خانهاخبار
انتشار گزارش‌های تازه از باتری معیوب آیفون 8 پلاس در چین

انتشار گزارش‌های تازه از باتری معیوب آیفون 8 پلاس در چین

به نظر می‌رسد که آیفون 8 پلاس با مشکل مواجه شده است. کاربران متعددی گزارش کرده‌اند دستگاهشان را در حالی تحویل گرفته‌اند که پنل نمایش آن از فریم گوشی جدا شده بود. هفته گذشته هم گزارش مشابهی در تایوان منتشر و کاربر آن مدعی شد که گوشی در حال شارژش دچار انفجار شده است.
۱۳۹۶/۷/۱۶

گزارش‌هایی اواخر ماه سپتامبر توسط رسانه‌ها منتشر شد و ادعا کرد باتری چند گوشی آیفون 8 پلاس تابه‌حال به مشکل برخورده است. درواقع یکی از دارندگان تایوانی این گوشی مدعی شده بود که گوشی‌اش تنها چند دقیقه پس از اتصال به شارژ دچار مشکل شده و پنل نمایشش از بدنه آن جدا شده است. این مشکل در اصل به خاطر باتری معیوب گوشی مذکور و متورم شدن آن به وجود آمده بود. وقتی باتری گوشی به مشکل برمی‌خورد و حجمش افزایش می‌یابد، فضای بیشتری اشغال می‌کند و همین موضوع به سایر اجزای گوشی فشار می‌آورد. بدین ترتیب پنل نمایش هم در اثر فشار وارده از فریم آیفون 8 پلاس جدا شده بود. پس از انتشار وسیع این گزارش، کمپانی اپل اعلام کرد که این موضوع را حتما بررسی می‌کند. رسانه‌های چینی روز گذشته گزارش کردند که این مشکل بار دیگر برای یکی از دارندگان چینی گوشی آیفون 8 پلاس به نام Liu اتفاق افتاده است. طبق این گزارش وقتی خریدار بسته آیفون 8 پلاس را باز کرد، با یک گوشی از هم گسیخته بدون آثار انفجار و سوختگی مواجه شد. ظاهرا گوشی مذکور پیش از روشن شدن دچار مشکل شده و صفحه نمایش آن در اثر تورم باتری، از پنل جدا شده است.

خریدار که گوشی آیفون 8 پلاس را از فروشگاه اینترنتی JD.com خریده بود، آن را پس از مشاهده به فروشنده‌اش بازگرداند. او می‌گوید هرگز گوشی مذکور را یک بار هم به شارژر متصل نکرده است. علاوه بر این، کاربران متعدد دیگری هم مدعی شده‌اند آیفون 8 پلاس نو را پس از خرید در همین وضعیت تحویل گرفته‌اند. فقط اولین کاربر تایوانی گفته بود که مشکل مذکور برای گوشی آیفونش در حال شارژ باتری پیش آمد.

image

کمپانی اپل امیدوار است بتواند این مشکل را پیش از آنکه از کنترلش خارج شود، رفع کند. البته انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری احتمالا برای مشکل مذکور کارساز واقع نمی‌شود اما توقف روند تولید و ایجاد تغییرات مناسب در پروسه ساخت آیفون 8 پلاس ممکن است از عرضه دستگاه‌های معیوب جلوگیری کند.

حتما مشکل مشابهی که سال گذشته برای گوشی‌های Galaxy Note 7 سامسونگ اتفاق افتاد و منجر به انفجارشان شد را به خاطر دارید. این سازنده به همین خاطر مجبور شد همه دستگاه‌های موجود از فبلت مذکور را جمع‌آوری کند. گزارش‌های اولیه درباره انفجار باتری Note 7 هم مانند گزارش‌های اخیر درباره آیفون 8 پلاس به تعداد بسیار کمی منتشر شده بود، اما این مشکل به تدریج افزایش یافت و تقریبا هر روز شاهد انفجار یک فبلت پرچم‌دار سامسونگ بودیم. حالا به نظر می‌رسد آیفون 8 پلاس هم سرنوشت مشابهی با Galaxy Note 7 دارد. فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل موفق می‌شود این مشکل را پیش از انتشار گزارش‌های مشابه بیشتر رفع کند یا سرانجام مجبور خواهد شد مانند سامسونگ همه دستگاه‌هایش را جمع‌آوری کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

mihman

۱۳۹۶/۷/۱۹
یه بار میگین ایفون 8 اینجوری شده یه بارم میگین 8 پلاس تا اونجا که من میدونم ایفون 8 مشکلی نداشته تعداد محدودی ایفون 8 پلاس بوده که این مشکل داشته اونم نه مثل سامسونگ که اکثر نوت 7 ترکید

امین

۱۳۹۶/۷/۱۸
دوست عزیز بنده منکر کیفیت اپل نیستم اما باید قبول کرد اپل در مقابل سری 8 سامسونگ و نوت 8 حرفی برای گفتن نداره مخصوصا با کوچک کردن باطریش

حسام

۱۳۹۶/۷/۱۶
خخخخخخ میدونی کمپانی آیفون مثل ایران خودرو سایپا میمونه هیچ تولیدی براشون نمیصرفه فقط مونتاژ میکنن نتیجه ش میشه چی تولید خودرو های بی کیفیت دقیقا آیفون هم همین کارو میکنه اوج تکنولوژی رو دیدیم فیس آیدی در زمان معرفیش کار نکرد باطریش باد میکنه نمایشگر جدا میشه آیفون ایکسم اگه درست اسمبل شده باشه باید مدیون سامسونگ باشید

محمدمهدی

۱۳۹۶/۷/۱۶
باطری نوت7ها هم تا اونجا ک من میدونم مال الجی بود
ولی شد مشکل سامسونگ
الانم باطری آیفون8 ک میشه مشکل اپل
____________________________________
ولی امیدوارم حل شه
واقعا خیلی بده
آیفون8 ک خریداراش بخاطر شباهتش ب آیفون7 و شیشه ای بودن پشتش خیلی کمتر بود
الان داره از مشکل باطری رنج میبره
دیگه فک نکنم خیلی تو فکر خرید آیفون8 باشن..یا7یاxیا غیر آیفون

صالح

۱۳۹۶/۷/۱۶
سلام آیا ایفون ۸ پلاس همین مشکل رو داره یا فقط ایفون ۸ هم همنجوریه؟