خانهاخبار
GoPro Hero 6 معرفی شد؛ ادغام کیفیت و سرعت

GoPro Hero 6 معرفی شد؛ ادغام کیفیت و سرعت

طی مراسمی که در کالیفرنیا توسط شرکت گوپرو برگزار شد، هیرو 6 پر حاشیه با فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، تثبیت تصویر بهتر و ثبت تصاویر HDR معرفی شد.
۱۳۹۶/۷/۷

معمولا وقتی گوپرو یک مراسم معرفی را برگزار می‌کند، شانسی برای حدس زدن محصولات وجود ندارد؛ اما این بار همه از پیش از محصولاتی که معرفی شدند، خبر داشتند. در بین تمام موارد لو رفته از قبل فقط یک نکته بود که توجهات را به خود جلب کرد؛ تغییری عظیم و بنیادین اما نامرئی: پردازنده تصویر (که گوپرو آن را GP1 می‌خواند).

image

در حال حاضر، بیشتر شما می‌خواهید از برتری‌های هیرو 6 نسبت به نسخه پیشین یعنی هیرو 5 خبردار شوید. واضح‌ترین ارتقاء بهبود فیلمبرداری اسلوموشن یا صحنه آهسته با دو برابر شدن نرخ فریم بر ثانیه است. این بدان معناست که شما با کیفیت 4K می‌توانید 60 FPS، با کیفیت 2.7K با نرخ 120 FPS و با کیفیت 1080p با نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. تثبیت کننده تصویر الکتریکی (قابلیتی که در هیرو 5 معرفی شد) نیز بهبود داشته است و اکنون به جای 4 از 6 محور استفاده می‌شود؛ اما همچنان خبری از OIS یا تثبیت کننده اپتیکال تصویر نیست.

image

از بهبودهای دیگر می‌توان به سرعت وای فای سریع‌تر برای انتقال فایل، پیشرفت زوم خطی (نه افزایشی) و جایگزینی HDR به جای WDR اشاره کرد. همانطور که انتظار داشتیم، هیرو 6 با قیمت 499 دلار به فروش می‌رسد که 100 دلار از قیمت هیرو 5 گرانتر است.

و حالا به تغییر بزرگ هیرو 6 می‌رسیم؛ استفاده از پردازنده تصویر GP1. در حال حاضر از تغییرات بزرگ می‌توان به اعتماد بر پردازنده‌های Ambarella اشاره کرد که اساسا بر پایه اینتل و یا ARM هستند. پردازنده جدید به هیرو 6 اجازه خودنمایی و ایجاد تمایز می‌دهد و کیفیت این دوربین را برتر می‌سازد. طبق گفته مدیر شرکت گوپرو، دوربین جدید دارای دامنه دینامیکی بهبود یافته، کنترل دستی گسترده، باز تولید رنگ و کارایی بهتر در نور کم است. این بهبودها حاصل همکاری با شرکت Socionext (شرکتی متشکل از پاناسونیک و فوجیتسو) است.

نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)