام گرفته شده است. در گیم مود تاچ داون شما هیچ برجی ندارید و هدف اصلی این است که بتوانید یکی از نیروهایتان را از خطی که در انتهای زمین قرار دارد بگذرانید.

تاچ داون در یک زمین بازی مخصوص انجام می‌شود. این زمین به سه ناحیه تقسیم شده است: ناحیه‌ی پیاده کردن نیروهای شما، ناحیه‌ای که حریفتان نیروهایش را پیاده می‌کند و ناحیه‌ی میانی. کارت‌هایی مانند معدنچی یا قبرستان را که در گیم مود اصلی بازی می‌شود در زمین حریف پیاده کرد، تنها می‌توانید تا نیمه‌ی ناحیه‌ی میانی پیاده کنید. زمین بازی مخصوص تاچ داون به خاطر حذف برج‌ها، دیگر مسیر مشخصی برای حرکت نیروها ندارد، و شما هر جای زمین که نیرویتان را پیاده کنید، نیرو مستقیما پیش می‌رود.

image

هر بار که یکی از نیروهایتان به انتهای زمین برسد، برنده‌ی یک تاج می‌شوید. مانند حالت اصلی بازی، زمانی برنده مشخص می‌شود که یکی از طرفین سه تاج گرفته باشد یا اینکه زمان بازی تمام شده باشد که در این صورت تیمی برنده است که تاج‌های بیشتری برده باشد. اگر در پایان زمان عادی بازی مساوی شده باشد، مانند بازی اصلی اولین تیمی که بتواند امتیاز بعدی را به دست بیاورد برنده می‌شود.

در حال حاضر سوپرسل تنها حالت 2v2 را برای تاچ داون فعال کرده و گفته است در مورد اضافه کردن یا نکردن حالت 1v1 در آینده تصمیم می‌گیرد. همچنین فعلا برای بازی در این حالت از شیوه‌ی درفت (Draft) برای انتخاب کارت استفاده می‌شود و شما نمی‌توانید دک مخصوص خودتان را به بازی ببرید. طبیعی است که در این گیم مود سطح نیروها با توجه به قوانین تورنومنت‌ها محدود شده است.

تغییرات فروشگاه بازی

image

سوپرسل فروشگاه بازی را در این آپدیت به کلی تغییر داده است. تغییرات مربوط به فروشگاه به این صورت است:

  • از این پس هر روز به جای 3 پیشنهاد، 6 پیشنهاد برای خرید در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • روزانه در فروشگاه برایتان هدایای رایگانی ظاهر می‌شود. این هدایا می‌تواند تعدادی سکه، جم و یا حتی صندوقچه‌ی طلایی و نقره‌ای باشد.
  • سیستم خرید و قیمت‌گذاری کارت‌ها تغییر کرده است. مانند قبل دیگر نمی‌توانید هر تعداد کارتی که می‌خواهید خریداری کنید، بلکه تعدادی کارت با هم به فروش می‌رسد. یا باید همه‌ی آن‌ها را بخرید یا قیدشان را بزنید. اما در عوض دیگر قیمت کارت‌ها پس از خرید هر کارت به صورت تصاعدی بالا نمی‌رود. هر کارت معمولی در سیستم جدید 10 سکه، هر کارت نادر 100 سکه، هر کارت حماسی 1000 سکه و هر کارت افسانه‌ای 40000 سکه قیمت دارد. تعداد کارت‌های موجود در هر بسته‌ی پیشنهادیِ کارت نیز متفاوت است و از روند خاصی تبعیت نمی‌کند. همچنین از این پس برخی از پیشنهادات را می‌توان با جم خریداری کرد. خرید طلا با جم زیر قیمت معمول آن نیز جزو پیشنهاداتی است که هر از چندگاهی در فروشگاه ظاهر خواهد شد.
  •  روزهای یکشنبه که به «یکشنبه‌های حماسی» معروف است، یک کارت حماسی رایگان به عنوان هدیه در فروشگاه برایتان ظاهر می‌شود.

