خانهاخبار
10 مورد از ایمن‌ترین شاسی بلندهای سال 2017

10 مورد از ایمن‌ترین شاسی بلندهای سال 2017

در سال 2017 شاسی بلندهای زیادی روانه بازار شدند که از میان آنها، 10 مورد بهترین عملکرد را در آزمون‌های ایمنی داشتند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۷/۱۷

می‌توان گفت که سدان‌های سایز متوسط دیگر گزینه اصلی مردم برای خرید یک خودرو نیستند بلکه شاسی بلندهای سایز متوسط در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی مردم هستند و روند خریدهای مردم نشان دهنده همین موضوع است.

انتخاب یک شاسی بلند دلایل متعددی دارد از جمله کنترل آسان، شتاب گیری مناسب، دید خوب و تسلط راننده به مسیر، گزینه چهار چرخ متحرک در بسیاری از شاسی بلندها، فضای زیاد و راحت برای سرنشینان و نیز فضای بار کافی که به حمل لوازم زیاد برای یک سفر طولانی مدت کمک می‌کند.

البته برای انتخاب یک خودروی مخصوص خانواده، ایمنی خودرو فاکتور بسیار مهمی است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم ایمن‌ترین خودروها در هر کلاس را مورد بررسی قرار داده و 10 مورد از بهترین‌ها را معرفی کنیم که اولین مقاله، پیرامون شاسی بلندهای سایز متوسط است.

برای سنجش میزان ایمنی خودروها 5 آزمون متفاوت در نظر گرفته شده که توسط موسسه IIHS انجام گرفته است. این 5 آزمون شامل تصادف از جلو، بغل و یک آزمون است که خودرو را برای بررسی در شرایط دقیق، به درخت و یا تیرهای چراغ برق تصادم می‌دهند.

باید این نکته را در نظر بگیریم که وجود ویژگی‌های امنیتی، در این رتبه بندی بی تاثیر نبوده و قطعا این ویژگی‌ها در جلوگیری از بروز حودث نقش به سزایی دارند. هر چند این ویژگی‌ها در بیشتر خودروها بیشتر به تریم‌های بالا با قیمت بالاتر اختصاص می‌یابند. در سال 2017 تنها شاسی بلند سایز متوسطی که به صورت استاندارد از سیستم پیشگیری از تصادف بهره می‌برد، تویوتا هایلندر است. همچنین در برخی دیگر از خودروها سیستم ترمز خودکار وجود دارد.

۱. جی ام سی آکادیا

image

در میان خودروهای سال 2017، تنها همین خودرو که در صدر قرار گرفته و در تریم بالا از سیستم ترمز خودکار اتوماتیک بهره می‌برد. در این تریم، پکیجی از تکنولوژی و ویژگی‌های ایمنی عرضه می‌شود. این نسخه با یک موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد که قادر از 310 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین این قدرت از طریق جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. قیمت این نسخه 47785 دلار است.

۲. هوندا پایلوت

image

شاسی بلند سایز متوسط هوندا، در صورت وجود سیستم ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد، یکی از برترین شاسی بلندها در زمینه ایمنی لقب می‌گیرد. این سیستم برای همه نسخه‌های EX و EX-L به صورت آپشن و برای همه نسخه‌های تورینگ و الایت به صورت استاندارد عرضه می‌شود. برای این خودرو یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر در نظر گرفته شده که 280 اسب بخار قدرت دارد که به وسیله جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. قیمت این خودرو 35120 دلار است.

۳. هیوندای سانتافه

image

این رتبه برای سانتافه‌های تولید پس از مارس 2016 است چراکه پس از این تاریخ، هیوندای سیستم ترمز اضطراری را برای سانتافه به صورت یک آپشن برای نسخه‌های SE Ultimate و بالاتر عرضه کرد. این ویژگی، بخشی از پکیج تکنولوژی است که برای سانتافه قابل انتخاب است. همچنین باید اشاره کنیم که نسخه‌های SE Ultimate و بالاتر از یک موتور 3.3 لیتری بهره می‌برند که 6 سیلندر دارد و قادر است 290 اسب بخار قدرت تولید کند و آن را از طریق جعبه دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل کند. قیمت 41550 دلار برای سانتافه در نظر گرفته شده است.

۴. هیوندای سانتافه Fe اسپورت

image

Fe اسپورت در واقع نسخه کوچکتر از سانتافه است که آن هم در نسخه‌های Ultimate و بالاتر سیستم ترمز اضطراری هیوندای را به همراه دارد. موتور به کار رفته در این نسخه‌ها 2.0 لیتری از نوع توربو است که قدرتی معادل 240 اسب بخار قدرت تولید کند که به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. بالاترین تریم قیمت 39 هزار دلاری دارد.

