خانهاخبار
نسل جدید ام‌جی 6 برای بازار چین معرفی شد

نسل جدید ام‌جی 6 برای بازار چین معرفی شد

کمپانی ام‌جی، نسل جدید سدان اسپرت خود یعنی 6 را برای بازار چین رونمایی کرد و نسخه جهانی هم تا آینده‌ای نه چندان دور عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۷/۳

ام‌جی یکی از محبوب‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین برندهای چینی در کشور ایران است و سدان آن یعنی 6 هم در کشورمان موفقیت خوبی را تجربه کرد و با استقبال مثبتی روبه‌رو شد. البته این واقعیت را باید بگوییم که ام جی در واقع یک برند انگلیسی است که هم اکنون در مالکیت سایک موتورز چین قرار دارد.

image

ام جی 6 جدید در بخش طراحی پیرو راه شاسی بلند GS و کانسپت E- Motion است. البته از کنار، این خودرو به مزدا 6 شباهت دارد و همچنین جلو پنجره آن از جلو پنجره الماسی مرسدس بنز الهام گرفته است. بدنه ام جی 6 همان شکل فست بک را حفظ کرده ولی چراغ‌ها از نوع LED هستند. در جموع طراحی این خودرو بهتر شده و می‌تواند گامی رو به جلو باشد.

image

طراحی خودرو در داخل کابین، یک جهش بزرگ در مقایسه با نسل قبل داشته و طراحی مطلوبی دارد. خریداران می‌توانند تریم چرم قرمز را برای خودروی خود سفارش دهند. صندلی‌ها برقی هستند. یک نمایشگر در مرکز داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته و یک نمایشگر LCD کوچک هم در صفحه آمپر و بین آمپرها قرار دارد که اطلاعات رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image
image

بر روی داشبورد کلیدهای بسیار کمی وجود دارد و بیشتر کلیدهای کنترلی بر روی فرمان قرار دارند. همچنین برای راحت‌تر شدن کنترل وضعیت، ویژگی کنترل صوتی هم در ام جی 6 دیده می‌شود. ترمز پارک هم الکترونیکی است. دریچه‌های تهویه هوا (کولر و بخاری) شکل دایره‌ای دارند. تریم داخلی از رنگ نقره‌ای بیشتری بهره می‌برد و باعث می‌شود وجود پلاستیک در کابین کمتر به چشم آید. همچنین ارتباط اینترنت برای این خودرو وجود دارد.

image
image

فاصله محوری ام جی 6 برابر 2715 میلی متر است که بدین ترتیب باید در برابر رقیبی مانند هیوندای i40 به رقابت بپردازد. خریداران سه انتخاب برای قوای محرکه خودروی خود در اختیار دارند. یکی موتور 1.0 لیتری 3 سیلندر که 123 اسب بخار قدرت و 169 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

image

گزینه بعدی موتور 1.5 لیتری است که قادر است 164 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور پیش از این در شاسی بلند GS مورد استفاده قرار گرفته. همچنین یک نسخه پلاگین هیبرید در دسترس خواهد بود که موتور الکتریکی با توان 82 اسب بخار در کنار موتور 1.0 لیتری به انجام وظیفه خواد پرداخت. این، نخستین خودروی هیبریدی ام جی خواهد بود.

سخنی از زمان معرفی نسخه جهانی به میان نیامده اما احتمالا این اتفاق در نمایشگاه خودروی لندن که سال آینده برگزار می‌شود رخ خواهد داد و ام جی در آن رویداد، در کنار 6 از شاسی بلندهای GS جدید و XS هم رونمایی خواهد کرد. احتمال معرفی نسل دوم ام جی 3 هم در این رویداد وجود دارد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)