تغییرات چالش‌ها و بازی دو نفره

سوپرسل برای جذاب شدن چالش‌ها و بازی دو نفره تدابیری اتخاذ کرده که به شرح زیر است:

  • از این پس می‌توانید در حالت 2v2 پس از پایان نبرد با هم‌نبردتان چت کنید. البته این چت تنها از طریق دیالوگ‌های آماده‌ای صورت می‌گیرد که سوپرسل در اختیارتان می‌گذارد. لازم به ذکر است که پس از هر بازی این دیالوگ‌ها به صورت تصادفی تغییر می‌کنند تا از یکنواختی آن‌ها جلوگیری شود. شما همچنین می‌توانید از هم‌نبردتان بخواهید یک بازی دیگر نیز با هم انجام دهید. این قابلیت به خصوص زمانی به کار می‌آید که از ویژگی «بازی سریع» استفاده می‌کنید.
  • یکی از مدل‌ چالش‌های اضافه شده به بازی، «چالش تمرینی» است. در این نوع چالش مهم نیست که چند بازی را ببازید، بلکه تا زمانی که که به انتهای چالش برسید یا مهلت شما برای انجام چالش به اتمام برسد، می‌توانید آن را بازی کنید. البته باید توجه داشته باشید که جایزه‌ی این چالش به اندازه‌ی چالش‌های معمولی نیست و ارزش پایین‌تری دارد. همچنین شما تنها یک بار می‌توانید در هر چالش تمرینی شرکت کنید و ورود به آن نیز رایگان است.

image
  
image

  • سوپرسل مدل چالش دیگری نیز به بازی اضافه کرده که «چالش چندگانه» نام دارد. در این مدل چالش‌ شما ابتدا باید یک چالش را به انتها برسانید و سپس وارد چالش اصلی و مهم‌تر شوید. معمولا چالش ابتدایی از نوع تمرینی است تا بازیکنان با شرایط مربوط به هر چالش جدید آشنا شوند.
  • یکی دیگر از چالش‌های اضافه شده به بازی «چالش آینه» است. در این چالش یک دک یکسان به شما و حریفتان داده می‌شود و باید بتوانید با مهارت خودتان در بازی بر حریف غلبه کنید.
  • از این پس در چالش‌های 2v2 می‌توانید از دوستان یا هم‌قبیله‌ای‌هایتان بخواهید که با شما به نبرد بیایند و دیگر مجبور نیستید با یک غریبه به صورت تصادفی هم‌تیمی شوید.
  • زین پس بازیکنان از سطح 5 به بالا می‌توانند به چالش‌ها دسترسی داشته باشند.

ویژگی‌های متفرقه اما جذاب

علاوه بر موارد فوق، تغییرات دیگری نیز در بازی اعمال شده و ویژگی‌هایی به آن اضافه شده که می‌تواند برای بازیکنان جذاب باشد. این تغییرات به شرح زیر است:

  • سوپرسل برای تشویق بازیکنان به بازی در حالت 1v1 تصمیم گرفته دو رویداد به بازی اضافه کند. طی زمان برگزاری این دو رویداد که «گلد راش» و «جم راش» نام دارند، کاربران می‌توانند با تخریب هر برج حریف در حالت 1v1 تعدادی سکه یا جم دریافت کنند. هر رویداد زمان محدودی دارد و البته سقف جم یا سکه‌ی دریافتی طی این دو رویداد نیز محدود است.

image
  
image

  • از این پس امکان به اشتراک‌گذاری دک با دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان مستقیما از طریق خود بازی وجود دارد. همچنین شما می‌توانید از منابع خارج بازی (مانند سایت‌های پیشنهاد دک) نیز به راحتی دکی را کپی کرده و بدون زحمت وارد بازی کنید.
  • از این پس در صورتی که کسی در تورنومنت شما شرکت نکند یا نبردی در تورنومنتتان صورت نگیرد، هیچ جمی به شما بازگردانده نمی‌شود.
  • بخش اخبار رویال از این پس به صورت تمام صفحه به نمایش در می‌آید.
  • بخش مربوط به درخواست بازی دوستانه تغییرات ظاهری داشته است.
  • صفحه‌ی لودینگ بازی تغییر کرده است.

