خانهاخبار
جزئیات جدید از گلکسی نوت 9؛ احتمال عرضه با حسگر اثرانگشت یکپارچه و طراحی تاشو

جزئیات جدید از گلکسی نوت 9؛ احتمال عرضه با حسگر اثرانگشت یکپارچه و طراحی تاشو

براساس یک گزارش جدید توسط مینگ‌چی کو، فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 سامسونگ ممکن است به یک سنسور اثرانگشت اپتیکال در زیر نمایشگر مجهز شده باشد.
۱۳۹۶/۷/۱۷

به گزارش Business Insider و به نقل از مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر برجسته‏‌ی KGI Securities، استفاده از سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی خود را تنها با لمس نمایشگر آنلاک نمایند؛ به جای اینکه از دکمه‌ی فیزیکی در پشت گوشی مانند آنچه که در گلکسی نوت 8 دیده‌ایم، برای احراز هویت کاربران استفاده شود.

مینگ‌چی کو مدعی است که سه شرکت، نمونه‌هایی را از فناوری لازم برای ادغام سنسور اثرانگشت با نمایشگر به سامسونگ فرستاده‌اند. شرکت Synapctics، تأمین‌کننده محصولات اپل بعید به‏‌نظر می‌رسد که برای همکاری سامسونگ انتخاب شود؛ علت این موضوع، سامسونگ مایل از فناوری متفاوتی برای گوشی‌های پرچمدار بعدی خود استفاده کنید که با فناوری به ثبت رسیده توسط Synaptics، هم‌خوانی ندارد.  

image

دو شرکت اصلی که می‌توانند در نهایت قرارداد ساخت سنسور اثرانگشت اپتیکال یکپارچه با نمایشگر را برای فبلت گلکسی نوت 9 برنده شوند، Samsung SLI و BeyonedEyes خواهند بود. شرکت Egis نیز که سنسور اثرانگشت برای گوشی‌های سامسونگ تأمین می‎کند، ممکن است به عنوان یکی از گزینه‎های احتمالی درنظر گرفته شود.

علاوه‌بر فناوری سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر که در سال آینده در مدل‌های زیادی به کار گرفته خواهد شد، رئیس بخش موبایل سامسونگ، D.J Koh گفته است فبلت گلکسی نوت 2018 این شرکت شاید طراحی تاشو داشته باشد؛ البته در صورتی‏‌که سامسونگ موفق شود مشکلات موجود را برای استفاده از این فناوری حل نماید. زمانی‌که از وی در رابطه با احتمال عرضه یک گوشی انعطاف‏‌پذیر سوال شد، D.J Koh در بیانیه‌ خبری خطاب به خبرنگاران اعلام کرد: «]من[ به عنوان رئیس این کسب‎وکار، می‎توانم بگویم که ]استفاده از طراحی تاشو[ هدف فعلی ما برای سال آینده است».

البته تمایل شرکت سامسونگ به عرضه‌ی یک گوشی تاشو چندان جدید نیست. گلکسی X که با نام Project Valley نیز شناخته می‌شود، مدت‌هاست که در شایعات و گمانه‏زنی‌های مختلف به آن پرداخته شده و می‎دانیم که شرکت سامسونگ در حال آماده‌سازی شرایط لازم برای رونمایی از گوشی تاشوی خود در سال آینده است.

با این‌حال، بیانیه‌ اخیر رئیس بخش موبایل سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت پیش از عرضه گوشی‌ تاشو، باید به دنبال رفع ایرادات و مشکلات موجود در پروسه‌ی ساخت آن باشد. با اینکه به صورت دقیق به این موضوع اشاره‌ای نشده است، وی گفت که «چندین مانع» در سر راه سامسونگ قرار دارد که این شرکت باید پیش از آماده کردن گوشی تاشوی خود برای عرضه‏، بر آن‌ها غلبه نماید.

image

البته D.J Koh اعلام کرده است که در صورت عدم رفع مشکلات در تولید گوشی‌های تاشو، احتمالاً عرضه فبلت گلکسی نوت خود را با طراحی قابل انعطاف به تعویق خواهد انداخت. مدتی پیش در وب‎سایت جی‌اس‌ام خواندید که احتمالاً گوشی گلکسی X سامسونگ عرضه‎ی محدودی خواهد داشت و شرکت سامسونگ، تنها 100 هزار واحد از آن‌را به بازار عرضه می‌کند.

