خانهاخبار
تصاویر تازه Mate 10 هوآوی از دیافراگم 1.6 دوربین خبر می‌دهد

تصاویر تازه Mate 10 هوآوی از دیافراگم 1.6 دوربین خبر می‌دهد

همچنان که به معرفی رسمی تازه‌ترین پرچم‌دارهای هوآوی به نام‌های Mate 10 و Mate 10 Pro نزدیک می‌شویم، شایعه‌ها درباره آن‌ها قوت می‌گیرد. تصاویر تازه‌ای منسوب به این گوشی‌ها منتشر شده است که برخی اطلاعات و مشخصات فنی‌شان را هم فاش می‌کند.
۱۳۹۶/۷/۴

هفته گذشته چند تصویر تبلیغاتی از گوشی‌های پرچم‌دار تازه هوآوی یعنی Mate 10 و Mate 10 Pro توسط یکی از وبلاگ‌های فناوری فرانسوی منتشر شد. البته هیچ تصویر زنده‌ای در این میان دیده نمی‌شود اما تصاویر مذکور حاوی اطلاعات بسیاری درباره مشخصات فنی این گوشی‌هاست که گفته می‌شود قرار است قدرتمندترین پرچم‌داران هوآوی تا امروز باشند. در تصاویر رندر شده موسوم به گوشی Mate 10 Pro شاهد هستیم که دوربین اصلی دوگانه آن به لنزهای برند Leica مجهز شده و به‌صورت عمودی چینش شده‌اند. همچنین ماژول دوربین کمی از قاب پشتی بیرون آمده است و به طرز قابل توجهی برجسته‌تر از سطح آن دیده می‌شود. دو فلش LED هم این لنزها را همراهی می‌کنند و بالای حسگر اثرانگشت و در موقعیت سمت چپ دوربین قرار گرفته‌اند. در نمای روبرو هم شاهد هستیم که حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش کاهش یافته‌اند و دکمه فیزیکی خانه در طراحی آن به کار نرفته است.

در بسیار از شایعه‌های قبلی اشاره شده بود گوشی Mate 10 به دکمه فیزیکی خانه در پنل جلو مجهز می‌شود. در این تصاویر تازه هم شاهد هستیم که دکمه فیزیکی خانه گوشی مذکور علی‌رغم طراحی بدون حاشیه، در حاشیه پایین صفحه تعبیه شده است. از طرف دیگر، تصاویر رندر شده متعدد و متفاوتی از Mate 10 منتشر شده که دکمه مذکور در برخی از آن‌ها وجود ندارد. اخیرا گزارش‌های متعددی درباره این دوگانه پرچم‌دار منتشر شدند و ادعا کردند هر دو گوشی قرار است به صفحه‌نمایش‌های کشیده با نسبت نمایش 18:9 مجهز شوند اما حالا به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها (احتمالا Mate 10) از نسبت نمایش عریض‌تر 16:9 بهره ببرد. گفته می‌شود این گوشی قرار است صفحه نمایش 5.9 اینچی از نوع Super AMOLED کواد اچ‌دی با وضوح تصویر 2560 در 1440 داشته باشد درحالی‌که انتظار می‌رود نسخه Mate 10 Pro به صفحه نمایش 6 اینچی کواد اچ‌دی با وضوح تصویر 2880 در 1440 مجهز شود. ظاهرا هر دو گوشی با دریافت گواهی IP67 در برابر نفوذ آب و گردوخاک مقاوم خواهند بود و حداقل در سه رنگ متفاوت ازجمله مشکی، آبی و رزگلد یا قهوه‌ای مسی روشن معرفی خواهند شد.

