خانهاخبار
میان‌رده k8 لنوو با 3 گیگابایت رم عرضه شد

میان‌رده k8 لنوو با 3 گیگابایت رم عرضه شد

تازه‌ترین عضو خانواده K8 لنوو با همین نام و با مشخصات فنی کاملا میان رده در هند عرضه شد. این گوشی 3 گیگابایت رم دارد و دوربین اصلی‌اش هم 13 مگا پیکسلی است.
۱۳۹۶/۷/۴

لنوو، سازنده معروف چینی گوشی‌های هوشمند در حساب رسمی توییترش از عرضه رسمی گوشی K8 در کشور هند خبر داد. این گوشی حالا در فروشگاه‌های فیزیکی همکار لنوو با قیمت حدودا 160 دلار در دسترس قرار گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را در رنگ‌های مشکی و طلایی که به نام‌های Venom Black و Fine Gold معرفی شده‌اند، خریداری کنند.

image

همان‌طور که از قیمت نهایی آن برمی‌آید، K8 لنوو یک گوشی میان رده است و مشخصات فنی‌اش هم در حد یک گوشی متوسط طراحی شذه‌اند. گوشی مذکور صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1280 در 720 دارد که یک لایه 2.5D خمیده از جنس شیشه از آن محافظت می‌کند. قلب تپنده آن یک تراشه 64 بیتی مدیاتک Helio P20 با پردازنده 8 هسته‌ای و قدرت فرکانس 2.3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی‌اش هم از نوع ARM Mali-T880 MP2 است. K8 به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که با کارت حافظه جانبی microSD ارتقا می‌یابد. دوربین اصلی آن یک لنز 13 مگا پیکسلی دارد که یک فلش LED هم آن را همراهی می‌کند و از ویژگی‌ فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) پشتیبانی می‌کند. از طرفی دیگر حسگر سلفی آن که در حاشیه بالای پنل جلو تعبیه شده 8 مگا پیکسلی است و از فلش LED مخصوص خود بهره می‌برد. گوشی مذکور همچنین به حسگر اثرانگشت در پنل پشت مجهز شده و جک هدفون 3.5 میلی‌متری آن در لبه بالایی فریم تعبیه شده است. میان رده تازه لنوو از شبکه‌های ارتباطی Wi-Fi 820.11 a/b/g/n، بلوتوث نسخه 4.2 و ارتباط پرسرعت 4G LTE پشتیبانی می‌کند و ابعاد آن 147.9 × 73.7 × 8.55 میلی‌متر گزارش شده است. بدنه این گوشی از جنس فلز ساخته شده و وزن آن 165 گرم گزارش شده است. همچنین ظرفیت باتری آن 4000 میلی‌آمپر است و به ادعای سازنده قادر است 2 روز دوام بیاورد.

سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی K8 لنوو نصب شده است و احتمالا تجربه کاربری مشابهی با گوشی‌های K8 Note و K8 Plus ارائه می‌کند. البته این گوشی تازه با قیمت 160 دلار درواقع ارزان‌ترین نسخه از این سه‌گانه به شمار می‌رود. نسخه‌های Note و Plus طی هفته‌های اخیر وارد بازار هند شدند و قیمت پایه ‌آن‌ها به ترتیب 200 و 168 دلار است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ساقی

۱۳۹۶/۷/۵
واقعا سرش به تنش میارزه این مشخصات با این قیمت فوق العادست??

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۴
خیلی میانرده عالی و پرتوان و کارآمدی باید باشه و هست و از لحاظ پردازشگر گرافیکی با مالی T880 دو هسته ای و پردازشگر مرکزی سرعت بیشتری با سرعت 2.3 گیگاهرتز داره نسبت به جدیدترین میانرده های بازار که معمولا پردازشگر گرافیکی 3 و 2 هسته ای با قدرت پایین تر مالی T830 و... دارن و پردازشگر مرکزی باسرعت کمتر 1.5 و 1.7 و 1.9 گیگاهرتز، ای کاش صفحه نمایشش از نوع کم مصرف و بهینه ترین و باکیفیت ترین یعنی AMOLED بود که در کنار باطری 4000 میلی آمپری عالیش و... جای گرفتن و وجود ایرادی نباشه