خانهاخبار
مشخصات نهایی گوشی‎های پرچمدار پیکسل 2 و پیکسل 2 XL گوگل فاش شد

مشخصات نهایی گوشی‎های پرچمدار پیکسل 2 و پیکسل 2 XL گوگل فاش شد

شرکت گوگل در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر) از گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رونمایی خواهد کرد. به‌تازگی، مشخصات‌ نهایی گوشی‏‌های پیکسل 2 و 2 XL به طور کامل فاش شده است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۷/۶

منبع انتشار این شایعه، مدعی است گوگل گوشی‏‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را معرفی خواهد کرد؛ توجه داشته باشید که نسخه بزرگ‌تر گوشی پرچمدار 2017 شرکت گوگل، Pixel 2 XL است و پیکسل ایکس‌ال 2 نخواهد بود.

اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت Android Authority، مشخصات نهایی گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را فاش کرده است. براساس اطلاعات به‏دست آمده، پیکسل 2 و پیکسل 2 XL از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده می‎کند؛ این چیپ‌ست 64 بیتی به هشت هسته پردازشی مجهز خواهد بود و پیش‌تر در گوشی‌های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus به کار گرفته شده است. با اینکه در شایعه‎ی جدید به میزان حافظه رم اشاره نشده است، باید گفت که اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد پیکسل 2 و پیکسل 2 XL به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود.

 

image

تصویر فاش شده از بدنه پشتی پیکسل 2

گوگل از لایه شیشه‌ای محافظه گوریا گلاس 5 روی نمایشگر استفاده کرده است تا صفحه‌نمایش در برابر خط و خش مقاومت داشته باشد. گوشی پیکسل 2 با طراحی مشابه با نسل قبل، به نمایشگر Full HD مجهز شده است و پیکسل 2 XL با طراحی جدید و البته حاشیه‌های نازک‌تر، یک نمایشگر Quad HD را به همراه خواهد داشت؛ لبه‌های نمایشگر در پیکسل 2 XL دارای انحنا خواهد بود (احتمالاً به دلیل شیشه مورد استفاده روی نمایشگر است و مانند پرچمداران جدید سامسونگ، نمایشگر دارای انحنا نیست)  و همچنین از طیف گسترده‌تری از رنگ‏‌ها پشتیبانی می‌کند.

شرکت گوگل برای متمایز ساختن پرچمداران جدیدش از رقبا، از یک برند اختصاصی برای دوربین‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL استفاده کرده است و دوربین به کار گرفته شده در گوشی‌های جدید خود را با برند «پیکسل» معرفی خواهد کرد. دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند؛ هر چند، مشخص نیست که تنها دوربین گوشی Pixel 2 XL از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد یا پیکسل 2 نیز چنین ویژگی را به همراه دارد.

image

تصویر فاش شده از گوشی پیکسل 2 ایکس‌ال

آن‌طور که پیداست، شرکت گوگل تراشه جدیدی را برای پرچمداران جدیدش توسعه داده است که چیپ‌ست اختصاصی برای پردازش تصاویر در هنگام عکس‌برداری است. گوشی‌های جدید فاقد جک هدفون 3.5 میلی‎متری است و همچنین هر دو مدل، به بلندگوهای استریو دوگانه مجهز خواهد بود. بلندگوهای پیکسل 2 و پیکسل 2 XL در جلوی گوشی گنجانده شده است.

شرکت گوگل، گوشی‌های پرچمدار جدیدش را در دو مدل با 64 و 128 گیگابایت حافظه عرضه خواهد کرد؛ با این‌حال، هیچ‌یک از پرچمداران جدید گوگل از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی نمی‎کند. گوگل تصمیم گرفته است تا جک هدفون 3.5 میلی‌متری را از پرچمداران جدیدش حذف نماید؛ علت این موضوع، افزایش مقاومت دستگاه در برابر آب است و به همین جهت، گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL موفق به دریافت استاندارد IP67 شده‎اند که مقاومت دستگاه را در برابر آب و گرد و غبار تضمین خواهد داد.

گوشی پیکسل 2 به یک باتری با ظرفیت 2700 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و پیکسل 2 XL نیز با یک باتری 3520 میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. البته در گوشی‌های جدید گوگل، نمی‌توانید به باتری دسترسی داشته باشید. شرکت گوگل یک اسلات برای E-SIM روی گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL تعبیه کرده است و به همین جهت، می‌توانید به شبکه‌های مختلفی بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت، متصل شوید.

درگاه یواس‌بی Type-C نیز برای گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL درنظر گرفته شده است و هر دو مدل از قابلیت شارژ سریع کوالکام پشتیبانی خواهند کرد.

همان‌طور که در شایعات گذشته نیز شنیده بودیم، هر دو مدل از پرچمداران جدید گوگل به فریم حساس به فشار با نام Active Edge مجهز خواهند بود که اجازه می‌دهد جهت باز کردن دستیار صوتی گوگل یا بی‌صدا کردن تماس‎ها و هشدارهای دریافتی، از آن استفاده نمایید. هرچند، مشخص نیست که آیا می‏توانید مانند قابلیت «اج سنس» گوشی HTC U11، فریم حساس به فشار گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را شخصی‌‏سازی نمایید یا گوگل، چنین اجازه‌ای را به کاربران نخواهد داد.

image

تصویر فاش شده از گوشی پیکسل 2

شرکت گوگل، سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 را برای گوشی‌‏های جدیدش درنظر گرفته است که براساس آخرین شایعات، رابط‌کاربری متفاوتی را به همراه خواهند داشت. گمان می‌رود نوار جست‏وجو با نوار داک ادغام شده باشد و به همین جهت، کاربران به فضای بیشتری در Home Screen یا صفحه اصلی دسترسی خواهند داشت.

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL منتشر نشده است اما در جی‌اس‌ام، پیش‌تر خواندید که هر دو مدل به قابلیتی برای شناسایی دائمی موسیقی مجهز خواهند بود و همچنین، نمایشگر همیشه فعال برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ممد

۱۳۹۶/۷/۶
اصلا 3.5mm باید ورداشته میشد. جک 3.5 دیگه قدیمی شده و صدای دیجیتال جایگزینش میشه که بسیار بسیار بهتر است.

LORD LOSS

۱۳۹۶/۷/۶
خدا لعنت کنه اپلو ک برداشتن جک سه و نیم میلیمتری رو مد کرد