خانهاخبار
لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017

لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017

هر سال به افراد پولدار جهان اضافه می‌شود و کسانی که پولدار هستند هر سال پولدارتر می‌شوند. رتبه پولدارترین افراد جهان هر سال عوض می‌شود و این لیست به روز می‌شود که در این مقاله لیست پولدارترین افراد جهان در سال 2017 را مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۶/۶/۲۸

ثروتمندان جهان در سال 2017 رکورد زدند. تعداد میلیاردرهای روی کره زمین 13 درصد بیشتر شده است و از 1810 نفر به 2043 نفر رسیده‌اند. میزان ثروت این افراد هم با رشد 18 درصدی به 7.67 تریلیون دلار رسیده است. در 31 سال گذشته افزایش 233 نفری تعداد ثروتمندان جهان، که در سال 2016 رخ داد، بی‌سابقه بوده.

بیل گیتس (Bill Gates)

برای چهارمین سال متوالی بیل گیتس عنوان ثروتمندترین فرد جهان را با خود یدک می‌کشد. این در حالی است که در 23 سال گذشته بیل گیتس 18 سال در رتبه اول قرار داشته. ثروت موسس و صاحب مایکروسافت (Microsoft) بالغ بر 86 میلیارد دلار است که در سال گذشته ثروتش برابر 75 میلیارد دلار بوده.

image

وارن بوفت (Warren Buffett)

امسال برای صاحب هولدینگ Berkshire Hathaway هم سال بسیار خوبی بود. ثروت بوفت در سال گذشته 14.8 میلیارد دلار افزوده شد و همین افزایش ثروت کافی بود تا او در رتبه دوم لیست ثروتمندترین افراد جهان جای بگیرد.

image

جف بزوز (Jeff Bezos)

سال گذشته بیشتر از هر کسی برای موسس آمازون (Amazon) روی خوش نشان داد. ثروت جف بزوز در سال گذشته 27.6 میلیارد دلار افزوده شده و به 72.8 میلیارد دلار رسید. برای اولین بار است که صاحب آمازون جزو 3 ثروتمند جهان قرار می‌گیرد و سال گذشته در رتبه پنجم قرار داشت.

image

آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

نام صاحب برند مشهور زارا (Zara) در رتبه چهارم این لیست به چشم می‌خورد. ثروت اورتگا در سال گذشته 4.3 میلیارد دلار افزوده شد اما این افزایش ثروت هنوز نتوانسته به او کمک کند تا از رتبه چهارم بالاتر بیاید.

image

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

کمتر کسی است که این جوان ثروتمند را نشناسد. موسس و مالک فیس‌بوک (Facebook) برای اولین بار توانست جزو 5 ثروتمند جهان قرار بگیرد. رشد 11.4 میلیارد دلاری ثروت زاکربرگ کمک کرد تا ثروت زاکربرگ به 56 میلیارد دلار برسد.

image

کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)

مالک تلکام (Telekom)  که یکبار توانسته بود لقب ثروتمندترین فرد جهان را نصیب خودش کند به رتبه ششم نزول پیدا کرده است. با وجود ثروت 54.5 میلیارد دلاری، اسلیم هلو در طول 10 سال گذشته برای اولین بار از لیست 5 ثروتمند جهان خارج شد.

image

لری الیسون (موسس و مالک اوراکل) در رتبه هفتم با ثروتی بالغ بر 52.2 میلیارد دلار، چارلیز کوچ و دیوید کوچ (موسس و صاحبان صنایع کوچ) در رتبه هشتم و نهم با ثروت 48.3 میلیارد دلار و درنهایت مایکل بلومبرگ (صاحب و موسس صنایع مالی بلومبرگ) در رتبه دهم با ثروت 47.5 میلیارد دلار جزو لیست 10 نفره ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

kashk

۱۳۹۷/۸/۱۶
ثروتمند باشيد تا بتوانيد درس ياد بگيريد زيرا پول ثروت ميارد پيتزا بخوريد لقد نزنيد

حسین سرور لنگ

۱۳۹۷/۷/۲۵
این آوم های پولدار با یک دهم پولشون هم می تونن کشور ایران رو بخرن

یزدان

۱۳۹۷/۷/۳
اگه بیل گیتس توی ایران یه نمایندگی میزد واینقدر ویندوز کپی و کرک شده توی ایران نبود حالا ثروتش خیلی بیشتر بود !!!

وحیدمنصوری

۱۳۹۷/۵/۱۱
چقدخوبه که اقای بیل گیتس به مافقیراهم فکربکنن

امیر

۱۳۹۶/۶/۲۹
اسم منم یادتون رفت بنویسید خخخخ