خانهاخبار
بلک ‎بری Motion معرفی شد؛ اولین گوشی بلک ‏بری با بدنه ضدآب

بلک ‎بری Motion معرفی شد؛ اولین گوشی بلک ‏بری با بدنه ضدآب

گوشی جدید بلک‌بری Motion، به‌ ‏تازگی در دوبی معرفی شده است. این مدل که توسط شرکت چینی TCL ساخته شده و با برند بلک‌‏بری عرضه خواهد شد، اولین گوشی بلک‌بری محسوب می‏‌شود که بدنه ضدآب دارد.
۱۳۹۶/۷/۱۷

گوشی جدید بلک‎بری Motion، توسط TCL طراحی شده است اما شرکت بلک‌بری، نرم‌افزارهای امنیتی خود را برای این مدل ارائه می‎دهد. بلک‌بری Motion، یک گوشی تمام لمسی است و از باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند؛ در واقع می‌توان گوشی جدید بلک‌بری را اولین مدل به شمار آورد که از چنین باتری با ظرفیت بالا بهره می‌گیرد.

image

شرکت بلک‌بری همواره روی بحث نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند خود متمرکز بوده است و همین موضوع باعث شده تا محصولات این شرکت، قابلیت‌های کم‌تری نسبت به محصولات دیگر سازندگان داشته باشد. البته با اعطای مجوز به شرکت چینی TCL برای عرضه‌ گوشی‏های جدید با برند «بلک‎بری»، به‌نظر می‌رسد که راه برای ارائه محصولاتی همگام با آخرین استانداردهای بازار هموار شده است.

در آخرین تغییرات اعمال شده روی گوشی بلک‌بری Motion، این مدل از شاسی ضدآب استفاده می‏کند. به همین جهت، موفق شده است تأییدیه IP67 را به‎دست آورد که مقاومت گوشی را تا عمق 3 فوت (1 متر) در آب تضمین می‎دهد؛ به عنوان یک مدل میان‏‌رده، دریافت تأییدیه IP67 برای گوشی بلک‌بری Motion قابل قبول است. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل ماهیت نمک، نباید گوشی بلک‎بری Motion را در آب شور مانند اقیانوس قرار دهید.

image

گوشی جدید بلک‌بری Motion به یک نمایشگر 5.5 اینچی مجهز شده است و رزولوشن Full HD (یا 1920 در 1080 پیکسل) دارد. نمایشگر این مدل، ضد خش است و به همین جهت، کاربران نباید نگران خط و خش احتمالی روی آن باشند.

در رابطه با تراشه مورد استفاده در گوشی بلک‌بری Motion اطلاعات چندان زیادی ارائه نشده است. با این‌‏حال، شایعات پیشین از این گوشی به عرضه بلک‌بری Motion با چیپ‌ست اسنپدراگون 625 کوالکام با هشت هسته پردازشی اشاره می‌‏کند. با توجه به تراشه مورد استفاده در گوشی جدید بلک‌بری، نباید انتظار داشته باشید که بلک‌بری Motion یک گوشی کاملاً بدون نقص باشد و برخلاف قیمت بالای آن، باید مشخصات گوشی  بلک‌بری Motion را با میان‎رده‎های دیگر بازار مقایسه کنید.

image

گوشی جدید بلک‌‏بری Motion با چهار گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد و به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام، باتری در طی 40 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‎شود. گوشی با یک قاب آلومینیومی ساخته شده است و پشت گوشی نیز از جنس پلاستیک خواهد بود.

بلک‌بری Motion تنها از 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند و سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1 روی آن نصب شده است. با این‌حال در سال آینده، شرکت سازنده به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0 را برای گوشی بلک‌بری Motion منتشر خواهد کرد. سنسور اثرانگشت نیز با دکمه Home در حاشیه پایین نمایشگر ادغام شده است.

بلک‌بری Motion از درگاه یواس‌بی Type-C استفاده می‎کند و به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. سنسور به کار گرفته شده در دوربین اصلی، دریچه دیافراگم F2.0 دارد و همچنین با فلاش LED دوگانه با دو رنگ مختلف همراه شده است که با استفاده از این فلاش دوگانه، تصویربرداری در محیط‌های کم‏نور امکان‏‌پذیر خواهد شد. همچنین، دوربین اصلی می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری نماید. برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

image

قابلیت جدیدی در گوشی بلک‌بری Motion با نام Locker Mode وجود دارد که امکان تخصیص بخشی از فضای داخلی را به محتوای مدنظر کاربران، می‌دهد. برای توضیح بیشتر، باید گفت که کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند بخشی از اطلاعات خود را دور از دسترس دیگران نگه‏دارند؛ به‎طوری‌که برای مشاهده محتوای آن، باید «رمز» عبور وارد کنید یا از اثرانگشت خود استفاده نمایید. گوشی جدید بلک‌بری Motion با قیمت 463 دلار در اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

حسین

۱۳۹۶/۹/۲۲
موشن وارد بازار ایران شده ،فقط هیچ توضیح و اطلاعاتی در خصوص کیفیت صدای گوشی درج نشده

morteza.hoss

۱۳۹۶/۹/۲
سلام دوستان کسی از تاریخ ورودش به ایران خبر داره و اینکه حدود قیمتش چند میشه؟

مسعود

۱۳۹۶/۷/۲۷
الان سود توی اندرویده نه بلکبری الان همه دنبال پولن بلکبری هم اینو فهمیده

وحید

۱۳۹۶/۷/۱۷
منظور واضح هست
بلک بری با سیستم عامل اندروید مث تفنگ با گلوله پلاستیکی هست

saeed666

۱۳۹۶/۷/۱۷
چرا اینطوری زده بلک بری. علامتش خیلی چرت شده چرا اون پایین آوردن.