خانهاخبار
آیا هوآوی میت 10 با نام Mate X به بازار عرضه می‌شود؟

آیا هوآوی میت 10 با نام Mate X به بازار عرضه می‌شود؟

ایوان بلس، شایعه‌پرداز معروف به‌تازگی به احتمال عرضه فبلت پرچمدار جدید هوآوی با نام Mate X اشاره کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا تمامی مدل‌ها از سری میت 10 چنین نامی خواهند داشت یا تنها یک مدل، با نام Mate X عرضه می‌شود.
۱۳۹۶/۷/۱۷

ماه گذشته، شرکت اپل از گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کرد. iPhone X که به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از اولین گوشی آیفون در سال 2007 ارائه شده است، از حرف X برای تمایز خود با گوشی‌های دیگر اپل استفاده می‏کند. البته شرکت موتورولا نیز پیش‌تر از حرف X برای نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند خود بهره برده است.

با این‎حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت هوآوی نیز مایل است برای حداقل یک مدل از سری میت 10، از حرف رومی X در نام‌گذاری آن بهره بگیرد. براساس یکی از جدیدترین شایعات منتشر شده توسط ایوان بلس، وی اعلام کرده است که در صورت عرضه میت 10 با نام Mate X به بازار، چندان غافل‌گیر نخواهد شد.

image

اما استفاده از حرف رومی X برای نام‌گذاری میت 10 چه معنایی می‏‌تواند داشته باشد؟ اول از همه، حرف رومی X در واقع نمادی از عدد 10 است و هوآوی تصمیم دارد تا پرچمدار جدید خود را در ماه اکتبر، دهمین ماه از سال 2017، ارائه دهد. در نهایت، همچنین باید اشاره کرد که عرضه‌ی Mate X توجه علاقه‌مندان را از نام‌گذاری جدید iPhone X دور خواهد کرد و بدین جهت، فبلت جدید هوآوی می‌تواند شانسی برای پیروزی در برابر پرچمدار جدید اپل داشته باشد.

هنوز باید منتظر ماند تا صحت شایعه منتشر شده تأیید شود؛ این احتمال را نیز باید درنظر گرفت که در شایعات گذشته به عرضه Mate 10 با نام «میت ایکس» اشاره نشده بود. به همین جهت، در نهایت این احتمال وجود دارد که پرچمداران جدید هوآوی همچنان به عنوان عضوی از سری میت 10 معرفی شوند.

image

براساس شایعات، سری میت 10 حداقل شامل چهار مدل خواهد بود؛ میت 10، میت 10 لایت، میت 10 پرو و میت 10 پورش دیزاین. میت 10 پورش دیزاین، نسخه تغییر یافته میت 10 پرو است و حاشیه‌های بسیار کمی دارد. همچنین گمان می‌رود که این مدل، گران‌قیمت‌ترین گوشی هوآوی باشد زیرا شایعات از عرضه آن با قیمتی بالاتر از ۱۳۰۰ دلار خبر می‌‏دهند. میت 10 لایت نیز مدتی پیش با نام Huawei Maimang 6، Nova 2i و Honor 9i معرفی شده بود؛ از جمله قابلیت‌های اصلی این مدل، می‌توان به نمایشگر کشیده 5.9 اینچی Full HD و چهار دوربین (دو سنسور برای دوربین اصلی و دو سنسور برای دوربین سلفی) اشاره کرد.

میت ۱۰ به نمایشگر ۶ اینچی با نسبت تصویر ۲ به ۱ مجهز شده است و همچنین، تراشه‌ی Kirin 970 با هشت هسته پردازشی قدرت آن‏را تأمین خواهد کرد. تراشه‌ی Kirin 970 به لطف استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) می‌تواند محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را در میت 10 پردازش نماید. البته در برخی از گمانه‌زنی‏ها، به این موضوع اشاره شده است که تنها میت 10 پرو با نمایشگر کشیده عرضه می‌شود؛ نسخه استاندارد میت 10 فاقد نمایشگر کشیده خواهد بود و صفحه نمایش آن، از نسبت ابعاد مرسوم 16 به 9 برخوردار است و حاشیه‌های بیشتری نسبت به نمایشگر میت 10 پرو خواهد داشت.

 شرکت سازنده از لنزهای لایکا برای دوربین اصلی استفاده کرده است. باید اشاره کرد که میت 10 به همراه میت 10 پرو و دیگر اعضای خانواده «میت 10» در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر) به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۷/۱۸
تقلید از اپل خخخخخخخ

reus11

۱۳۹۶/۷/۱۷
از هر نظر خوبه
ولی من تابستون P11 میگیرم با اثر انگشت زیر نمایشگر :)))))

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۱۷
مهم نیست تلفن همراه در راه هوآوی میت10 نام بگیره و میت X مهم اینه که فکر میکنم یک فبلت با نهایت تمام حرفه ای خواهد شد با این حال که دوست داشتم با وجود پردازشگر کاربردی و جدید NPU برای اولین بار در kirin 970 و پردازشگر گرافیکی جدید ARM Mali G72 mp12 از هسته های جدید ARM با نام های Cortex A55 و cortex A75 بهره ببره به جای کورتکس های کنونی A53 و A73 و...