خانهاخبار
آپدیت اندروید اوریو 8.0 با 1.3 گیگابایت حجم برای نوکیا 8 عرضه خواهد شد

آپدیت اندروید اوریو 8.0 با 1.3 گیگابایت حجم برای نوکیا 8 عرضه خواهد شد

به‌تازگی، تصاویری از به‌روزرسانی اندروید 8.0 برای گوشی پرچمدار نوکیا 8 به‌دست آمده است و مدیر اجرایی محصولات HMD Global نیز به همراه این تصاویر، تأیید کرده است که نوکیا 8 به‌زودی آپدیت اندروید اوریو 8.0 را دریافت خواهد کرد.
۱۳۹۶/۶/۲۹

به‌نظر می‌رسد گوشی پرچمدار جدید HMD Global یعنی نوکیا 8، به‌زودی به اندروید اوریو 8.0 آپدیت می‎شود. اولین نشانه برای دریافت این به‌روزرسانی برای گوشی پرچمدار نوکیا 8، فاش شدن این مدل با نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید در آزمون گیک‌بنچ بود؛ به همین جهت، اعلام شد که شرکت HMD Global در حال بررسی نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 برای گوشی پرچمدار جدیدش یعنی نوکیا 8 است.

image

مدیر اجرایی محصولات HMD Global، به‎تازگی تصاویری را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است که عرضه به‌روزرسانی اندروید اوریو را برای پرچمدار جدید این شرکت فنلاندی تأیید می‎کند. وی همچنین اعلام کرده است که هنگام کامل شدن به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0، کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را به این نسخه به‌روزرسانی نمایند.

همچنین، تصاویری از نسخه آزمایشی آپدیت اندروید اوریو 8.0 برای گوشی نوکیا 8 منتشر شده است که نشان می‌دهد این به‎روزرسانی، نزدیک به 1.3 گیگابایت حجم خواهد داشت. البته در لیست تغییرات این نسخه، قابلیت خاصی جلب‌توجه نمی‌کند؛ شاید HMD Global، ویژگی‌های جدید را برای زمان عرضه نسخه کامل سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 برای این محصول درنظر گرفته باشد.

image

بنابر اعلام رسمی HMD Global، تمامی گوشی‌های اندرویدی نوکیا از جمله نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6 و نوکیا 8 به اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهند شد. انتظار می‌رود به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0 در اوایل ماه اکتبر و با عرضه سراسری نوکیا 8 در بازار، در دسترس قرار بگیرد.

از جمله قابلیت‌های این نسخه می‌توان به ویژگی Picture in Picture اشاره کرد؛ به کمک این ویژگی، می‌توانید دو برنامه را به صورت هم‌زمان در گوشی اندرویدی خود اجرا کنید. به عنوان مثال، قابلیت «تصویر در تصویر» به شما اجازه می‌دهد تا دو برنامه پیام‌رسان و پخش‌کننده ویدیوی پیش‌فرض گوشی خود را به صورت هم‌زمان اجرا نمایید؛ برنامه ویدیو در کادر کوچک نمایش داده خواهد شد و می‌توانید در حین پخش ویدیو، برنامه‌ پیام‌رسان را به صورت تمام صفحه اجرا کنید.

از دیگر قابلیت‏‌های به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.0 می‌توان به قابلیت «نقطه‌های اعلان یا Notifications Dots» اشاره کرد. شرکت گوگل با معرفی این ویژگی، نمایش هشدارها را روی آیکون هر برنامه امکان‌پذیر کرده است. برای مثال در هنگام دریافت یک نوتفیکیشن از برنامه توئیتر، می‌توانید به جای پایین کشیدن نوتفیکیشن بار، تنها انگشت خود را روی آیکون برنامه توئیتر نگه دارید تا آخرین هشدارها نمایش داده شود.

اندروید اوریو 8.0 از نظر بصری تفاوت چشمگیری با اندروید نوقا 7.0 ندارد اما تغییرات اندکی در طراحی آن صورت گرفته است تا تجربه کاربری را ارتقا دهد. این نسخه، همچنین به کاربران اجازه می‎دهد تا هشدارهای مربوط به هر برنامه را برای مدت مشخصی، متوقف نماید و اموجی‌های جدیدی در این نسخه وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۶/۲۹
ماشالله بهش. راستی یه سوال میدونم بی ربطه ولی ممنون میشم جواب بدید میصرفه که اس۶ اج رو بفروشم یه نوکیا ۶ بگیرم؟

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۲۹
نوکیا ستاره ای بود که افول کرد