خانهاخبار
نخستین شاسی بلند رضوانی با نام تانک در راه است

نخستین شاسی بلند رضوانی با نام تانک در راه است

کمپانی رضوانی خبر از تولید یک محصول شاسی بلند داده که از موتور 8 سیلندر با 500 اسب بخار بهره می‌برد.
۱۳۹۶/۷/۷

چند ماه قبل کمپانی خودروساز رضوانی موتورز خبر از ساخت یک شاسی بلند داد. اکنون این خبر تکمیل شده و رضوانی می‌گوید که این خودرو، از خودروهای جنگی و تانک‌ها الهام گرفته و یک موتور 6.4 لیتری 8 سیلندر با 500 اسب بخار هم برای آن عرضه می‌شود. نیازی نیست که برای اطلاعات بیشتر زمان زیادی را منتظر بمانیم چراکه این شرکت خودروساز اعلام کرده جزئیات تکمیلی را در روزهای آینده منتشر خواهد کرد.

image

فریس رضوانی مدیرعامل رضوانی موتورز که اصالتی ایرانی دارد توضیح داده که دو موتور متفاوت برای این شاسی بلند عرضه خواهد شد. موتور به کار رفته در نسخه استاندارد 3.6 لیتر حجم و 6 سیلندر دارد و می‌تواند 285 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین خریداران می‌توانند مدل قوی‌تر با موتور 6.4 لیتری 8 سیلند را سفارش دهند که قدرتی معادل 500 اسب بخار و گشتاوری معادل 583 نیوتن متر دارد. یک نسخه قدرتمندتر هم سال 2018 معرفی خواهد شد. سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد برای همه نسخه‌ها عرضه می‌شود.

image
image

رضوانی موتورز می‌گوید که برای ساخت این خودرو به نام تانک، از خودروهای نظامی الهام گرفته و به همین دلیل ویژگی‌هایی چون دوربین دید در شب برای حرکت در هنگام شب و تاریکی و نیز پنل‌هایی برای بدنه که شکلی نظامی به آن می‌بخشند، برای تانک در نظر گرفته است. ویژگی‌های جالب بدنه و شکل آن، یادآور خودروهای آفرود کلاسیکی چون جیپ رنگلر، لند روو دیفندر، مرسدس بنز G کلاس و نسخه‌های قدیمی تویوتا لندکروزر است.

البته با وجود چنین ویژگی‌هایی که برای آفرود در نظر گرفته شده، رضوانی می‌گوید که تانک برای حرکت در خیابان‌ها و جاده‌ها هم مشکلی ندارد و این موضوع به لطف شاسی جدید، لاستیک‌های بزرگی که برای همه شرایط مناسب هستند و یک سیستم تعلیق پیشرفته حاصل شده است که این سیستم تعلیق هم با همه شرایط سازگار است. هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه به کابین خودرو منتشر نشده و تنها می‌دانیم که تانک ظرفیت حمل 5 مسافر را دارد.

image
image

هنوز موارد بسیاری پیرامون تانک وجود دارند که ما مشتاق به دانستن آنها هستیم. به عنوان مثال به نظر می‌رسد که موتور در جلوی خودرو قرار می‌گیرد و یک ورودی بسیار بزرگ بر روی کاپوت برای ورود هوای تازه وجود دارد. همچنین یک ورودی عجیب بر روی سقف وجود دارد که چیزی درباره آن نمی‌دانیم. مشخص نیست که چنین طراحی خشن و هجومی تا چه حد در عملکرد خودرو و هوای ورودی موثر است.

رضوانی انتظار دارد که اولین نسخه تولیدی از تانک را تا پیش از پایان سال جاری میلادی به دست مشتریان برساند. این کمپانی در حال حاضر از مشتریان، بیعانه 1000 دلاری قابل باز پس گیری دریافت می‌کند و همچنین اطلاعات بیشتر از آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۶/۷/۸
الان سایپا هم میفته به فکر پراید تانک

پوریا

۱۳۹۶/۷/۷
این ماشینا بدرد موقعیت واکینگ ددی میخورن! باهاش از رو زامبیا رد شی لهشون کنی!

محمد

۱۳۹۶/۷/۷
زیباس ! ما که پولشو نداریم ، هرکی خرید و داشت خوش بحالش...