خانهاخبار
10 مورد از بهترین بازی‌های واقعیت افزوده برای آیفون و آیپد

10 مورد از بهترین بازی‌های واقعیت افزوده برای آیفون و آیپد

پلتفرم واقعیت افزوده اپل موسوم به ARKit که با نسخه جدید iOS یعنی iOS 11 عرضه شده، قابلیت‌های بی‌شماری را برای ساخت بازی‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. در ادامه 10 تا از بهترین‌های این بازی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۶/۷/۱۸

موج اول اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ARKit راهی اپ استور جدید iOS 11 شده است. با اینکه اپل چندی پیش ابراز امیدواری کرد که ARKit بتواند تحولی در صنعت بازی‌های موبایلی رقم بزند، هنوز تعداد بازی‌های واقعیت افزوده درجه یک عرضه شده در اپ استور چندان قابل توجه نیست. اما می‌توان با قطعیت گفت که در ماه‌های آتی شاهد عرضه گیم‌پلی‌های واقعیت افزوده جذاب‌تری در اپ استور خواهیم بود.

image

ما برای یافتن بازی‌های واقعیت افزوده، اپ استور را زیر و کردیم و تونستیم فهرستی پر و پیمان از این بازی‌ها دست و پا کنیم. در ادامه می‌توانید با 10 تا از بهترین بازی‌های واقعیت افزوده برای آیفون و آیپد آشنا شوید.

آیا قادر به اجرای بازی‌های ARKit هستید؟

بازی‌های ARKit برای اجرا به iOS 11 نیاز دارند. دستگاه‌هایی که در ادامه از آن‌ها نام برده شده است از بازی‌های واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند: آیفون اس ای، آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیپد پرو 9.7 اینچی، آیپد پرو 10.5 اینچی، آیپد پرو 12.9 اینچی (هر دو نسل) و نسل پنجم آیپدهای 2017.

1- Slack AR

image

بازی Stack یک بازی به شدت اعتیادآور است. در این بازی شما باید بلوک‌های مکعبی را تا بالاترین ارتفاع ممکن روی هم بچینید. بلوک‌ها به سمت چپ و راست حرکت می‌کنند و اگر شما نتوانید آن‌ها را روی هم تراز کنید، فضای روی بلوک‌ها را برای چیدن بلوک‌های بعدی از دست می‌دهید. اکنون نسخه واقعیت افزوده این بازی در اختیار شماست و می‌توانید روی میز یا سطوح دیگر به صورت سه بعدی آن را اجرا کنید.

image

 

2- AR Dragon

image

تا به حال دوست داشته‌اید که یک اژدهای ناز خانگی داشته باشید؟ اپلیکیشن شبیه ساز جدید AR Dragon یک اژدهای خانگی به شما هدیه می‌دهد که می‌توانید به تعامل با او بپردازید. وقتی که این اژدها سر از تخم بیرون می‌آورد باید همانند یک نوزاد از او مراقبت کنید. می‌توانید به او غذا بدهید، بزرگ شدنش را تماشا کنید و با او بازی کنید.

image

 

3- Zombie Gunship Revenant AR

image

این بازی یکی از جذاب‌ترین و درگیر کننده‌ترین بازی‌های واقعیت افزوده است. اگر تا به حال با بازی‌های واقعیت افزوده سر و کله زده باشید، نباید این یکی را از قلم بیندازید. در این بازی شما سوار یک هلی‌کوپتر مسلح هستید که با حرکت دستگاه شما به چپ و راست جابجا می‌شود و باید زامبی‌ها را با شلیک از پا دربیاورید. این بازی دارای میادین نبرد سهمگین و سلاح‌های به شدت مرگبار است.

image

 

4- AR Drone Commander Lite

image

این یک بازی واقعیت افزوده به شدت ساده و سر راست است. شما باید دوربین دستگاه خود را به سمت یک سطح صاف بگیرید، سپس بازی به طور خودکار یک پایگاه نظامی در آن سطح بنا می‌کند. در ادامه یک حمله روی می‌دهد و شما باید به عنوان خلبان یک پهپاد که در حال پرواز است، تانک‌ها و هلی‌کوپترهای دشمن را منهدم کنید.

image

 

5- YuME: Alice’s Dream

image

اگر علاقه به جمع آوری اشیا مختلف دارید، به YuMe علاقه‌مند خواهید شد. YuMe یک رویا است و در آن جا شما در یک سرزمین عجایب به سر می‌برید. در این بازی یک سرزمین عجایب به کمک واقعیت افزوده در برابر دیدگانتان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در آن سرزمین حرکت و با موجودات عجیب و غریب آن تعامل کنید. باید برای حل کردن معماها اشیای مختلف را در کنار هم قرار دهید تا همانند آلیس در سرزمین عجایب بتوانید رمز و راز داستان را پیدا کنید.

image

 

6- Lila’s Tale: Stealth

image

این بازی یک بازی ماجراجویی مخفی است که تنها در حالت واقعیت افزوده کار می‌کند. زیبایی شناسی این بازی شما را به یاد بازی سبک نقش آفرینی World of Warcraft خواهد انداخت.

