خانهاخبار
همکاری کوالکام با شیائومی؛ بهینه‌سازی اسنپدراگون 845 برای پرچمدار Xiaomi Mi 7

همکاری کوالکام با شیائومی؛ بهینه‌سازی اسنپدراگون 845 برای پرچمدار Xiaomi Mi 7

براساس یک گزارش جدید، گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهد بود و این شرکت در حال‌حاضر با کوالکام برای بهینه‌سازی عملکرد تراشه اسنپدراگون 845 همکاری می‌کند.
۱۳۹۶/۷/۹

شرکت شیائومی پس از معرفی گوشی پرچمدار Mi Mix 2، برای رونمایی از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار سری Mi با نام Mi 7 آماده می‏‌شود و اگر آخرین گزارش‌ها صحت داشته باشد، این مدل از ترشه اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت خواهد گرفت.

اطلاعات تازه منتشر شده از گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 در شبکه اجتماعی چینی Weibo به‎دست آمده است که جزئیاتی را پیرامون این مدل ارائه می‎دهد. در این گزارش، آمده است که روند بررسی گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 در ماه نوامبر امسال آغاز خواهد شد و بررسی‌های نهایی به منظور عرضه در ماه فوریه انجام می‌گیرد.

مطابق با گزارش به‎دست آمده، گوشی پرچمدار شیائومی Mi 7 دیگر قرار نیست یک گوشی با اندازه نمایشگر کوچک باشد؛ شرکت شیائومی به خوبی از وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند مطلع است و می‌داند که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ افزایش یافته است. به همین جهت، این سازنده چینی درنظر دارد تا گوشی پرچمدار جدیدش را به یک نمایشگر بزرگ با پنل صفحه‌نمایش OLED مجهز نماید.

image

 پنل مذکور توسط شرکت سامسونگ دیسپلی تأمین خواهد شد و براساس شایعات، نسبت ابعاد نمایشگر مورد نظر برای استفاده در گوشی Xiaomi Mi 7، برابر با 2 به 1 است. استفاده از این نمایشگر، همچنین باعث تغییر در طراحی Xiaomi Mi 7 نسبت به نسل قبل می‌شود و به همین جهت، احتمالاً پرچمدار جدید شیائومی با طراحی بدون لبه و سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی در دسترس قرار می‌گیرد.

علاوه‌براین در گزارش تازه منتشر شده، به این موضوع اشاره می‌شود که Xiaomi Mi 7 فاقد حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود و چنین قابلیتی به همراه پرچمدار جدید شیائومی ارائه نخواهد شد.

تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام که احتمالاً قدرت گوشی‌های پرچمدار اندرویدی را در سال 2017 تأمین خواهد کرد، بر مبنای فرآیند ساخت 10 نانومتری FinFET ساخته می‌شود؛ البته گمانه‌زنی‌هایی، مبنی بر تولید این تراشه با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC وجود دارد اما در حال‌حاضر، چندان نمی‌توان خوش‌بین بود که تراشه رده‌بالای بعدی کوالکام از معماری پردازش 7 نانومتری استفاده نماید.

در رابطه با این تراشه در جی‌اس‌ام خواندید که فرکانس هسته‌های پردازشی مورد استفاده در چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام حداکثر به 2.5 گیگاهرتز می‎رسد و Adreno 630 به عنوان پردازشگر گرافیکی در تراشه جدید کوالکام، استفاده خواهد شد.

گوشی‌ پرچمدار شیائومی Mi 6 به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده است؛ با اینکه این موضوع طراحی پرچمدار 2017 شیائومی را ارتقاء داده، اما شرکت شیائومی از حداکثر قابلیت‌های این پنل شیشه‌ای به منظور پشتیبانی پرچمدار جدیدش از قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده نکرده است. با این‏‌حال، شرکت شیائومی به‌‏تازگی به WPC پیوسته و به همین جهت، گمانه‌زنی‎هایی مبنی بر پشتیبانی پرچمدار جدید این شرکت یعنی گوشی Xiaomi Mi 7 از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi وجود دارد.

انتظار داریم شرکت شیائومی، گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 را در سه ماهه اول 2018 معرفی نماید. با اینکه شیائومی Mi 5 و Mi 6 در ماه آوریل عرضه شده بودند، امسال شرکت شیائومی به منظور رقابت با پرچمداران جدید LG، سامسونگ و هوآوی تصمیم دارد تا گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 را در بازه زمانی بین ماه ژانویه تا مارس ارائه دهد. در همین بازه زمانی، شرکت سامسونگ از گوشی پرچمدار گلکسی S9 و S9 Plus رونمایی خواهد کرد و شرکت LG نیز گوشی LG G7 را معرفی می‌کند.

مشخصات فاش شده از گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 به عرضه‏‌ی این مدل در دو نسخه با شش و هشت گیگابایت حافظه رم اشاره می‎کند و این مدل مانند نسل قبل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود؛ یک لنز، واید و دیگری تله‌فوتو است.  

هنوز برای گمانه‌زنی‌ پیرامون قیمت و قابلیت‌های احتمالی گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 بسیار زود است اما به‌نظر می‌رسد که شیائومی در حال طراحی یک پرچمدار تمام‌عیار است که گوشی‌‌های رده‌بالا را در نیمه اول سال 2018، با قیمت کم‌تر و مشخصات سخت‎افزاری قدرت‌مند به چالش خواهد کشید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۹
شیائومی کار بسیار عاقلانه ای میکنه و از هموطن گوشت و آینده نگر و موفقش هوآوی یاد گرفته که باید تلاش کنه و کار مناسب و آینده دار، حقیقت داشته باشه همکاریش با کوآلکوم خیلی عالی میشه
???
انتخاب بسیار مناسبی کرده شیائومی که از صفحه نمایش OLED ساخت سامسونگ که موفق ترین و رتبه اول در صفحه نمایش هست با اختصاصیش Super AMOLED استفاده میکنه
????
شیائومی می6 که عالی بود با این حال که میتوانس بهتر باشه و طبیعتن می7 بسیار عالیتر باید بشه
??
این احتمال وجود داره که اسنپدراگون جدید و در راه برای سال 2018 از فن آوری ساخت 10 نانومتری نسل دوم بهینه تر نسبت به تکنولوژی ساخت 10 نانومتری در اسنپدراگون 835 استفاده کنه، با توجه به اینکه در خبرهایی آمده بود که سامسونگ برای گلکسی S9 و note9 از اکسینوس جدید و بسیار پیشرفته با نام احتمالی 9810 با هسته های مبتنی بر هسته های جدید کورتکس ARM و پردازشگر گرافیکی جدید ARM(به احتمال بسیار زیاد و قطعی مالی G72 قدرتمندترین مدلش با 32 هسته پردازشی ) استفاده میکنه همزمان با استفاده از اسنپدراگون 845 با دو تفاوت، اکسینوس 9810 به کار گرفته شده در S9 از فن آوری ساخت نسل بهینه تر شده و دوم 10 نانومتری استفاده خواهد کرد اما در NOTE9 از تکنولوژی ساخت 7 نانومتری استفاده خواهد کرد و شاید تفاوت هایی دیگر ...
??
در آخر امیدوارم قیمت ها قابل فکر کردن و پرداختن باشه و از تلفن همراه های در راه عملکردهای عالی سخت افزاری و نرم افزاری ببینم
??
Amen