خانهاخبار
با بهترین گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه آشنا شوید

با بهترین گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه آشنا شوید

در این مطلب به معرفی آخرین و جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه که دارای دو دوربین پشتی هستند، می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۷/۱۴

سابقه گوشی‌های تلفن همراه با دو دوربین به سال ۲۰۱۱ و گوشی HTC Evo 3D برمی‌گردد. با این حال چندان دوربین‌های دوگانه رایج نبود تا اینکه در سال ۲۰۱۷ و به لطف ظهور پرچم‌دارانی با دو دوربین پشتی، این تکنولوژی بیش از پیش رونق گرفت. در این مطلب جدیدترین گوشی‌هایی که مجهز به دوربین دوگانه هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

image

Apple iPhone X

آخرین محصول اپل، یک آیفون ۵.۸ اینچی دارای قاب‌های فوق‌العاده باریک، صفحه نمایش OLED و مجهز به فناوری Face ID است. در پشت این گوشی دو دوربین به صورت عمودی زیر هم قرار گرفته‌اند.

image

Samsung Galaxy Note 8

با صفحه نمایش ۶.۳ اینچی و قلم S Pen و دوربین‌های دوگانه قدرتمند این گوشی می‌توانید عکس‌های خیره‌کننده با عمق میدان کم و هم‌چنین با زاویه‌ باز ثبت کنید. هر دو دوربین پشتی این گوشی مجهز به فناوری تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) هستند که می‌توانند تصاویر و ویدئوهایی با وضوح بالا مخصوصا در نور کم را ثبت کنند.

image

Apple iPhone 8 Plus

دو دوربین پشتی آیفون ۸پلاس، سنسورهایی با دیافراگم F1.8 و F2.8 دارد. از قابلیت‌های جدید و فوق‌العاده این گوشی lighting Portrait است که دوربین می‌تواند عمق میدان تصویر را بسنجد و شرایط تابش نور به سوژه را تغییر بدهد. کافی است برنامه دوربین گوشی را باز کنید و حالت Portrait را فعال کنید و سپس عکس بگیرید. وجود یک شیشه براق و هم‌چنین قابلیت شارژ وایرلس از جمله ویژگی‌های این آیفون است که عکاسی را برای شما راحت‌تر می‌کند.

image

Motorola Moto Z2 Force

Moto Z2 Force علاوه بر دو دوربین ۱۲مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0، یک دوربین ۳۶۰ درجه نیز دارد که با آن می‌توانید تصاویر ۳۶۰ درجه فیلم‌برداری کنید. صفحه نمایش این گوشی یک پوشش مقاوم در برابر ضربه دارد که موجب می‌شود بسیار بادوام شود.

image

LG V30

V3 یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌های ال جی است. دو دوربین ۱۶مگا پیکسلی با F1.6 و ۱۳ مگا پیکسلی با F1.9، صفحه نمایش OLED و ضد آب از جمله ویژگی‌های این گوشی است.

image

OnePlus 5

OnePlus 5 با یک باتری ۱۸ ساعته، یک گوشی مقرون به صرفه و فوق‌العاده است. دوربین‌های دوگانه آن شامل یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی با f2.6 یک لنز تله است که به شما امکان می‌دهد با کیفیت بالایی زوم کنید. همچنین دارای یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با f1.7 است که می‌توانید با کم کردن عمق میدان، پس زمینه عکس‌تان را محو کنید تا تصویر بر سوژه تمرکز بیشتری داشته باشد و عکس چشم‌نوازی ثبت کنید.

image

The Essential Phone

اسنشیال فون یک گوشی ساخته شده از تیتانیوم است که به این جهت استحکام بالایی دارد. دوربین‌های پشتی این گوشی، دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است که یکی از آن‌ها دارای حس‌گر تک رنگ است تا نور بیشتری را در محیط‌های کم نور جذب کند و تصویر با کیفیت‌تری را ثبت کند.

