خانهاخبار
عرضه Moto X4 با دوربین دوگانه از 11 مهر

عرضه Moto X4 با دوربین دوگانه از 11 مهر

گوشی Moto X4 موتورولا قرار است 3 اکتبر (11 مهر) در هند به معرفی و عرضه برسد. گوشی مذکور اولین میان رده این سازنده از سری X است که به ویژگی‌های فنی سطح بالایی مجهز شده.
۱۳۹۶/۶/۳۰

پس از انتشار تیزرهای تبلیغاتی مختلف، موتورولای هند روز گذشته دعوت‌نامه‌های رسمی برای رسانه‌ها ارسال و اعلام کرده است که گوشی Moto X4 سرانجام 3 اکتبر (11 مهر) رسما معرفی می‌شود. تصاویر تیزرهایی که در روزهای گذشته منتشر شده بود به یک گوشی هوشمند با دوربین دوگانه اشاره داشت و رسانه‌ها هم متفق‌القول معتقد بودند این تصاویر باید متعلق به گوشی مذکور باشد. اما این موضوع تا روز گذشته به تایید موتورولا نرسیده و در حد حدس و گمان ظاهر شده بود تا اینکه موتورولا در حساب رسمی توییترش رسما اعلام کرد تازه‌ترین گوشی میان‌ رده این سازنده به نام Moto X4 قرار است ماه آینده رسما معرفی شود. برای یادآوری باید اشاره کنیم که اولین حضور رسمی گوشی مذکور در خلال کنفرانس جهانی IFA 2017 برلین آلمان در اوایل ماه سپتامبر و به عنوان تازه‌ترین عضو سری Moto X صورت گرفت. Moto X4 یک گوشی پرچم‌دار نیست اما از ویژگی‌ها و مشخصاتی بهره می‌برد که گمان می‌رود بتواند با میان رده‌‌های سطح بالای بازار رقابت کند.

image

گوشی Moto X4 به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی با وضوح تصویر 1920 در 1080، پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون 630 با قدرت فرکانس 2.2 گیگاهرتز مجهز شده و سیستم‌عامل اندروید نوقا نسخه 7.1 به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است. این گوشی در دو نسخه با کانفیگ مختلف معرفی می‌شود. مقدار رم در این نسخه‌ها 3 و 4 گیگابایت است و حافظه داخلی‌شان به ترتیب 32 و 64 گیگابایت خواهد بود که با کارت حافظه جانبی microSD تا 2 ترابایت ارتقا می‌یابد. ماژول دوربین اصلی گوشی مذکور از دو لنز 12 و 8 مگا پیکسلی طراحی شده و فلش LED دوگانه هم آن‌ها را همراهی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی قادر است ویدیوها را با کیفیت 4K ضبط کند و حسگر سلفی‌اش هم 16 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی Moto X4 همان‌طور که انتظار می‌رفت در حاشیه بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته و یک فلش LED هم برای افزایش کیفیت تصویر با آن همراهی می‌کند. گوشی مذکور همچنین به حسگر اثرانگشت درون دکمه فیزیکی خانه مجهز شده است و از دو سیم‌کارت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری آن 3000 میلی‌آمپر است و از تکنولوژی شارژ سریع Turbo charging پشتیبانی می‌کند. جک هدفون 3.5 میلی‌متری در Moto X4 حذف نشده اما پورت USB Type-C در آن به کار رفته است. این گوشی همچنین گواهی IP68 دریافت کرده و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم است.

بدنه گوشی Moto X4 از جنس آلومینیوم آنودایز شده با روکش Gorilla Glass در هر دو پنل جلو و پشت ساخته شده که پنل پشت آن از طراحی سه بعدی منحنی بهره می‌برد. این گوشی در ابعاد 148.35 × 73.4 × 7.9 میلی‌متر ساخته می‌شود و 163 گرم وزن دارد. ازآنجاکه موتورولا و شرکت مادر آن یعنی لنوو به تولید گوشی‌های Moto Z مشغول بودند، ساخت خانواده Moto X سال‌ها متوقف شده بود و شنیده می‌شد که این کمپانی‌ها قصد دارند سری Z را جانشین سری X کنند. حالا Moto X4 ثابت می‌کند که حیات خانواده X قرار است ادامه یابد؛ البته این گوشی اولین میان رده از سری مذکور خواهد بود چراکه همه اعضای خانواده‌اش پیش‌ازاین پرچم‌دار بوده‌اند. این گوشی به قیمت 399 یورو در اروپا عرضه شد اما هنوز قیمت نهایی آن در بازار آسیایی هند مشخص نیست. جزئیات نهایی Moto X4 اوایل ماه اکتبر همراه با معرفی رسمی‌اش در بازار هند منتشر خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)