این تصاویر تبلیغاتی تازه همچنین نشان می‌دهند دیافراگم لنز دوربین در سری گوشی‌های Mate 10 برابر با F 1.6 خواهد بود که کمپانی هوآوی هم درباره آن ادعا کرده است بیشترین میزان گشودگی لنز در صنعت موبایل به شمار می‌رود؛ البته کمپانی ال‌جی پیش‌ازاین موفق شد پرچم‌دار تازه‌اش یعنی V30 را با همین میزان گشودگی لنز رسما معرفی کند. انتظار می‌رود عرضه این پرچم‌دار زیبا در آمریکا هم‌زمان با معرفی رسمی Mate 10 هوآوی انجام شود. این لنزهای F 1.6 در دوربین اصلی دوگانه تازه احتمالا مانند دوربین اصلی در سایر گوشی‌های رده بالای هوآوی طراحی شده‌اند و یکی از آن‌ها به ثبت تصاویر معمول و رنگی می‌پردازد و دیگری هم از نوع مونوکروم است. هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد، طراحی لنزهای زاویه باز هم آسان‌تر می‌شود. کمپانی‌های هوآوی و Leica هم احتمالا در روند طراحی و ساخت دوربین گوشی‌های خانواده Mate 10 از همین اصل کمک گرفته‌اند و به همین خاطر حدس می‌زنیم لنزهای این دوربین‌ها از نوع Summarit H در نظر گرفته شود.

با توجه به تصاویر لو رفته تازه به نظر می‌رسد اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین در Mate 10 و Mate 10 Pro با قابلیت‌های متعددی در زمینه هوش مصنوعی طراحی شده باشد. در این تصاویر شاهد هستیم دوربین‌ها قادر هستند در هنگام ثبت تصویر 14 طرح عکاسی مختلف را شناسایی کنند و پارامترهای حسگرهایشان را طبق این وضعیت‌ها تغییر دهند. داستان اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی این خانواده همین‌جا تمام نمی‌شود. همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های مذکور از پردازنده HiSilicon Kirin 970 قدرت می‌گیرند که طبق ادعای سازنده آن اولین تراشه‌ای است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پشتیبانی می‌کند. درواقع یک واحد مخصوص برای پردازش هوش مصنوعی در تراشه مذکور وجود دارد که قرار است طیف وسیعی از عملکردهای داخلی Mate 10 و Mate 10 Pro را پوشش دهد. ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که این خانواده وجود دارد، تکنولوژی شناخت کاراکتر اپتیکال (OCR) است. این تکنولوژی نوین قرار است تصاویر را مانند روش ترجمه‌ای که Google Translate به کار می‌برد و بدون نیاز به اینترنت ترجمه کند.

باتری هر دو گوشی ظاهرا قرار است از نوع غیرقابل تعویض و 4000 میلی‌آمپری باشد. این تصاویر تازه همچنین نشان می‌دهند که نرم‌افزار اندرویدی پیش‌فرض این خانواده قرار است به مدت 18 ماه بعد از خرید گوشی‌ها هم پرسرعت باقی بماند. Mate 10 و Mate 10 Pro به پورت USB Type-C مجهز شده‌اند و از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. همچنین مودم 4G LTE هر دوی آن‌ها قادر است به‌سرعت دانلودی در حدود 1.2 گیگابایت در ثانیه دست یابد. هوآوی مدتی است که با انتشار تیزرها و تصاویر تبلیغاتی متعددی درباره این گوشی‌ها در تلاش است با معرفی پرچم‌دارانش تازه‌ترین آیفون‌های اپل را دست بیندازد. این سازنده تأیید کرده است گوشی‌های مذکور را 16 اکتبر (24 مهر) در خلالی رویدادی رسمی در مونیخ آلمان رسما معرفی خواهد کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

یونس

۱۳۹۶/۷/۱۰
چ میکنه این هوآوی
داره آقای گل میشه
نسخه هنگسونگ و اپل با اون سیب
کرموش رو پیچونده

کیوان

۱۳۹۶/۷/۹
سامسونگ به لطف ماشین لباسشویی و جاروبرقی هاش اون بالاست
تو ساخت تلویزیون هم که از رقیبش الجی عقب افتاده.

po

۱۳۹۶/۷/۶
تبدیل تصویر به متن

سعید

۱۳۹۶/۷/۵
ال جی که دروغش در اومد ببینیم هواوی چکار میکنه

سعید

۱۳۹۶/۷/۵
سامسونگ اون بالاست نگاه کن با قدرت داره فرمانروایی میکنه.تو بگو هنگ تی سی کجاستن که یکی مثل glx بیاد اونو بخر تا حداقل اسم ننگینش بمونه