سرویس خبر
31 شهریور 1396 ساعت 16:00
4 نظر

 

12 خودروی برتر معرفی شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

نمایشگاه خودروی فرانکفورت به بهترین شکل ممکن برگزار و در طی این رویداد، اتفاقات بسیار مهمی رخ داد و قصد داریم نگاهی به بهترین خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه بیندازیم.

نمایشگاه خودروی فرانکفورت در کشور آلمان را می‌توان یکی از بهترین رویدادهای خودرویی در طول سال دانست که ما هم سعی کردیم در طی برگزاری آن، بهترین پوشش را برای شما علاقه مندان ارائه دهیم. این رویداد به خوبی برگزار شد و به بهترین نحو پایان یافت. از قبل از شروع آن، همگان انتظار معرفی محصولات بسیاری را داشتیم که همین اتفاق هم رخ داد.

محصولات معرفی شده در این رویداد، بسیار زیاد هستند اما در این بین، ما 12 مورد از بهترین‌ها را انتخاب کردیم که در ادامه به بررسی کوتاه آنها می‌پردازیم. بیشتر این خودروها در وب سایت جی‌اس‌ام معرفی شده‌اند که با مراجعه به صفحه مربوطه، می‌توانید اطلاعات کامل از خودرو را دریافت کنید.

پورشه کاین توربو

پورشه کاین، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شاسی بلندهای بزرگ، در تمام جهان است و کسی هم نمی‌تواند این موضوع را رد کند. علل مختلفی برای این امر وجود دارد از جمله اینکه یک خودروی بزرگ، راحت و در عین حال اسپرت است و روح اسپرت بودن پورشه در آن دمیده شده.

نسخه توربو و قدرتمند پورشه کاین جدید در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. این خودرو حتی از سوپر اسپرتی مانند ب ام و M2 هم سریعتر است و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، تنها به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد که رقمی فوق‌العاده برای یک شاسی بلند بزرگ محسوب می‌شود.

اما ویژگی‌های عملکردی بسیاری هم بر روی این خودرو عرضه می‌شود مانند شاسی فعال پیشرفته، ترمزهای با عملکرد بالا که به صورت استاندارد وجود دارند، و اسپویلر عقب متصل به سقف تطبیق پذیر. چنین امکاناتی برای نخستین بار در یک خودرو در این کلاس عرضه می‌شوند که کنترل پذیری، لذت رانندگی و راحتی به هنگام ترمز گیری بسیار خوبی را برای پورشه کاین توربو به ارمغان می‌آورند. با وجود قابلیت‌های اسپرت، راحتی بسیار بالا و امکان حرکت در مسیرهای آفرود، شما در واقع خودرویی را در اختیار دارید که در سه دنیای کاملا متفاوت ایفای نقش می‌کند.

نباید فراموش کنیم که فضای داخلی پورشه کاین هم زیباست و یک نمایشگر بسیار عریض در مرکز داشبورد دارد و کنسول وسط آن هم یادآور پورشه پانامرا است.

مرسدس بنز AMG پروژه 1

مرسدس بنز AMG پروژه 1 را می‌توان مورد انتظارترین خودروی حاضر در فرانکفورت و نیز برترین آنها دانست که بسیاری از ما را تحت تاثیر خود قرار داد. تمامی موجودی 275 عددی این ابرخودرو از قبل به فروش رفته است و اگر شما علاقه مند به داشتن یکی از آنها هستید، باید تا تحویل آنها به مشتریان و خرید به صورت دست دوم منتظر بمانید!

برای نیرودهی به این هیولا، از موتور 1.6 لیتری 6 سیلندری بهره گرفته شده که در خودروهای فرمول 1 استفاده می‌شوند و تا دور 11000 دور بر دقیقه به چرخش ادامه می‌دهد. این موتور در کنار مجموعه‌ای از باتری‌ها و موتورهای الکتریکی قدرتی بیش از 1000 اسب بخار تولید می‌کنند. حتی تصور صدای آن هم به هنگام شتاب گیری، حس هیجان به آدم می‌دهد!

