خانهاخبار
چگونه مشکلات iOS 11 را برطرف کنیم؟

چگونه مشکلات iOS 11 را برطرف کنیم؟

از هفته گذشته که نسخه عمومی iOS 11 به طور رسمی منتشر شد، کاربران زیادی پس از نصب آن دچار مشکلات ریز و درست شده‌اند. در این مقاله قصد داریم شما را این مشکلات و راهکاری فوری برای برطرف کردن آن‌ها آشنا کنیم.
۱۳۹۶/۷/۱۳

نسخه تازه از تنور درآمده سیستم عامل موبایلی اپل یعنی iOS 11 ویژگی‌ها و قابلیت‌های پرشمار جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است، ویژگی‌هایی که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترل سنتر با قابلیت شخصی سازی، قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ یا چند وظیفگی قدرتمند برای آیپد و طراحی کاملا جدید آپ استور اشاره کرد. اما همانند تمامی به‌روز رسانی‌های نرم افزاری عمده iOS این بار هم گزارش‌هایی از کاربران منتشر شده مبنی بر اینکه هنگام کار با iOS 11 با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند.

image

در این مقاله به بررسی مشکلات کاربران هنگام کار با iOS 11 می‌پردازیم و راهکارهای لازم برای برطرف کردن آن‌ها را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

۱- دریافت به‌روز رسانی نرم افزاری iOS 11 مقدور نیست

اگر تاکنون اقدام به دریافت به‌روز رسانی نرم افزاری iOS 11 نکرده‌اید به قسمت تنظیمات آیفون یا آیپد خود رفته و مسیر General > Software Update را دنبال کنید، سپس فهرست دستگاه‌های سازگار با iOS 11 را بررسی کنید. iOS 11 برای آیفون‌ها و آیپدهای زیر قابل دسترس نیست:

  • آیفون 5
  • آیفون 5 سی
  • آیپد3
  • آیپد 4

همچنین ممکن است به دلیل نصب نسخه iOS 11 GM موفق به دریافت به‌روز رسانی نرم افزاری iOS 11 نشوید. از آنجا که شماره بیلد iOS 11 GM و نسخه عمومی iOS 11 یکسان است، شما قادر نخواهید بود به‌روز رسانی را دریافت کنید چرا که پیش‌تر اقدام به نصب نسخه‌ای از این سیستم عامل کرده‌اید.

اگر دستگاه شما با iOS 11 سازگار است و پیش‌تر هم اقدام به نصب iOS 11 GM نکرده‌اید، می‌توانید فرآیند بارگذاری و نصب iOS 11 را روی آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود شروع کنید.

۲- فرآیند به‌روز رسانی iOS 11 با موفقیت به اتمام نمی‌رسد

این مشکل به طور معمول زمانی رخ می‌دهد که شما می‌خواهید iOS جدید را بلافاصله پس از انتشار دریافت کنید. معمولا در چنین مواقعی به دلیل هجوم کاربران و افزایش ترافیک ممکن است فرآیند دریافت به‌روز رسانی نرم افزاری جدید با مشکل مواجه شده و با موفقیت به اتمام نرسد.

از آنجا که از زمان انتشار رسمی iOS 11 فاصله گرفته‌ایم، دیگر این مسئله گریبانگیر شما نخواهد شد و هم اکنون می‌توانید برای بارگذاری و نصب به‌روز رسانی iOS 11 اقدام کنید.

۳- اپلیکیشن‌های 32 بیتی به درستی کار نمی‌کنند

همان طور که در مقاله‌های پیشین اشاره کردیم، اپلیکیشن‌های 32 بیتی روی iOS 11 کار نمی‌کنند. در واقع اپل، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 32 بیتی روی iOS 11‌ را متوقف کرده است. اگر می‌خواهید از یک اپلیکیشن 32 بیتی روی دستگاه خود استفاده کنید، تنها گزینه موجود، دانگرید به iOS 10.3.3 است.

۴- اپلیکیشن‌های نصب شده به درستی اجرا نمی‌شوند

مسلما پس از دریافت به‌روز رسانی نرم افزاری جدید، اجرا نشدن و هنگ کردن اپلیکیشن‌های محبوبتان می‌تواند بسیار کلافه کننده باشد. اگر با چنین مشکلی برخوردید می‌توانید از راهکارهای زیر برای خلاصی از دست آن استفاده کنید.