متعادل سازی نیروها: تولد دوباره‌ی اسپارکی!

image

مانند آپدیت‌های پیشینِ کلش رویال، در این آپدیت نیز شاهد متعادل‌سازی نیروها هستیم. شرح این تغییرات در ادامه آورده شده است:

  • اسپارکی: کاهش سرعت حمله از 5 ثانیه به 4 ثانیه، کاهش 15 درصدی قدرت تخریب
  • تسلا: افزایش 30 درصدی قدرت تخریب، افزایش سرعت حمله از 0.8 ثانیه به 1 ثانیه
  • الکترو ویزارد: کاهش 4 درصدی قدرت تخریب، اولین حمله را 0.2 ثانیه دیرتر آغاز می‌کند.
  • قبرستان: افزایش مدت زمان از 9 ثانیه به 10 ثانیه، کاهش شعاع اثرگذاری از 5 به 4، اولین اسکلت 0.5 ثانیه دیرتر از زمین خارج می‌شود، اسکلت‌ها نسبت به قبل با انسجام بیشتری از زمین خارج می‌شوند.
  • ارابه‌ی توپ: افزایش 5 درصدی جان‌سختی، افزایش 5 درصدی جان‌سختی سپر
  • صاعقه: کاهش 3 درصدی قدرت تخریب، کاهش شعاع اثرگذاری از 3.5 به 3
  • گابلین نیزه‌دار: کاهش سرعت حمله از 1.3 ثانیه به 1.1 ثانیه
  • والکری: افزایش 5 درصدی قدرت تخریب

همچنین برخی از ایرادات مربوط به عملکرد کارت‌ها رفع شده است:

  • بندیت و مگا نایت: این دو نیرو تنها باید در صورتی سرعت بگیرند که با هدف خود 4 خانه فاصله داشته باشند.
  • اینفرنو دراگون: پس از شکستن سپر نیروهایی مثل ارابه‌ی توپ نیروی آتشش دوباره از صفر شروع می‌شود.
  • حرکت نیروها در زمین از این پس منطقی‌تر خواهد بود.

کارت‌های جدید؟

image

همیشه به‌روزرسانی‌های کلش با کارت‌های جدید همراه بوده، اما این بار سوپرسل هیچ کارت جدیدی را معرفی نکرد. آیا این آپدیت کارت جدیدی با خود ندارد؟ پاسخ منفی است. سوپرسل گفته سیستم معرفی کارت‌هایش را تغییر داده و از این به بعد چند روز پیش از معرفی کارت از وجود آن مطلع خواهید شد! پس منتظر کارت‌های جدید طی دو ماه آینده باشید.

نظر شما در مورد این آپدیت چیست؟ آیا شما با سوپرسل هم عقیده هستید که می‌گوید این آپدیت «بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ کلش رویال» است؟

image
  
image
  
image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Hadis juuun

۱۳۹۸/۴/۱۰
رویال بلیطو چجوری بگیرم توروخدا واضح توضیح بده یکی?

m

۱۳۹۶/۷/۱۸
از یکی از سایتها دانلود کن نسخه 2.0.0

حامد

۱۳۹۶/۷/۱۸
با سلام خدمت شما
خواستم بگم با وجود نسبت نا متعارف صفحه نمایش galaxy s8 plus این بازی بعد از اپدیت به صورت crop اجرا میشه و در قسمت ستینگ و فول اسکرین اپس این بازی جزو اوناییه که نمیشه تغییر داد و واقعا اذیت می کنه یه حالت زوم شده ای داره که اذیت میکنه خواستم ببینم راهی نیست؟
برای این دوست پایینیمونم باید بگم این برنامه رو از کسی گرفتن واسه همین اپدیت نمیشه اپل ایدی طرفو میخواد و باید خودشون برنامه رو از صفر بگیرن

مهدي

۱۳۹۶/۷/۱۷
سلام من خرچي ميرم تو اپ استور كه آپديت كنم نمياره و فقط open ميزنه رو بازيم كه ميرم ميزنه بروزرساني شود چرا اپ استور اينطوريه مشكل داره لطفا راهنمايي كنيد ممنونم