به نظر می‌رسد که برای طراحی بدنه این خودرو، از خودروی مسابقه‌ای مرسدس بنز CLR لمانز و همچنین مرسدس بنز 300 SL گالوینگ افسانه‌ای الهام گرفته شده است. در مجموع مرسدس بنز پروژه 1 دقیقا همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. یک خودروی با تکنولوژی بالا که محدودیت‌های خودروهای خیابانی را بالا می‌برد و تعریف جدیدی برای یک خودروی عملکردی ارائه می‌کند و عملکردی مانند خودروهای فرمول 1 را به خیابان‌ها می‌آورد.

پورشه 911 GT3 پکیج تورینگ

شاید برخی بگویند که پورشه 911 GT3 بسیار وحشی و اسپرت است و برخی دیگر هم اعتقاده دارند که 911 R نسخه تعداد محدود جذابیت و اسپرت بودن کافی را ندارد. اما پورشه نسخه‌ای از محصول افسانه‌ای خود را معرفی کرد که 911 GT3 پکیج تورینگ نام دارد و احتمالا خواهد توانست بیشتر کاربران را راضی کند. این پورشه هم ویژگی‌های عملکردی و اسپرتی فراوانی دارد و هم اینکه آنقدر هم سرد و بی روح نیست.

باله بزرگ عقب حذف شده و یک اسپویلر کوچک جایگزین آن شده است. داخل کابین هم از رنگ نقره‌ای و چرم مرغوب بیشتری استفاده شده است. اما قدرت آن از همان موتور 4.0 لیتری 6 سیلندر تخت تامین می‌شود و در این نسخه هم قادر است 494 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بدین ترتیب، ما با پورشه‌ای روبه‌رو هستیم که هم اسپرت است و هم لوکس و راحت.

کانسپت کیا پروسید

کانسپت کیا پروسید، خودروی بسیار جذاب و زیبایی است. کمپانی کیا در سال‌های اخیر طراحان مشهور زیادی را به استخدام خود درآورده است و یکی از آنها، همان کسی است که در کمپانی آئودی حضور داشت و آئودی TT را طراحی کرد که هنوز هم یکی از خودروهای کوپه اسپرت زیبا به شمار می‌رود. این شخص، طراحی کانسپت سید را بر عهده داشته که این انگیزه را در بسیاری از کاربران ایجاد می‌کند که خودروهای واگن را بپسندند.

اگر نمونه تولیدی حتی نیمی از زیبایی این کانسپت را هم داشته باشد، می‌تواند در کنار استینگر، زیباترین خودروهای کیا لقب بگیرند.

آئودی RS4 آوانت

بر اساس گفته آئودی، برای طراحی این خودرو از خودروی مسابقه‌ای افسانه‌ای IMSA GTO کواترو الهام گرفته شده همچنین استفاده از رنگ آبی نوگارو، ما را به یاد نسخه اول آن که در سال 1999 عرضه شد می‌اندازد. نسخه اول، اکنون تنها به صورت انحصاری توسط آئودی قابل خریداری است و احتمالا قیمت بالایی هم دارد.

این استیشن با یک موتور 2.9 لیتری 6 سیلندر مسلح شده که از RS5 کوپه  به قرض گرفته شده است و قادر است 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت در مقایسه با نسل قبلی تغییری نکرده اما به لطف بهبود توربوشارژرها، گشتاور تولیدی به میزان قابل توجه 170 نیوتن متر افزایش یافته است.

با وجود چنین قدرتی، RS4  آوانت برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، به 4.1 ثانیه زمان نیاز دارد. این آئودی شتاب گیری را تا حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت ادامه خواهد داد که البته این سرعت به صورت الکترونیکی محدود شده است. آئودی RS4  آوانت در مقایسه با نسل قبلی، 80 کیلوگرم وزن کمتری دارد که بدین ترتیب، وزن کلی ان به 1790 کیلوگرم می‌رسد. نیازی به توضیح زیاد درباره داخل کابین خودرو وجود ندارد چراکه به صورت کلی از RS5  کوپه به قرض گرفته شده و ویژگی‌های سری RS  آئودی هم در ان دیده می‌شوند مانند نمایشگر هدآپ، و کاکپیت مجازی دیجیتال آئودی.

کانسپت شهری الکتریکی هوندا

هوندا اوربان یک کانسپت الکتریکی شهری است که هوندا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. این خودرو بر روی یک پلتفرم کاملا جدید ساخته شده و نمایشی از مسیر ژاپنی‌ها برای تکنولوژی و طراحی خودرویی شهری الکتریکی است که هوندا در آینده به تولید خواهند رساند.

