خانهاخبار
از حالا یک سال برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی نکسوس 5X و 6P فرصت دارید

از حالا یک سال برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی نکسوس 5X و 6P فرصت دارید

گوگل با به‎روزرسانی صفحه پشتیبانی خود، اعلام کرده است که نکسوس 6P و نکسوس 5X تا ماه نوامبر 2018 می‌توانند به‏‌روزرسانی‏‌های امنیتی را دریافت نمایند.
۱۳۹۶/۷/۵

با اینکه علت این تصمیم مشخص نشده اما گوگل، تصمیم گرفته است تا دو ماه دیگر، فرصت کاربران گوشی‌های نکسوس 5X و نکسوس 6P را برای دریافت به‎روزرسانی‌های امنیتی ماهانه سیستم‌عامل اندروید تمدید نماید. این اطلاعات در صفحه پشتیبانی گوگل با کاربران در میان گذاشته شده است و به همین جهت، یک گمانه‌زنی‌ ساده یا پیش‌بینی محسوب نمی‌‏شود.

مدتی پیش تأیید شده بود  که هر دو گوشی نکسوس 5X و نکسوس 6P، به‎روزرسانی‌های امنیتی ماهانه سیستم‌عامل اندروید را تا سپتامبر 2018 (شهریور 97) دریافت خواهد کرد. با این‌حال، شرکت گوگل صفحه پشتیبانی این دو مدل را تغییر داده است و اکنون تا دو ماه دیگر یعنی نوامبر 2018، همچنان خواهید توانست تا از به‎روزرسانی‌های امنیتی ماهانه که توسط گوگل ارائه خواهد شد؛ بهره‏‌مند شوید.

image

در حال‌حاضر، هیچ بندی از اطلاعات ارائه شده برای پایان پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های نکسوس 6P و نکسوس 5X تغییر نکرده است. به همین جهت انتظار می‌رود آپدیت اندروید اوریو 8.0، آخرین به‏‌روزرسانی مهمی باشد که شرکت گوگل برای گوشی‌های پرچمدار 2015 خود ارائه می‌دهد. گوشی‌های نکسوس 5X و نکسوس 6P با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو در سال 2015 ارائه شده بود و در سال 2016 و 2017 به ترتیب به‌روزرسانی اندروید نوقا و اندروید اوریو را دریافت کرده است.

البته عدم پشتیبانی رسمی گوگل از این دو مدل، به معنای رها شدن آن‌ها توسط سازندگان رام‌های غیر رسمی و کاستوم نیست و اگر مایل به فلش زدن رام‌های غیر رسمی روی گوشی‌هوشمند خود باشید، احتمالاً همچنان می‌توانید از این دو گوشی استفاده نمایید.

خریداران گوشی‌های نکسوس 5X (که توسط ال‌جی طراحی شده) و نکسوس 6P (که هواوی طراحی و ساخت آن‌را برعهده گرفته است) پس از ماه نوامبر 2018، دیگر به‌روزرسانی امنیتی جدیدی دریافت نخواهند کرد و عملاً دستگاه آن‌ها فاقد پشتیبانی خواهد بود. به همین جهت، توصیه می‌شود که تا پیش از سال آینده، نسبت به تعویض گوشی خود برای خرید یک مدل دیگر از سری پیکسل با نسخه «خالص» سیستم‌عامل اندروید اقدام نمایید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)