خانهاخبار
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد اپل نقشی در کند شدن گوشی‌های آیفون ندارد

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد اپل نقشی در کند شدن گوشی‌های آیفون ندارد

به تازگی شایعه‌ای در اینترنت پیچیده بود که شرکت اپل با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری سرعت گوشی‌های قدیمی خود را از قصد کم می‌کند تا کاربران مجبور به خرید مدل‌های جدید شوند؛ فرضیه‌ای که بررسی شرکت Futuremark آن را رد کرد.
۱۳۹۶/۷/۱۶

یک دانشجوی دانشگاه هاروارد در گزارش خود ادعا کرده بود گوشی‌های قدیمی اپل، با آپدیت به نسخه‌های جدید iOS، کندتر و کندتر می‏‌شوند تا کاربران مجبور شوند هر سال خرید گوشی‌های جدید این شرکت را بخرند.

شرکت Futuremark، که نامی بلند میان نرم‌افزارهای بنچمارک دارد، به دنبال صحت این ادعا گشته است؛ چیزی که در بررسی‌های این شرکت ثابت نشد.

این شرکت بیش از 100 هزار آیفون را در بازه زمانی 18 ماهه بررسی کرد و نتایج تست CPU و GPU آنها را در iOS9، iOS 10 و iOS 11 مورد مقایسه قرار داد. بر اساس نتایج به دست آمده عملکرد هیچ یک از آیفون‌های اخیر اپل (آیفون 5 اس، آیفون 6، آیفون 6 اس و آیفون 7) با دریافت آپدیت‌های جدید کمتر نشده است و حتی بهبود نیز یافته‌اند.

یکی از دلایلی که کاربران به مرور زمان احساس می‌کنند دستگاه انها کندتر شده است جنبه روانی دارد. همچنین نباید فراموش کرد که هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار حقیقتی انکارناپذیر است و نمی‌توان انتظار داشت سخت‌افزارهای قدیمی با نرم‌افزارهای جدید همان عملکرد سابق خود را داشته باشند. مسئله‌ای که حداقل اپل نقشی در آن ندارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ارشاد

۱۳۹۶/۷/۱۶
همش نمودار و آمار الکی اپل میده بیرون! من ایفون 6s رو اپدیت کردم . به شدت کند شده .هنگ میکنه ... ! دقیقا این کار رو میکنه که مدل های قدیمی از کار افتاده بشن!

فرشاد

۱۳۹۶/۷/۱۶
دقیقا همینه که اپل از قصد ای دیوایس های قدیمی رو کند میکنه
در زمان ورود ایفون 6 ایفون های 5اس صداشون کمتر شد.... بماند بقیش