رئیس کمپانی هوندا، تاکاهیرو هاچیگو در مراسم رونمایی از آن تایید کرد که نسخه نهایی آن، در سال 2019 به روی خط تولید خواهد رفت. هوندا می‌گوید که وجود تناسب و تعادل در بدنه و چهره عضلانی، شخصیتی اسپرت به این کانسپت می‌بخشد.

کانسپت هوندا هم در داخل و هم در بیرون طراحی مینیمالی دارد. به شکلی که بین دو چراغ گِرد در جلو و در جلو پنجره خودرو، یک نمایشگر برای اطلاعات قرار گرفته که اطلاعاتی چون خوشامدگویی به عابران و توصیه‌هایی به سایر رانندگان بر روی آن به نمایش درمی‌آیند. در عقب هم همین چینش با چراغ‌های مربعی وجود دارد و نمایشگر موجود در عقب، اطلاعات مربوط به شارژ باتری‌ها و لوگوی خودرو را نمایش می‌دهد. در داخل هم ویژگی‌های جالب بسیاری وجود دارد مانند حذف آینه‌های کناری، که جای خود را به نمایشگرهای دیجیتالی داده‌اند.

سوزوکی سوئیفت اسپرت

این خودرو از همیشه زیباتر است و در عین حال، ظاهر بسیار خشن‌تری در مقایسه با نسخه‌های پایین‌تر سوئیفت دارد و البته آیرودینامیک بدنه آن هم وضعیت بهتری دارد. تنها در نسخه اسپرت ویژگی‌هایی چون اسپویلر جلو و جلو پنجره با چینش شش ضلعی دیده می‌شود. برای تمایز نسخه اسپرت با سایر نسخه‌ها، سوزوکی بخش‌های جدیدی را به خودرو افزوده از جمله رکاب‌های جانبی حجیم‌تر، رینگ‌های 17 اینچی صیقل خورده و یک رنگ بدنه زرد خاص که از خودروهای مسابقات رالی جهانی (WRC) قرض گرفته شده است.

در مقایسه با نسل قبل، سوزوکی سوئیفت اسپرت به طور قابل توجهی سبک شده و 80 کیلوگرم وزن کمتری دارد. بدین ترتیب وزن این خودرو به زیر 1 تُن می‌رسد و در محدوده 970 کیلوگرم باقی می‌ماند.

همچنین برای موتور این خودرو دیگر از آن موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی استفاده نشده و سوزوکی تصمیم به استفاده از موتور 1.4 لیتری توربو گرفته است که قدرت چشمگیر 138 اسب بخاری و گشتاور 230 نیوتن متری تولید می‌کند. برای مقایسه باید بگوییم که نسل جدید سوئیفت اسپرت، 4 اسب بخار قدرت بیشتر و 70 نیوتن متر گشتاور بالاتری دارد. هدف از ساخت سوئیفت اسپرت، ایجاد لذت رانندگی است و به همین دلیل، سوزوکی از جعبه دنده 6 سرعته دستی برای انتقال نیروی آن بهره گرفته است.

کانسپت مینی جان کوپر وورکس GP

در سال 2006، کمپانی مینی نخستین نسل از جان کوپر وورکس GP را معرفی کرد که تولید آن به 2000 عدد محدود می‌شد. 6 سال بعد هم زمان رونمایی از نسل دوم آن فرار رسید. این خودروی عملکردی، نظرات بسیار مثبتی را در طول عمر خود دریافت کرد.

همین موفقیت، مینی را مجاب کرد تا نسل بعدی این خودروی عملکردی را هم توسعه دهد و سرانجام نسخه کانسپت یا مفهومی آن، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. برای کانسپت مینی جان کوپر وورکس GP از یک موتور 2.0 لیتری استفاده شده که قادر است 228 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

برای هماهنگی با این قدرت، مینی تغییرات زیادی را بر روی بدنه این خودرو اعمال کرده از جمله سفت‌تر شدن سیستم تعلیق، ترمزهای بزرگتر، رینگ‌های اسپرت و موارد دیگر که در نهایت منجر به کاهش وزن هم شده است.

آئودی R8 V10 RWS

کمپانی آئودی در این رویداد، از نسخه‌ای خاص از سوپر اسپرت خود به نام R8 V10 RWS رونمایی کرد که تولید آن به تنها 999 دستگاه محدود خواهد بود که شامل نسخه‌های کوپه و اسپایدر می‌شود.