image

Lenovo Phab 2 Pro

این گوشی دارای دوربین دوگانه به معنای عرفی آن نیست و شما می‌توانید فقط با یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی عکاسی کنید. اما این دوربین مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده گوگل تانگو خواهد بود. به همین علت این دوربین، یک دوربین کامل برای اندازه‌گیری در سه بعد در اختیار خواهد داشت. گوشی می‌تواند با لنزهای دوربین، محیط اطراف خود را شناسایی کند و یک نقشه برای خود در دنیای واقعیت افزوده بسازد.

image

Oppo R11

این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، دوربین جلوی ۲۰ مگاپیکسلی و اندروید نوقا است. دوربین‌های پشتی این گوشی یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با f1.7 و یک لنز تله‌فوتوی ۲۰ مگاپیکسلی با f2.6 با زوم اپتیکال دو برابر است. 

image

Huawei Honor 8 and 8 Pro

 Honor 8۵.۲ اینچی و Honor 8 Pro ۵.۷ اینچی، هر دو دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستند. ظاهری ظریف و قیمتی مناسب دارند.

image

Xiaomi Mi 6

Mi 6 یک گوشی فوق‌العاده است که مشخصات سخت افزاری بالا و قیمت مناسب آن موجب شده است تحسین همگان را برانگیزد. دوربین‌های پشتی این گوشی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که از قابلیت OIS (تثبیت کننده تصویر نوری) ۴ محوره برخوردار است.

image

Cat S60

منحصر به فردترین گوشی این لیست S60 است که اولین گوشی با دوربین حرارتی به شمار می‌رود. تنها کافی است اپلیکیشن Flir camera را روی این گوشی نصب کنید تا بتوانید میزان حرارت را در عکس و فیلم‌ها مشاهده کنید. هم‌چنین با این گوشی می‌توانید تا ۵ متر زیر آب بروید و از آن استفاده کنید.

image

ZTE Blade V8 Pro

دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی Blade V8 Pro می‌توانند تصاویری با جلوه‌های بوکه بگیرند. اما نرم‌افزاری روی گوشی نصب شده است که به شما امکان می‌دهد تا از یکی از دوربین‌های تک رنگ استفاده کنید و عکس را به یک طرح سیاه و سفید قدیمی و کلاسیک تبدیل کنید.

image

Asus Zenfone AR

Zenfone AR یکی دیگر از گوشی‌های پروژه گوگل تانگو است که ازدو تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی می کند. دوربینی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی است.

image

Apple iPhone 7 Plus

آيفون ۷ پلاس دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت دارد. که می‌توانید عکس‌های پرتره با بوکه‌های زیبایی ثبت کنید که در بین همه گوشی‌هایی که چنین قابلیتی دارند، آیفون ۷ پلاس بهتر عمل کرده است.

image

LG G6

G6 علاوه بر یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی استاندارد، یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی واید نیز دارد که می‌توانید عکس‌هایی با زاویه دید بازتری ثبت کنید. این لنز به ویژه برای عکاسی در طببیعت بسیار مناسب است.

image

Huawei P10

P10 گوشی‌ای جمع و جور و با اندازه‌ای مناسب است که با آن می‌توانید به راحتی با یک دست کار کنید. دوربین‌های دوگانه این گوشی یکی سنسور تک رنگ ۲۰ مگاپیکسلی دارد و دیگری که وظیفه ثبت رنگ‌ها را برعهده دارد، ۱۲ مگاپیکسلی است.

image

ZTE Axon Pro

Axon Pro اولین گوشی پرچم‌دار ZTE محسوب می‌شود. دوربین ۲ مگاپیکسلی که در بالای دوربین استاندارد در پشت قرار گرفته، باعث ایجاد جلوه افکت روی عکس می‌شود که کیفیتی شبیه به پلاس ۷ و وان پلاس ۵ دارد.

image

Huawei Honor 6 Plus

Honor 6 Plus با صفحه نمایش عالی، پردازنده‌ قوی و دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی،‌تمام نیازهای شما برای داشتن یک گوشی را برآورده می‌کرد. هرچند استفاده از نرم‌افزارهای منسوخ شده (این گوشی زمانی با اندروید کیت کت ارائه شد که در آن زمان اندروید لالی پاپ معرفی شده بود)، سبب شد این گوشی چندان به چشم نیاید.

