خانهاخبار
هزینه ساخت آیفون 8 و 8 پلاس برای اپل چقدر تمام می‌شود؟

هزینه ساخت آیفون 8 و 8 پلاس برای اپل چقدر تمام می‌شود؟

موسسه IHS Markit، به‌تازگی گزارش جدیدی را از قیمت تمام شده قطعات سخت‌افزاری آیفون 8 منتشر کرده است که در این گزارش، به این موضوع اشاره می‌شود تأمین قطعات سخت‌افزاری برای آیفون 8 بیشتر از قطعات آیفون 7 برای اپل، هزینه دارد.
۱۳۹۶/۷/۷

به‌نظر می‌رسد بسیاری به دنبال علت افزایش قیمت آیفون‌های جدید اپل هستند؛ همان‌طور که می‌دانید، آیفون 8 و آیفون 8 Plus با قیمتی بیشتر نسبت به نسل قبل عرضه می‌شوند و همچنین آیفون 10 نیز گران‌قیمت‌ترین گوشی است که توسط اپل در بازار به فروش خواهد رسید.

موسسه تحقیقاتی IHS Markit که پیش‌تر پیش‌بینی‌های درستی را از قیمت تمام شده برای گوشی‌های هوشمند اپل ارائه داده است، گزارش جدیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد هزینه تولید قطعات برای آیفون 8 و آیفون 8 Plus اپل، بیشتر از نسل قبل است. قیمت تخمینی برای قطعات به‌کار گرفته شده در مدل 64 گیگابایتی آیفون 8 نزدیک به 247.51 دلار اعلام شده که نزدیک به 10 دلار در مقایسه با آیفون 7 بیشتر است.

image

برای قطعات آیفون 8 پلاس، اما این افزایش قیمت بیشتر بوده است؛ گمان می‌رود کوپرتینویی‌ها برای قطعات مورد استفاده در گوشی پرچمدار 5.5 اینچی خود، نزدیک به 18.08 دلار بیشتر از نسل قبل پرداخت کرده‎اند. بر همین اساس، باید گفت که اپل نزدیک به 270.8 دلار برای قطعات مورد استفاده در هر واحد از آیفون 7 پلاس پرداخت کرده اما برای نسل جدید آن یعنی آیفون 8 پلاس، این رقم به 288.08 دلار رسیده است. با وجود افزایش قیمت، اپل به برچسب قیمتی آیفون 8 و آیفون پلاس در مقایسه با نسل قبل، نزدیک به 50 دلار اضافه کرده است که بیشتر از افزایش هزینه تولید برآورد می‌شود.

 در رابطه با قیمت قطعات سخت‌افزاری به کار گرفته شده در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، وین لام، تحلیل‌گر موسسه IHS Markit می‌گوید که این افزایش قیمت به دوربین، پردازنده و حافظه مربوط است. نسخه پایه آیفون 8 برخلاف نسل قبل که به 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده بود، با 64 گیگابایت فضای ذخیره‏سازی همراه شده است که هزینه پرداختی اپل را نزدیک به 6 دلار افزایش می‎دهد. چیپ‌ست A11 Bionic که ادعا می‌شود قدرت‌مندترین تراشه ساخته شده برای گوشی‌های هوشمند است، 5 دلار بیشتر از نسل قبل یعنی A10 Fusion قیمت دارد که در گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به کار گرفته شده است.

در میان قطعاتی که اپل از آن‌ها در گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس استفاده کرده، پنل صفحه‎نمایش گران‎قیمت‎ترین است و به دنبال آن، شاسی فلزی گوشی بخش قابل‌توجهی از هزینه پرداختی اپل را برای قطعات مورد استفاده در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس تشکیل می‌دهد. همچنین آیفون‌های جدید به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده‌اند که برای قابلیت شارژ بی‌سیم درنظر گرفته شده است؛ این موضوع باعث شده تا هزینه پرداختی اپل برای قطعات سخت‌افزاری به‌کار گرفته شده و مرتبط با تأمین انرژی در آیفون‌های جدید نزدیک به 2 دلار افزایش پیدا نماید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه پرداختی برای تولید قطعات آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، تنها بخشی از هزینه‌ای است که اپل برای عرضه هر واحد از گوشی‌های آیفون امسال پرداخت می‏‌کند؛ هزینه‎های مربوط به تحقیق و توسعه، بازاریابی، نرم‌افزاری و پشتیبانی و ...، نیز دیگر هزینه‎های پرداختی کوپرتونشین‌ها را شامل می‌شود که احتمالاً از جمله عوامل افزایش قیمت تمام شده برای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل بوده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

پاکابارا

۱۳۹۶/۷/۹
انحصار، افت اقتصاد است که موجب کاهش کیفیت و افزایش قیمت. گاهی انحصار از راه قانون بد مانند قوانین حمایتی غیرمنطقی که به اسم منافع ملی است، ولی در عمل به زیان احاد یک جمامعه مصرف کننده است، و گاهی انحصار فناروی با سوءاستفاده قانون کپی رایت.
اپل با انحصارگرایی قناوری و تلبیغات و مصرف گرایی کاذب، به این سودهای بادآورده و غیرمنطقی دست یافته است و این نشان میدهد بشریت همچنان در مشکل در منطق اقتصاد دارد. بیش از سه برابر سود برای یک محصول صنعتی! این ننگ برای دنیای هلم و صنعت است. هدف توسعه فناروی، تسهیل برای زندگی است و نه تحمیل هزینه بر مردمان.

Zaniar

۱۳۹۶/۷/۸
راسته که میگن آیفون هشت منفجر میشه

tv

۱۳۹۶/۷/۷
بعد حدود 800 دلار میندازه به ملت همیشه در صحنه ایران