خانهاخبار
تصاویر رندر شده Redmi Note 5 شیائومی از طراحی تکراری خبر می‌دهد

تصاویر رندر شده Redmi Note 5 شیائومی از طراحی تکراری خبر می‌دهد

گوشی Redmi Note 5 احتمالا قدرتمندترین نسخه نسل تازه گوشی‌های Redmi شیائومی است که تا آخر سال معرفی می‌شود. تصاویر رندر شده تازه‌ای از آن لو رفته و برخی مشخصات فنی و ظاهری‌اش را فاش کرده است.
۱۳۹۶/۷/۸

سری گوشی‌های Redmi شیائومی به نسل پنجم رسیده است و اولین نسخه این نسل تازه هم به نام Redmi Note 5A معرفی شد. تصویر رنده شده‌ای از نسخه Redmi 5 Plus چند روز پیش در فضای وب منتشر شد و به نظر می‌رسید که قرار است به‌زودی عرضه شود اما اغلب کاربران علاقه‌مند هستند ابتدا قدرتمندترین گوشی از سری مذکور یعنی Redmi Note 5 را ببینند.

امروز تصاویر رندر شده متعددی موسوم به Redmi Note 5 منتشر شده که گفته می‌شود احتمالا بر اساس شایعه‌ها و اخبار لو رفته طراحی شده‌ است. البته این تصاویر و اطلاعات از سوی مقامات رسمی سازنده به تأیید نرسیده‌اند اما ممکن است به شکل‌گیری تصورات شما درباره گوشی مذکور کمک کنند.

این تصاویر رندر شده نشان می‌دهند گوشی Redmi Note 5 ازنظر ظاهری احتمالا به Redmi Note 4 شبیه است و تنها برخی موارد جزئی به آن افزوده شده. انتظار می‌رود صفحه نمایش Note 5 همان صفحه 5.5 اینچی باقی بماند و بدنه‌ فلزی آن را در بر گیرد. نه‌تنها صفحه نمایش بدون تغییر باقی می‌ماند بلکه ظاهرا دکمه‌های راهنما هم قرار است همان موقعیت قبلی‌شان را در قسمت پایین پنل نمایش حفظ کنند. در این تصویر همچنین شاهد هستیم که گوشی مذکور احتمالا از ترند محبوب صفحه نمایش کشیده پیروی نمی‌کند و نسبت نمایش آن 18:9 نخواهد بود.

موقعیت سایر دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا، پورت، بلندگو و جایگاه سیم‌کارت هم دقیقا مانند Redmi Note 4 به نظر می‌رسد؛ البته انتظار می‌رود پورت Redmi Note 5 از نوع USB Type-C در نظر گرفته شود.

گوشی مذکور احتمالا در پردازنده داخلی هم مانند نسخه‌های قبلی‌اش خواهد بود. نسل‌های قبلی این سری ابتدا به پردازنده مدیاتک Helio P25 و سپس کوالکام اسنپ‌دراگون 660 مجهز شدند اما حدس می‌زنیم احتمال انتخاب اسنپ‌دراگون 630 برای Redmi Note 5  قوی‌تر است. این گوشی همچنین قرار است در دو نسخه با کانفیگ رم و حافظه داخلی متفاوت معرفی شود. نسخه ارزان‌تر آن به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود درحالی‌که نسخه گران‌ترش 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

نمای پشت این تصاویر لو رفته از تعبیه ماژول دوربین اصلی با لنز دوگانه خبر می‌دهد که مانند دوربین اصلی در گوشی Redmi Pro به‌صورت عمودی چینش شده‌اند. ظاهرا تفاوت این دو گوشی در موقعیت تعبیه فلش LED خواهد بود. فلش LED در گوشی Redmi Pro دقیقا میان دو لنز تعبیه شده است اما در Redmi Note 5 ظاهرا قرار است میان لنز پایین و حسگر اثرانگشت قرار گیرد.

همچنین انتظار می‌رود دوربین اصلی این گوشی را دو لنز 16 و 5 مگا پیکسلی تشکیل دهند و حسگر سلفی‌اش هم 12 مگا پیکسلی باشد. Redmi Note 5 احتمالا از 4G VoLTE  و NFC پشتیبانی می‌کند و به باتری 4000 میلی‌آمپری مجهز می‌شود. سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1 و رابط کاربری MIUI 9 هم احتمالا به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی مذکور نصب می‌شوند.

این گوشی احتمالا پیش از پایان سال 2017 عرضه می‌شود. امیدواریم شیائومی آن را به‌گونه‌ای طراحی کند که بتواند جانشین قابلی برای نسل پیش از خودش باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)