خانهاخبار
آپدیت Android P برای تمامی گوشی‌های نوکیا منتشر خواهد شد

آپدیت Android P برای تمامی گوشی‌های نوکیا منتشر خواهد شد

شرکت HMD Global طی یک رویداد خبری در فیلیپین اعلام کرده است به‌روزرسانی Android P را برای تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی نوکیا منتشر خواهد کرد.
۱۳۹۶/۷/۱۰

شرکت ،HMD Global به عنوان یکی از اولین سازندگان، تأیید کرد گوشی‌های اندرویدی جدید خود را با برند «نوکیا» در سال 2017، به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.0 به‎روزرسانی خواهد کرد. در میان محصولات جدید نوکیا که برای دریافت آپدیت جدید سیستم‌عامل اندروید واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند، حتی نام مدل ارزان‌قیمت «نوکیا 3» نیز جلب‌ توجه می‌کند که تا پایان سال آخرین نسخه از سیستم‏‌عامل اندروید را اجرا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پرچمدار جدید این شرکت یعنی نوکیا 8 تا چند هفته آینده و احتمالاً در اوایل آبان ماه به اندروید 8.0 به‌روزرسانی خواهد شد؛ گمان می‌رود این به‏‌روزرسانی نزدیک به 1.3 گیگابایت حجم داشته باشد که البته در حال‌حاضر، جزئیات چندانی از قابلیت‌ها و امکانات این نسخه به‌دست نیامده است.

image

اما HMD Global برای نشان دادن تعهد خود نسبت به گوشی‌های هوشمند نوکیا پا را نیز از این موضوع فراتر گذاشته شده و حتی وعده داده است که نسخه معرفی نشده سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های هوشمند نوکیا منتشر خواهد کرد. اعلام خبر انتشار به‌‏روزرسانی Android P برای تمامی گوشی‌های هوشمند فعلی نوکیا در مدت کوتاهی پس از انتشار آن توسط گوگل در سال آینده، در یک رویداد خبری در فیلیپین اعلام شده است.

با اینکه شرکت HMD Global اشاره‌ای به انتشار این به‌روزرسانی برای گوشی‎های هوشمند آینده با برند «نوکیا» نکرده است اما احتمالاً سایر مدل‌هایی که تا پیش از انتشار نسخه نهایی Android P به بازار عرضه می‌شوند، آپدیت عمده بعدی سیستم‎‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد. البته در رابطه با انتشار به‌روزرسانی Android P برای نوکیا 2 که ارزان ‎قیمت‌ترین گوشی HMD Global خواهد بود، چندان مطمئن نیستیم زیرا شاید این گوشی مشخصات سخت‌افزاری لازم را برای دریافت نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید نداشته باشد. نوکیا 2 به همراه یک گوشی دیگر تا پایان سال جاری میلادی معرفی می‌شود.

با عرضه اندروید اوریو در نیمه دوم تابستان، شایعاتی مبنی بر آماده‌سازی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی Android P منتشر شده بود. به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل، نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی Android P را توسعه می‏‌دهد و حتی نسخه‌هایی از آن‌را روی گوشی‌های پیکسل  و پیکسل XL بررسی کرده است. با وجود اینکه شاید به‌روزرسانی‌های دیگری برای سیستم‌عامل اندروید اوریو منتشر شود، Android P به‌روزرسانی عمده این پلت‌فرم دوست‌داشتنی است که در سال آینده معرفی و عرضه خواهد شد.

با اینکه اعلام خبر «انتشار به‎روزرسانی Android P» برای گوشی‌های هوشمند نوکیا خوشحال کننده است، باید دید که آیا شرکت HMD Global می‎‌تواند به وعده‌ی خود مبنی بر عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید حتی برای میان‌رده‌هایی نظیر گوشی Nokia 3 و Nokia 5 متعهد باقی بماند یا خیر. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)