خانهاخبار
کدام ویژگی‌های iOS 11 در آیفون‌های قدیمی وجود ندارند؟

کدام ویژگی‌های iOS 11 در آیفون‌های قدیمی وجود ندارند؟

اپل همیشه پس از عرضه جدیدترین پرچم‌دارش دست به آپدیت محصولات پیشین می‌زند، حال نیز به رسم گذشته برخی از قدیمی‎ترها را نیز به iOS 11 به روز رسانی کرده است. البته تمام ویژگی‌های آی‌اواس 11 در آیفون‌های قدیمی‌تر وجود ندارد. اگر از کاربران قدیمی آیفون هستید با جی اس ام باشید.
۱۳۹۶/۷/۶
image

اپل معمولا پس از معرفی و عرضه جدیدترین محصولاتش، دستگاه‌های قدیمی‌تر را نیز به جدیدترین iOS آپدیت می‌کند. iOS 11 نیز از این قاعده مستثنا نیست اما دستگاه‌هایی با تراشه 32 بیت امکان دریافت نسخه 11 آی او اس را ندارند. در ادامه قصد داریم به جدیدترین ویژگی‌های iOS 11 بپردازیم اما پیش از آن بهتر است روشن کنیم که کدام قابلیت‌ها در آیفون‌های قدیمی‌تر وجود دارد و کدام‌یک فقط در آیفون‌های جدید عرضه شده است.

از آنجایی که iPhone 5 و iPhone 5c در دسته مدل‌هایی با تراشه دو هسته‌ای 32بیتی قرار دارند، اپل از آپدیت آن‎ها به آخرین نسخه آی او اس دست کشیده اما تمام آیفون‌ها از آیفون 5s به بعد از جمله گوشی‎هایی هستند که به iOS 11 به روز رسانی شده‌اند. با این وجود برخی ویژگی‎های iOS 11 تنها به جدیدترین‎های آیفون اختصاص یافته است. در زیر به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره شده است.

پشتیبانی از اپلیکیشن‎های ARkit:

همانطور که می‎دانید اپلیکیشن‎های ARKit تنها در سیستم‎هایی با سخت‌افزار قدرتمند قابل اجرا هستند و مدل‎هایی همچون iPhone 5s, iPhone 6 و iPhone 6 Plus امکان پشتیبانی از ARKit را ندارند و تنها دستگاه‎هایی با تراشه‌های A9، A10 و A11 یعنی آیفون 6s به بعد و هر سه مدل iPad Pro این قابلیت را دارند.

پشتیبانی از سرویس Apple Pay:

این سرویس امکان تبادلات مالی را برای کاربران iPhone و iPad از طریق پیام رسان iMessage فراهم می کند. در صورت پشتیبانی گوشی از این سرویس، اپل یک حساب مجازی شخصی به کاربرانش اختصاص می‌دهد که با این روش، انتقال وجه از کاربری به کاربر دیگر به راحتی صورت می‌گیرد. جالب است بدانید که خرید از فروشگاه‎هایی که از سرویس Apple Pay پشتیبانی می‎کنند با استفاده از دبیت کارت اپل امکان‌پذیر است. این سرویس نیز همچون ARKit به همه مدل‌های جدیدتر از آیفون 5s اختصاص دارد.

پشتیبانی از شارژ وایرلس:

یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های نسخه جدید آی او اس، پشتیبانی از شارژ وایرلس است که البته تنها، تازه‎ واردهای اپل از این ویژگی بهره می‌برند، چرا که فقط سه آیفون جدید امسال یعنی آیفون 10 و 8  و 8 پلاس به استیشن شارژ وایرلس مجهز شده‎اند.

پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره، نشان‎های جدید، ایموجی‌انیمیشن‌ها و حالت پرتره در دوربین جلو:

در پشتیبانی از همه ویژگی‎های iOS 11، آیفون 10 به لطف بهره‎مندی از دوربین و سخت‌افزار پیشرفته، بی‎نظیر است. سیستم "True Depth" ویژگی خاص دوربین‎های آیفون 10 به شمار می‎رود و به همین سبب دوربین حاضر در پنل جلویی آیفون 10 توانایی پشتیبانی از ویژگی تشخیص چهره، حالت پرتره و ایموجی‌انیمیشن‌ها را دارد.

از سوی دیگر همچنان که دوستداران آیفون 10 باخبرند، نمایشگر این مدل از نوع بی‎حاشیه و OLED است. نمایشگر بی‎حاشیه آیفون 10 با کمک «نشان‏‎ها» دسترسی به سیستم عامل را بسیار سریع‎تر از گذشته کرده است، اما از آنجا که پنل جلویی مدل‌های پیشین همگی به کلید Home مجهز شده، امکان استفاده از «نشان‎ها» در این مدل‎ها به صفر می‌رسد.

پشتیبانی از حالت نورپردازی پرتره:

با اینکه iPhone 7 Plus همچون برادر بزرگترش (iPhone 8 Plus) به دوربین دوتایی در قاب پشتی مجهز شده، حالت «نورپردازی پرتره» در این مدل جایی ندارد. چیزی که باعث شده تا آیفون 8 پلاس و آیفون 10 در خلق تصاویر یک سر و گردن بالاتر از مدل‎های دیگر باشند، قلب تپنده A11 bionoc است که در کنار دوربین دوتایی امکان استفاده از حالت «نورپردازی پرتره» را فراهم کرده است. حتما می‎دانید که به کمک این حالت در عکس‌برداری، می‎توان نور محیط را قبل یا بعد از ثبت تصویر تغییر داد. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که خلق تصاویر جذاب و دلچسب  با گوشی‎های هوشمند برایتان اهمیت ویژه‎ای دارد، از آیفون 10 یا آیفون 8 پلاس کمک بگیرید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)