image

Asus ZenFone 3 Zoom

Asus ZenFone 3 Zoom با دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که یکی از آن‌ها لنز ۲۵ میلی متری و دیگری لنز ۵۶ میلی متری با زوم اپتیکال ۲.۳ برابر دارد، نشان می‌دهد که برای یک تجربه حرفه‌ای عکاسی و پردازش عکس ساخته شده است. هرچند باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری آن چندان برای عکاسی تمام مدت در یک روز کامل مناسب نیست.

image

LG V20

V20 یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با f1.8 دارد. دوربین دیگر یک لنز ۸ مگاپیکسلی با f2.4 است که همانند G6 می‌توانید تصاویر وایدتری ثبت کنید. دوربین جلوی آن نیز زاویه دید بازتری دارد که برای عکس‌های سلفی دسته جمعی مناسب است.

image

Huawei Honor 6X

Honor 6X یک گوشی ارزان قیمت است که دو دوربین ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی و ابزارها و برنامه‌های زیادی برای عکاسی دارد.

image

Huawei Mate 9

Mate 9 یک گوشی فوق‌العاده است که امکاناتی فراتر از نیازهای شما در اختیارتان می‌گذارد. برای ثبت عکس‌های هنری شما دوربین‌های عالی و باتری فوق‌العاده‌ای دارد. صفحه نمایش آن نیز فول اچ دی است. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

میلاد

۱۳۹۷/۹/۱۵
لطفا با گوشی glxشاهین ۱ هم از لحاظ قسمت و شخت افزاری و کارکرد و هم از لحاظ قیمت اطلاعاتی رو قرار بدید و هم چنین گوشی سپهر از شرکت glx

مبینا

۱۳۹۷/۷/۲۷
دوستان الجی جی 6 پرتره میگیره؟

Mk

۱۳۹۷/۳/۱۹
Htc one m9 plus
دوربین عقب 20 و 2
بوکه میگیره هلو

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۶
حالت خوبه؟نوت ۸ در عکاسی نمره ۱۰۰ گرفت و بیشتر هم به خاطر فوکوس عالی و بوکه کردن خارق العاده بود برو dxomark کیفیت عکس هاشو با ایفون ۸ پلاس مقایسه کن ببین نوت۸ چقدر بهتره.در مورد رابط کاربری سامسونگ زیباترین و کاربردی ترین ها رو در بین گوشی های آندرویدی داره.هنگ‌تی سی که همون آندروید خام ه.در مورد دوربین هم که هنگیu11 سقوط کرد به رتبه ۴.در مورد ایفون هم نظری ندارم

saeed666

۱۳۹۶/۷/۱۵
دوسته عزیز آیفون جلوتراز سامسونگ هست. نمیدونم هر چی رو آیفون میزنه بعده اپل سامسونگ میزنه پس معلومه قطعا کپی کرده. همه میدونن که سامسونگ برا سود بیشتر حتی به کارمنداش هم میگه سامسونگ بخرین اپل نخرین ببین بخاطر سود خودشو به هر راهی میزنه. اپل تو آیفون7پلاس برا بار اول که دوربین دوگانه زد بهترین عملکرد رو داشت هنوز هم که هنوزه داره. اما سامسونگ تو نوت8 نتونسته حالت بوکه رو که کپی از آیفون7پلاس هس رو بزنه. اما در مورد اچ تی انصافا بهترین دوربین رو داره داداشم اچ تی سی وان اس داشت واقعا دوربینش خیلی خوب بود. و همچنین رابط کاربریش عالی بود مثل رابط کاربری سونی و گوگل پیکسل یا نکسوس. سامسونگ و ال جی و هوآوی آشغال ترین رابط کاربری رو دارن باز سامسونگ کمی تغییرش داد اما بازم اصلا خوب نیس ولی نسبت به اون گوشی هایی که گفتم سبکش کرده. هیچ نرم افزاری به آی او اس قطعا نمیرسه. موفق باشی