خانهاخبار
نوکیا 8 با 6 گیگابایت رم از FCC مجوز دریافت کرد

نوکیا 8 با 6 گیگابایت رم از FCC مجوز دریافت کرد

نوکیا 8 درحال حاضر سطح بالاترین گوشی اندرویدی نوکیا به‌شمار می‌رود و ظاهرا HMD Global قصد دارد یک نسخه پیشرفته‌تر هم از آن با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی معرفی کند.
۱۳۹۶/۷/۱

کمپانی HMD Global که ساخت گوشی‌های برند نوکیا را بر عهده دارد، در ابتدای ماه سپتامبر اسناد مربوط به نسخه تازه‌ای از گوشی نوکیا 8 را به FCC، کمیسیون ارتباطات آمریکا، ارائه کرده است و به نظر می‌رسد این سازنده فنلاندی قصد دارد نسخه پیشرفته‌تری را از گوشی مذکور با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در آمریکا عرضه کند. این نسخه که از ویژگی‌های بهتری بهره می‌برد هنوز هم با شناسه‌های TA-1004 و TA-1012 شناخته می‌شود و بارها در موقعیت‌های مختلف در گزارش‌های آنلاین متعددی دیده شده‌اند و به برخی نسخه‌های نوکیا 8 که در حال حاضر در اروپا و سایر کشورها به فروش می‌رسند، شبیه هستند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا HDM Global از شناسه‌های دیگری برای این نسخه سطح بالا استفاده خواهد کرد یا خیر چراکه استفاده از شناسه‌های یکسان برای نسخه‌هایی با سخت‌افزارهای مختلف در این صنعت اصلا رایج نیست و ممکن است باعث سردرگمی کاربران و مصرف‌کنندگان هم شود.

image

کمپانی HMD Global علاوه بر تأیید ساخت یک نسخه بهبود یافته از گوشی نوکیا 8، همچنین اشاره کرده این نسخه تازه به صفحه‌نمایشی ساخت (Japan Display Inc (JDI، شرکتی که به‌طور مشارکتی توسط سونی، هیتاچی و توشیبا اداره می‌شود، مجهز شده است. همچنین گفته می‌شود که همین سازنده درواقع صفحه‌نمایش‌های IPS LCD موجود در نسخه‌های اصلی نوکیا 8 را هم تولید کرده است. این صفحه‌نمایش‌های 5.3 اینچی کواد اچ‌دی با وضوح تصویر 2560 در 1440 طراحی شده‌اند و از نسبت نمایش رایج 16:9 بهره می‌برند. احتمالا کمپانی HMD Global از همان زمان که نوکیا را از مایکروسافت خرید، همکاری‌اش را با JDI آغاز و گوشی‌های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 را معرفی کرد. آخرین جزئیاتی که در اسناد FCC مشاهده شده است از همکاری HMD Global با Sporton International هم خبر می‌دهد. این کمپانی تایوانی از ارائه کنندگان خدمات تست محصول و ارائه مجوزهای کیفیتی به شمار می‌آید. ازآنجاکه بخشی از حق استفاده این برند در اختیار FIH Mobile، برند زیر مجموعه Foxconn، است و گوشی‌های تازه نوکیا هم توسط همین غول تکنولوژی تایوانی ساخته می‌شوند، منطقی به نظر می‌رسد که HMD Global برای تأیید کیفیت محصولاتش پیش از ارائه آن‌ها به رگولاتوری‌ها از خدمات تست شرکت‌های همین منطقه استفاده کند.

نسخه اصلی نوکیا 8 یا 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی فعلا تنها در بازارهای معدودی عرضه شده است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده وارد بازار سایر کشورها هم بشود. انتظار می‌رود که این نسخه تازه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به‌جز آمریکا در کشور چین هم عرضه شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)