۵. کیا سورنتو

image

کیا، سیستم ترمز اضطراری خود را به صورت آپشن برای نسخه‌های LX، LX V6، EX، EX V6 و SX V8 عرضه می‌کند که بخشی از پکیج تکنولوژی آن است. نسخه SX استاندارد 6 سیلندر موتور 3.3 لیتری دارد که 290 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ و یا تنها به چرخ‌های جلو (قابل انتخاب) انتقال می‌یابد.

۶. مزدا CX-9

image

برای این شاسی بلند مزدا در نسخه‌های گرند تورینگ و Signature سیستم ترمز هوشمند مزدا به همراه سیستم تشخیص فاصله عرضه می‌شود. این شاسی بلند سه ردیف صندلی دارد و در ارزان‌ترین نسخه که این ویژگی‌ها را دارد، از موتور 2.5 لیتری 4 سیلند از نوع توربو بهره می‌برد که قدرتی معادل 250 اسب بخار تولید و با جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند. قیمت این نسخه معادل 41140 دلار است.

۷. نیسان مورانو

image

نیسان یک پکیج تکنولوژی را برای شاسی بلند سایز متوسط خود در نسخه‌های SL و پلاتینوم عرضه می‌کند که شامل سیستم ترمز اضطراری هم می‌شود. ارزان‌ترین نسخه دارای این پکیج، 40585 دلار قیمت دارد و موتور به کار رفته در آن 3.5 لیتری 6 سیلندر است و می‌تواند 260 اسب بخار نیرو تولید کند. همچنین این نیرو از طریق جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

۸. نیسان پتفایندر

image

پتفایندر هم یک شاسی بلند سایز متوسط دیگر نیسان است که عملکرد خوبی در تست‌های ایمنی داشته. در این خودرو سیستم ترمز اضطراری برای نسخه پلاتینوم عرضه می‌شود. ارزان‌ترین نسخه بهره مند از این ویژگی 43295 دلار قیمت دارد که موتور آن 3.5 لیتری 6 سیلندر است و می‌تواند 284 اسب بخار قدرت تولید کند. وظیفه انتقال این قدرت بر عهده جعبه دنده خودکار است که آن را به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

۹. تویوتا هایلندر

image

هایلندر تنها گزینه در این لیست است که سیستم ترمز اضطراری را به صورت استاندارد برای همه نسخه‌ها عرضه می‌کند. برای این شاسی بلند دو موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر با 185 اسب بخار قدرت و 3.5 لیتری 6 سیلندر با 295 اسب بخار قدرت در دسترس است. همه نسخه‌ها جعبه دنده خودکار دارند که نیرو را بر اساس انتخاب مشتری به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند. قمیت پایه آن 32 هزار دلار است.

۱۰. فولکس واگن اصلس

image

نسخه 2018 فولکس واگن اصلس به تازگی معرفی شده که سه ردیف صندلی برای سرنشینان دارد. سیستم ترمز اضطراری خودکار به صورت استاندارد برای نسخه‌های 4 و 6 سیلندر عرضه می‌شود. برای این شاسی بلند آلمانی هم دو موتور با حجم‌های 2.0 لیتر (4 سیلندر) و 3.6 لیتر (6 سیلندر) قابل انتخاب است که به ترتیب قدرت 235 و 276 اسب بخاری دارند. جعبه دنده خودکار نیرو را به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال می‌دهد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

عباس علی

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
جدیدا نمایندگی خودروهای کره ای و چینی در حال مدیریت افکار عمومی هستند. که این مقاله هم یک قسمت از این اقدامات هست. این لیست هم فقط برای فروش خودروی مسخره سانتافه هست که در مقایسه با خودروی هم رده خودش یعنی میتسیوبیشی اوتلندر هیچ حرفی برای گفتن نداره.

آرمان

۱۳۹۶/۸/۲۰
دقت کنید که این اصلا رده بندی نیست و فقط نمونه ای از بعضی خودرو هاست که از لحاظ ایمنی مورد تایید سازمان بزرگراهها در آمریکا هستن. ضمنا لیست توسط حضرات جی اس ام و با هدف تبلیغ مثلا زیر پوستی، از بین مجموعه بزرگتری که در بخش safety rating موسسه iihs میابید، گزینش شده است.

س.ب

۱۳۹۶/۸/۳
بابت مزاح خوانندگان.الان هایما اس 5 ایران خودرو دقیقا کجای لیست بالاست؟دقیقا قبل از کدام؟

UGD

۱۳۹۶/۷/۱۹
در سایت ایمنی بزرگراههای امریکا هم همین ماشینها در این رده به عنوان ایمن ترین خودروها را بدست آورده است

فرهاد

۱۳۹۶/۷/۱۸
درسته اينا خوبن ، ولي جاي ماشيناي اروپايي واقعا خاليه .. درضمن بعضي ماشيناي آسيايي هم هستن ك اسمشون ذكر نشده .. مثل لكسوس ال ايكس ٥٧٠ .. يا پرادو ..