  • مطمئن شوید که اپلیکیشن موردنظرتان به آخرین نسخه خود به‌روز رسانی شده باشد. برای اطلاع از این امر، به اپ استور بروید و زبانه Updates را بررسی کنید. در آنجا می‌توانید به‌روز رسانی‌های قابل دسترس برای اپلیکیشن‌های خود را مشاهده کنید.
  • می‌توانید اپلیکیشن موردنظرتان را حذف و سپس مجددا نصب کنید. برای انجام این کار، آیکون اپلیکیشن را لمس کرده و نگه دارید تا شروع به چرخش کند. سپس دکمه X را انتخاب و Delete را بزنید. در انتها هم می‌توانید به اپ استور رفته و آن اپلیکیشن را دوباره نصب کنید.

۵- کنترل سنتر وای-فای و بلوتوث را خاموش نمی‌کند

یکی از مشکلاتی که کاربران در گزارش‌های خود به آن اشاره کرده‌اند این است که غیرفعال کردن کامل وای-فای و بلوتوث از کنترل سنتر آیفون یا آیپد امکان پذیر نیست و برای خاموش کردن این دو حتما باید به قسمت تنظیمات دستگاه بروند تا بتوانند آن‌ها را به طور کامل غیرفعال کنند.

اپل اما تایید کرده که این یک مشکل نیست و به طور تعمدی در iOS 11 گنجانده شده است. طبق ادعای اپل، بلوتوث و وای-فای زمانی که از کنترل سنتر خاموش می‌شوند، به طور کامل غیرفعال نمی‌شوند. در واقع، هنگامی که شما بلوتوث یا وای-فای دستگاه خود را از کنترل سنتر خاموش می‌کنید، iOS بلافاصله ارتباط خود را با شبکه وای-فای و لوازم جانبی بلوتوث‌‌دار قطع می‌کند، اما این دو در دسترس باقی می‌مانند تا قابلیت‌های مهمی از جمله AirDrop، AirPlay، اپل پنسل، اپل واچ و ویژگی‌های پیوسته‌ای از جمله Handoff، Instant Hotpot و سرویس‌های مکانی کماکان برای کاربر دسترسپذیر باشند.

۶- ارسال ایمیل با iOS 11 و Outlook.com امکان پذیر نیست یا تبادل حساب‌های کاربری ایمیل با مشکل مواجه شده است

به نظر می‌رسد که کاربران قادر به ارسال ایمیل با iOS 11 و Outlook.com نیستند یا تبادل حساب‌های کاربری ایمیل آن‌ها با مشکل مواجه شده است. اپل بر این موضوع صحه گذاشته و اعلام کرده که با مایکروسافت در حال همکاری برای رفع این مشکل است. به تازگی نیز اپل، به‌روز رسانی نرم افزاری iOS 11.0.1 را برای رفع این مشکل منتشر کرده است. بنابراین اگر با چنین مشکلی روبرو شده‌اید، بایستی که به‌روز رسانی iOS 11.0.1 را بارگذاری و نصب کنید.

۷- داک جدید آیپد ناپدید می‌شود

iOS 11 ویژگی‌های چندوظیفگی قدرتمندی از قبیل یک داک کاملا جدید، کشیدن و رها کردن و شمار دیگری از ویژگی‌های درست و درمان را به آیپد اضافه کرده است. اگر می‌بینید که داک آیپد ناپدید می‌شود، نگران نشوید، چرا که این یکی از ویژگی‌های جدید iOS 11 است. تنها کافیست از پایین نمایشگر عمل سوایپ رو به بالا را انجام دهید تا بتوانید به داک آیپد دسترسی پیدا کنید.