موتور به کار رفته در این آئودی همان موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی است اما سیستم چهار چرخ متحرک آئودی که Quattro  نام دارد از این خودرو حذف شده که کاهش وزن 50 کیلوگرمی را به ارمغان آورده است. همچنین بهبود ساختار سقف، 40 کیلوگرم دیگر از وزن خودرو را کاهش داده است. موتور 10 سیلندر در وسط خودرو قرار گرفته و 5.2 لیتر حجم دارد و قادر است 540 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این همان موتوری است که در نسخه معمولی R8  مورد استفاده قرار گرفت. البته در نسخه پلاس یک بال بزرگ عقب هم وجود داشت که در RWS  خبری از آن نیست.

نسخه کوپه آئودی R8 V10 RWS  برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد که 0.2 ثانیه بیشتر از R8 V10  چهار چرخ متحرک است. همچنین این عدد در نسخه اسپایدر 3.8 ثانیه است که همانند نسخه کوپه، 0.2 ثانیه کندتر از مدل چهار چرخ متحرک است.

کانسپت بوگوارد ایزابلا

بورگوارد ایزابلا را می‌توان از زیباترین خودروهای معرفی شده در فرانکفورت دانست. این کمپانی اصالتا آلمانی است ولی برای مدت زیادی، دور از بازار خودرو بود و چند سال پیش، با سرمایه گذاری چینی‌ها احیا شد. این کمپانی در کشور چین موفقیت خوبی را تجربه کرد به همین دلیل تصمیم دارد به بازارهای جهانی بازگردد. نخستین قدم این کمپانی در این راستا، معرفی کانسپت ایزابلا است.

این کانسپت در واقع برداشتی از بورگوارد ایزابلا است که در دهه 1950 میلادی عرضه می‌شد. طراحی بدنه در داخل و خارج شناور و پویا است و تکنولوژی در سرتاسر آن به چشم می‌خورد. این کانسپت احتمالا هیچگاه به مرحله تولید نخواهد رسید اما می‌تواند نشان دهنده نقشه راه بورگوارد برای آینده باشد.

بنتلی کانتیننتال GT

کمپانی بنتلی، چندی پیش نسل جدید کانتیننتال GT را معرفی کرد و در نمایشگاه فرانکفورت برای نخستین بار آن را در بین عموم به نمایش گذاشت. موتور 6.0 لیتری کانتیننتال GT از نوع خورجینی 12 سیلندر توربو است که می‌تواند 626 اسب بخار قدرت و 897 نیوتن متر گشتاور تولید کند. زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، تنها 3.7 ثانیه است و حداکثر سرعت، 333 کیلومتر بر ساعت اعلام شده. این نیروی عظیم از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

سیستم تعلیق جدید با باتری‌های 48 ولتی کنترل می‌شود و هدف آن، این است که بین حالت‌های مختلف رانندگی، یعنی اسپرت و راحت تفاوت ایجاد کند. دمپرهای تطبیق پذیر، شرایط رانندگی را بهتر از هر زمان دیگری می‌کنند. به علاوه بنتلی با استفاده گسترده از آلومینیوم، سعی در کاهش وزن خودرو داشته است.

بنتلی کانتیننتال GT جدید، خودروی خوبی است که باید به رقابت با خودروهای قدرتمندی در این کلاس رقابت کند که یکی از آنها، مرسدس بنز S کلاس کوپه است.

کانسپت برابوس Ultimate E

برابوس کانسپتی را در این رویداد معرفی کرد که در کنار ابعاد بسیار کوچک، قدرت بسیار زیادی هم دارد. قوای محرکه به کار رفته در این کانسپت الکتریکی است و می‌تواند 201 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود چنین قدرتی، این کوچولوی بامزه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، تنها به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا سرعت 180 کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری ادامه دهد.

باتری‌های به کار رفته در کانسپت برابوس Ultimate E، 22 کیلووات ساعتی هستند و با یک بار شارژ کامل، تا 160 کیلومتر مسیر را طی خواهند کرد. همچنین به لطف استفاده از تکنولوژی شارژ سریع، شارژ 80 درصد باتری‌ها تنها نیم ساعت زمان می‌برد. 




نظرات کاربران

در حال بارگذاری