خانهاخبار
پنل نمایشگر نوکیا 9 فاش شد؛ گوشی بدون حاشیه نوکیا متفاوت‌تر از انتظارات!

پنل نمایشگر نوکیا 9 فاش شد؛ گوشی بدون حاشیه نوکیا متفاوت‌تر از انتظارات!

به‌تازگی، رندر جدید و پنل صفحه‌نمایش گوشی نوکیا 9 منتشر شده است که تأیید می‌کند این مدل از طراحی بدون لبه استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که شرکت HMD Global، این گوشی را در چه زمانی معرفی خواهد کرد.
۱۳۹۶/۷/۳

شرکت HMD Global، درنظر دارد تا به‌زودی گوشی پرچمدار نوکیا 9 را با طراحی بدون لبه وارد بازار نماید. پس از اینکه رندرهای گوشی نوکیا 9 منتشر شد، اکنون پنل صفحه‎نمایش این مدل در چین فاش شده است. با اینکه پنل نمایشگر نوکیا 8 از همان منبع معتبری که تصاویر اولیه نوکیا 9 را فاش کرده بود، به‎دست نیامده است اما غیرممکن نخواهد بود که تصویر فاش شده صحت داشته باشد.

منبعی که تصویر پنل نمایشگر گوشی نوکیا 9 را فاش کرده است، ادعا می‏کند که اندازه صفحه‌نمایش پرچمدار جدید نوکیا نزدیک به 5.5 اینچ خواهد بود. البته، پیش‌تر اعلام شده بود که گوشی بدون حاشیه‎ی نوکیا 9 به نمایشگری 5.5 اینچی یا 5.7 اینچی مجهز شده است و به همین جهت، شاید نوکیا 9 با آنچه که انتظار داشتید؛ متفاوت باشد.

image

در همین رابطه، باید گفت که گوشی پرچمدار نوکیا 8 از نمایشگر 5.3 اینچی Quad HD استفاده می‏کند و از آنجایی‌که شرکت HMD Global تأیید کرده است گوشی رده‌بالای دیگری را با نمایشگر بزرگ‌تر عرضه خواهد کرد، ممکن است اندازه 5.5 اینچی نمایشگر نوکیا 9 صحت داشته باشد.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌شود، نوکیا 9 حاشیه‌های بسیار کمی دارد و البته، لبه‌های نمایشگر کمی دارای انحنا است. گفته می‌شود رزولوشن صفحه‌نمایش گوشی پرچمدار نوکیا 9، Quad HD خواهد بود.

از آنجایی‌که نوکیا 9 احتمالاً با پنل پشتی از جنس شیشه عرضه می‌شود، گمان می‌رود استفاده از پنل پشتی از جنس شیشه برای استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم ضرورت داشته باشد. نمایشگر گوشی نوکیا 9 که پیش‌تر در رابطه با آن شنیده بودیم، OLED خواهد بود و گفته می‎شود پرچمدار جدید نوکیا به دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز شده است. منبع انتشار این تصویر، مدعی است نوکیا 9 به دوربین دوگانه بهتری در مقایسه با نوکیا 9 مجهز می‌شود تا بدین شکل، پرچمداران تازه معرفی شده در بازار را به چالش بکشد؛ پیش‌بینی می‌شود که شرکت نوکیا برای دوربین اصلی، از لنزهای ساخت کارل زایس استفاده نماید.

image

با توجه به اینکه نوکیا 9 از طراحی بدون حاشیه برخوردار خواهد بود، گمان می‎رود شرکت سازنده این مدل را به سنسور اثرانگشت در پنل پشتی مجهز نماید. از دیگر اطلاعات منتشر شده پیرامون گوشی پرچمدار نوکیا 9 می‎توان به عرضه این مدل با شش یا هشت گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، بدنه ضدآب با استاندارد IP68 و حتی سنسور تشخیص عنبیه چشم اشاره کرد.

براساس آنچه که پیش‌تر شنیده بودیم، گوشی نوکیا 9 نزدیک به 749 یورو در بازارهای اروپایی قیمت خواهد داشت. در رابطه با زمان عرضه این مدل، اطلاعات چندان دقیقی در دسترس نیست اما از آنجایی‎که گفته می‌شود چیپ‏ست اسنپدراگون 835 کوالکام به آن قدرت می‌دهد، شرکت HMD Global احتمالاً آن‌را تا پیش از پایان سال جاری میلادی عرضه می‌کند. پیش‌تر نیز، یک شایعه‌پرداز اعلام کرد که HMD Global درنظر دارد تا از یک گوشی دیگر به همراه مدل ارزان‌‏قیمت نوکیا 2 رونمایی کند؛ براساس اطلاعات فاش شده، ممکن است نوکیا 2 در تاریخ 5 اکتبر (13 مهر) به صورت رسمی معرفی شود.

با توجه به اینکه این اطلاعات به صورت رسمی تأیید نشده، بهتر است با دیده شک و تردید به آن نگریست. شرکت HMD Global در صورت تصمیم برای رونمایی از گوشی رده‌بالای نوکیا 9 در طی چند هفته آینده، احتمالاً به‌زودی اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

??

۱۳۹۶/۱۲/۶
باشه اچ تی سی خوبه ??

سعید

۱۳۹۶/۷/۴
کلا صفحه نمایش بدون حاشیه و نسبت 18:9 بد بود و غیر استاندارد حالا وقتی که هنگ تی سی آخرین گوشیشو با همین نسبت زد هم رو میبینیم البته آخرین گوشیش هست و بعد ورشکست میشه

yashar2080

۱۳۹۶/۷/۴
من هر چی فک میکنم نمیتونم بفهمم شما به قسمت بالا و پایین گوشی حاشیه نمیگین؟!!!!این گوشی بی حاشیس؟!!!اون لبه های خمیده اش هم واقعا ازار دهندس با اون خم زیاد اصلا نمیشه با گوشی کار کرد از نوکیا بعیده همچین طرحی

لیلا

۱۳۹۶/۷/۴
نظرمو منتشر نمیکنید به خدا قسم دیگه نظر نمیدم در این سایت !!!

S8

۱۳۹۶/۷/۴
خوب سامسونگ یه کاریکرد