۸- قابلیت ذخیره پیام‌ها در آیکلاد در دسترس نیست

قابلیت «Messages in iCloud» یا ذخیره پیام‌ها در سیستم رایانش ابری اپل موسوم به آیکلاد، یکی از پر سر و صداترین قابلیت‌هایی بود که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا WWDC معرفی شد. این قابلیت در نهایت مسئله مجزا بودن ‌iMessege در دستگاه‌های مختلف اپل را حل می‌کند. در واقع وقتی که این قابلیت را فعال می‌کنید، تمامی پیام‌های شما در همه دستگاه‌هایی اپلی از جمله آیفون، آیپد و مک‌بوک همگام می‌شوند. برای مثال اگر پیامی را از آیفون خود حذف کنید، این پیام از آیپد شما هم پاک می‌شود.

قابلیت «Messages in iCloud» در نسخه بتای iOS 11 قابل دسترس بود، ما اپل آن را در نسخه بتای پنج iOS 11 حذف کرد. نسخه عمومی رسمی iOS 11 هم که هفته گذشته شاهد انتشار آن بودیم، از این قابلیت بی‌بهره است. اپل گفته که این قابلیت را در به‌روز رسانی‌های آتی iOS 11 در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

۹- ارسال پول به سایر کاربران با اپل پی (Apple Pay) امکان پذیر نیست

در حال حاضر، قابلیت ارسال و دریافت پول برای کاربران اپل پی در iOS 11 در دسترس نیست. اپل اعلام کرده که این قابلیت به زودی در به‌روز رسانی‌های نرم افزاری iOS 11 گنجانده خواهد شد. طبق گفته‌های اپل، سیستم عامل watchOS 4 هم به زودی به این قابلیت مجهز خواهد شد.

۱۰- مشکلات وای-فای

اگر قادر به اتصال به شبکه وای-فای نیستید، آیفون یا آیپد خود را هارد ریست یا فورس ریبوت کنید تا ببینید که آیا مشکل حل می‌شود یا خیر. اگر مشکل کماکان پابرجا بود، می‌توانید تنظیمات شبکه را از مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings ریست کنید.

۱۱- باتری سریعا تخلیه می‌شود

شماری از کاربران از این گلایه کرده‌اند که پس از دریافت iOS 11 باتری آیفون‌های آن‌ها سریع‌تر از قبل تخلیه می‌شود. اما مسئله زمان تخلیه شارژ باتری بیش از هر چیز به نحوه استفاده شما از دستگاه برمی گردد و نمی‌توان با قطعیت این مشکل را به iOS 11 نسبت داد.

۱۲- اتصال به لوازم جانبی بلوتوث دار با مشکل مواجه می‌شود

اگر پس از نصب به‌روز رسانی iOS 11 برای اتصال به لوازم جانبی بلوتوث دار به مشکل بر خورده‌اید، ابتدا سعی کنید که آیفون یا آیپد خود را هارد ریست کنید. همچنین می‌توانید بلوتوث را خاموش، آیفون یا آیپد خود را ریست و مجددا بلوتوث را روشن کنید.

مشکلات ریز و درشتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مسایلی هستند که کاربران پس از نصب iOS 11 با آن‌ها مواجه شده‌اند. اگر شما هم با این مشکلات مواجه شده‌اید یا با مشکلی روبرو شده‌اید که در بالا به آن اشاره نشده است، حتما آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

mohammad

۱۳۹۶/۹/۲۵
سلام از وقتی گوشیمو ب ای او اس 11اپدیت کردم همش هنگ میکنه میشه کمک کنید چیکار کنم؟؟

mohammad

۱۳۹۶/۹/۲۴
سلام از وقتی گوشیمو ب ای او اس 11اپدیت کردم همش هنگ میکنه میشه ی راه حل بدین؟؟؟

سهیلا

۱۳۹۶/۹/۲۱
گوشی من هم دوروزه که ios11 رواپدیت کردم سی ثانیه یکبار ازمن رمز ورود میخواد اعصابمو بهم ریخته چیکارکنم نمیشه برگردونمش به نسخه قبلی؟ کمک کنید توروخدا

فران

۱۳۹۶/۹/۱۴
منم همین مشکل رو دارم نمیدونم باید چیکار کرد دقیقا از دیروز اینجوری شد

شیما

۱۳۹۶/۹/۱۲
واقعاً انگار مجبورن این همه باگ داره ، بعد آپدیت رو در دسترس بزارن .