در این بازی شما باید لیلا را راهنمایی کنید. او یک دختر کوچک است که در یک سرزمین عجیب و غریب گرفتار شده است. شما باید از دستگاه خود برای کمک به لیلا استفاده کنید و در حالی که به جمع آوری سکه می‌پردازید از تماس با دشمنان دوری کرده و کلید را از آن‌ها پس بگیرید تا بتوانید از مهلکه جان لیلا را سالم به در ببرید.

image

 

7- ARRise

image

این بازی یک بازی واقعیت افزوده تمام عیار است. در حالی که بسیاری از بازی‌هایی که تاکنون دیده‌ایم تنها نسخه‌ای واقعیت افزوده از بازی‌هایی بوده‌اند که پیش‌تر هم در دسترس بودند، ARRise از پایه به عنوان یک بازی واقعیت افزوده توسعه داده شده است. این بازی یک بازی سبک پازل سه بعدی است، چیزی شبیه به Monument Valley اما به صورت سه بعدی.

شما باید دستگاه خود را به جهت‌های مختلف جابجا کنید تا زوایای جدیدی را دیده و بتوانید قطعات پازل را هم راستا کنید. هیچ نیازی به لمس صفحه نمایش یا کشیدن قطعات نیست و تنها حرکت شما می‌تواند به شما برای حل پازل کمک کند.

در حال حاضر تنها سه سطح برای این بازی در نظر گرفته شده است، اما توسعه دهنده آن وعده داده که به زودی هر ماه سطوح جدیدی برای آن منتشر خواهد کرد. با این حساب می‌توان هر ماه منتظر یک شگفتانه جدید بود، چیزی که قیمت 2.99 دلاری این بازی را قابل قبول می‌کند.

image

 

8- Splitter Critters

image

این بازی پای یک سبک گیم‌پلی نوآورانه را به آیفون‌ها و آیپدها باز کرده است. شما در این بازی باید موانع سر راه قهرمان خود را بردارید تا بتواند به سفر خود ادامه دهد. اما حالت واقعیت افزوده این بازی چندان خاص و ویژه نیست و تنها یک جعبه به فضای نمایش داده شده توسط دوربین دستگاه شما اضافه شده که می‌توانید در آنجا به انجام بازی بپردازید.

با توجه به مکانیسم‌های جدید بازی، می‌توان گفت که ارزش امتحان کردن را دارد و حالت واقعیت افزوده جدید نیز می‌تواند یک جایزه قابل قبول تلقی شود.

image

 

9- Kings of Pool

image

حالت واقعیت افزوده جدید Kings of Pool با فضاهای جدید و جزییات زیاد کاملا قابل قبول از آب در آمده است. شما می‌توانید میز بیلیارد را به دلخواه بزرگ یا کوچک کنید (بسته به فضایی که در اختیار دارید) سپس مانند گذشته اما به صورت سه بعدی به انجام بازی بپردازید.

در اطراف میز حرکت کنید تا بتوانید ضربه مناسب را انتخاب کنید. برای زدن ضربه، چوب بیلیارد را روی نمایشگر لمس کرده و به عقب بکشید. همچنین برای مشاهده جزییات بیشتر می‌توانید نزدیک‌تر بروید و در اطراف میز برای زدن ضربات سخت‌تر جابجا شوید.

image

 

10- Flat Pack

image

این بازی یک بازی سبک پلتفرمر یا پرشی است. در این بازی عناصر دو و سه بعدی طوری با هم ترکیب شده‌اند که کمی کار بازی کننده را سخت می‌کند. در این بازی 30 سطح وجود دارد.

حالت واقعیت افزوده جدید این بازی به شما اجازه می‌دهد که با سطوح به طور سه بعدی تعامل برقرار کنید. بنابراین به جای سوایپ کردن برای جابجایی سکو، شما باید دستگاه خود را جابجا کنید تا بتوانید زوایای مختلف سکو را ببینید.

image

 

بازی‌ها و اپلیکیشن‌های ARKit مورد علاقه شما

تا به حال به بخش AR در اپ استور جدید سر زده‌اید؟ کدام یک از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده آن توانسته است نظر شما را جلب کند؟ لطفا تجربه‌ها و نظرهای خود را در این باره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)