خانهاخبار
آیا فیس‌تایم به آیفون‌های پارت نامبر امارات و عربستان بازمی‌گردد؟

آیا فیس‌تایم به آیفون‌های پارت نامبر امارات و عربستان بازمی‌گردد؟

همانطور که می‌دانید آیفون/آیپدهای پارت نامبر عربستان و امارات به‌دلیل محدودیت دسترسی به قابلیت Facetime جایی در سبد خرید کاربران ایرانی ندارند. اما خبرهای جدید حاکی از آنست که احتمالا فیس‌تایم به محصولات پارت نامبر دو کشور مذکور بازمی‌گردد.
۱۳۹۶/۷/۴

اگر قصد خرید آیفون در ایران را داشته باشید، حتما شنیده‌اید که نباید سراغ پارت نامبر عربستان و امارات بروید. غیر از این دو کشور، باقی پارت نامبرهای آیفون هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما در پارت نامبر عربستان و امارات آیفون و آیپد و آیپاد تاچ خبری از قابلیت Facetime نیست. درواقع عربستان و امارات از سال ۲۰۱۳ تمام پلتفرم‌های تماس صوتی و ویدیویی اینترنتی را مسدود کرده‌اند و فیس‌تایم نیز با همین روال و به درخواست آنها از روی آی‌دیوایس‌های اماراتی و عربستانی حذف شده است.

image

حالا خبر جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد عربستان محدودیت تماس صوتی و ویدیویی اینترنتی را برای شهروندانش لغو کرده است. از روز ۲۱ سپتامبر تمام اپلیکیشن‌های تماس صوتی و ویدیویی مانند Facetime, Skype, Line و ... می‌توانند مجددا در عربستان استفاده شوند. بدین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که اپل با یک به‌روزرسانی ساده مجددا قابلیت فیس‌تایم را به محصولات پارت نامبر عربستان بازگرداند.

از آنجاییکه که دولت امارات در بسیاری از سیاست‌ها و قوانین داخلی و خارجی از دولت عربستان پیروی می‌کند، دور از انتظار نیست که امارات نیز از این حرکت دنباله‌روی کرده و محدودیت تماس ویدیویی و فیس‌تایم را برای شهروندانش لغو کنند.

با این اقدام مشخصا آیفون‌های اماراتی راه خود را به بازار ایران پیدا می‌کنند و ایرانیان می‌توانند بدون نگرانی از نداشتن فیس‌تایم، از نزدیک‌ترین اپل استورهای رسمی به ایران، آیفون/آیپد/آیپاد تاچ را خریداری کنند.

چراکه قیمت محصولات اپل در امارات تقریبا به قیمت دلاری آنها در امریکا و کانادا نزدیک است و نسبت به پارت نامبرهای اروپایی قیمت مناسب‌تری دارد. از طرفی به‌دلیل سهولت دسترسی به اپل استورهای امارات برای کاربران ایرانی، در‌صورتی که نیاز به استفاده از خدمات گارانتی اپل را در مدت زمان یک ساله پس از خرید داشته باشید، بدون دردسر یا نگرانی می‌توانید برای تعمیر یا تعویض دستگاه خود در امارات اقدام کنید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

سحر

۱۳۹۸/۸/۱۷
خب الان مايي كه گوشيمون ماله پارت نامبر امارته و فيس تايم نداره، ٢١ سمپتانبر بعد اپديت جديد مياره رو گوشيمون؟ يا بايد گوشيمونو بندازيم دور ديگه !

Imotalebi

۱۳۹۸/۷/۲۲
سلام من گوشي ايفون xsmax از عراق خريدم كه پارت نامبر اماراته فيس تايم ندارم بايد چكار كنم

مهران

۱۳۹۸/۵/۲۹
ممنون و متشکر از توضیحات خوبتون هیچ راهی نداره برای اینکه فیس تایم نصب کنیم ؟

Sadra

۱۳۹۸/۱/۴
واقعا ممنونم ،من گوشیم از امارات خریداری شده بود و واقعا نگران این بودم که نتونم از فیس تایم استفاده کنم

Amin

۱۳۹۶/۷/۴
خب به ما چ الکی با این چیزا صفحرو پر نکنید خواهشا حالا امارات و عربستان انقد مهم شدن