آن‌طور که در برخی از شایعات اشاره شده است، شرکت سامسونگ درنظر دارد تا گلکسی X را به صورت محدود در چندین بازار عرضه نماید و در صورت استقبال مشتریان، گوشی تاشوی خود را به صورت گسترده‌تر به فروش خواهد رساند. با ای‌ن‏حال، جزئیات دقیق‌تری از گلکسی X سامسونگ به‌دست نیامده است.

در رابطه با طراحی احتمالی نیز، باید گفت که گوشی گلکسی X سامسونگ احتمالاً از دو نمایشگر استفاده خواهد کرد که با استفاده از لولا به یک‌دیگر متصل شده‌اند. با این‎حال، بسیاری از طرح‌های مفهومی که از گلکسی X به‌دست آمده، مربوط به چندین سال پیش است و شرکت سامسونگ احتمالاً آن‌ها را به‌روز نموده یا از طرح‌های جدیدتری برای گوشی تاشوی آینده خود استفاده کرده است.

باید منتظر ماند و دید که فبلت گلکسی نوت 9 در سال آینده، چه قابلیت‌‏هایی خواهد داشت. البته در گزارش‌های پیشین مینگ‌چی کو، اشاره شده بود که این مدل از سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده می‌کند؛ به همین جهت، عرضه فبلت جدید سامسونگ با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر موضوع چندان جدیدی نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

آرش

۱۳۹۶/۷/۱۷
بابا هنوز نوت۸ نیومده رفتین سراغ ۹

Farhad

۱۳۹۶/۷/۱۷
سامسونگ اشغاله
فقط آیفون 7

Mahdi

۱۳۹۶/۷/۱۷
فعلا سامی همون گالگسی ایکس تاشو نداده بازار مطمئن باشید ساخت گوشی با صفحه تاشو پر از چالش حداقل تا سه چهار سال دیگه سامی همچین ریسکی نمیکنه صفحه تاشو به سری اس یا نوت بیار خود ادغام کردن تاچ ایدی با صفحه چالش سختی کافی جواب نده درست یعنی شکست یک سری از پرچمدار و از همه بدتر کلی ضرر و زیان من احتمال زیاد میدم اگه تشخیص چهره سه بعدی ایفون ۱۰ جواب بده اکثر پرچمداران اندروید سال بعد از این فناوری استفاده کنن

سینا

۱۳۹۶/۷/۱۷
باز سامی حوصلش سر رفت
رفت سراغ گوشی جدید
والا امروز تازه نوت۸ با گارانتی وارد ایران شد
عید هم اس۹ را معرفی میکنه
تا گوشی بیاد ارزون بشه
یه مدل جدید ترش اومده
گیری افتادیم از دست سامیاااا

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۱۷
درود آقا سروش، در آینده هرچی امکان داره و عجیب نیست همچنین کاری به سر گلکسی نوت بیاد، اما کمی غلط تایپی داشتم و منظورم درست انتقال داده نشد! منظورم اینه که طراحی تاشو به شکل کلی زیبا و جالب نیست، به نظر من که زیبا نیست و دوستش ندارم، تاشو در گروه گلکسی note و s جایی نداره و با رده بالاها همخوانی نداره و حالت تلفن همراه پایین رده داره چون معمولا بالارده ها اینچنین نمیشن البته منظورم بی ارزشی تاشو نیست