خانهاخبار
چیپ‌ست A11 Bionic آیفون 10؛ فاتح آزمون گیک‌بنچ

چیپ‌ست A11 Bionic آیفون 10؛ فاتح آزمون گیک‌بنچ

براساس نتایج به‌دست آمده از بررسی تراشه به‌کار گرفته شده در آیفون 10، چیپ‌ست A11 Bionic قدرت‌مندترین تراشه موبایلی است که تا به‌حال برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده و iPhone X توانسته پرچمداران تازه معرفی شده مانند گلکسی نوت 8 سامسونگ و وان‌پلاس 5 را پشت سر بگذارد.
۱۳۹۶/۶/۲۸

اپل در هفته گذشته از آیفون 10 رونمایی کرد و قابلیت‌های جدیدی برای این مدل از جمله Face ID درنظر گرفته شده است؛ از طراحی بدون حاشیه برخوردار بوده و با نمایشگر اولد 5.8 اینچی ارائه خواهد شد.

image

تراشه A11 Bionic از جمله دیگر قابلیت‌های برجسته آیفون 10 برشمرده می‎شود که براساس ادعای اپل، قدرت‌مندترین چیپ‌ست ساخته شده توسط کوپرتینویی‎ها است. این تراشه با ترکیب شش هسته پردازشی ارائه می‎شود و اپل مدعی است که با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته روی معماری ساخت تراشه، هم‌اکنون تمامی خوشه‌های پردازشی از جمله دو هسته پردازشی قدرت‌مند و چهار هسته کم‌مصرف دیگر آن به صورت هم‌زمان فعال می‌شود.

دو هسته پردازشی قدرت‌مند A11 Bionic تا 25 درصد قدرت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد؛ این در حالی‌ است که عملکرد چهار هسته پردازشی کم‌مصرف چیپ‌ست A11 Bionic تا 70 درصد سریع‌تر از نسل قبل است.

image

نتایج به‌دست آمده از بررسی چیپ‌ست A11 Bionic در آیفون X، ادعای اپل را مبنی بر قدرت پردازشی بالای این تراشه تأیید می‌کند. در آزمون گیک‌بنچ 4، آیفون 10 در بررسی تمامی هسته‏‌های پردازشی فعال موفق شده است تا 10069 امتیاز به‌دست آورد؛ این در حالی است که در بررسی تنها یک هسته پردازشی، آیفون 10 با کسب 4188 امتیاز در رتبه اول قرار دارد.

برای مقایسه با پرچمدار جدید سامسونگ، باید اشاره کرد که فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ در بررسی تمامی هسته‌های فعال، تنها 6784 امتیاز به‌دست آورده است و در بررسی تنها یک هسته پردازشی، امتیاز پرچمدار جدید سامسونگ کم‌تر از نیمی از امتیاز تراشه‌ی A11 Bionic است. باید اشاره کرد که تراشه مورد استفاده در گلکسی نوت 8 سامسونگ، چیپ‌ست اگزینوس 8895 است که از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند.

image

گلکسی اس 8، وان‌پلاس 5 و گلکسی اس 8 پلاس در مقایسه با آیفون 10 اپل نیز، امتیاز کم‌تری به‌دست آورده‌اند. این سه مدل به ترتیب از چیپ‌ست اگزینوس 8895، اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 سامسونگ استفاده می‌کند. البته، شرکت سامسونگ گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 8 / اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 را در دو مدل ارائه می‌دهد؛ یک مدل با تراشه اگزینوس 8895 به صورت جهانی عرضه می‌شود و مدل دیگر با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام، عرضه محدودی دارد. در ایالات متحده، شرکت سامسونگ نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام را به فروش می‌رساند.

در مقایسه با آیفون 7 پلاس نیز، امتیاز چیپ‌ست A11 Bionic از تراشه A10 Fusion آیفون 10 با چهار هسته پردازشی بیشتر است و این موضوع به ارتقای چشمگیر تراشه مورد استفاده در آیفون 10، آیفون 8 و آیفون 8  پلاس اشاره می‌کند. آیفون 7 پلاس در این آزمون در بررسی تک هسته و تمامی هسته‌های پردازشی فعال، به ترتیب 5664 امتیاز و 3473 امتیاز به‌دست آورده است. تراشه A10 Fusion، تنها می‌تواند یک شاخه پردازشی را فعال نگه‌ دارد؛ به عبارت بهتر، امکان فعالیت هم‌زمان هسته‌های پردازشی کم‌مصرف و هسته‌های پردازشی قدرت‌مند به صورت هم‌زمان وجود ندارد.

با وجود قدرت پردازشی بالاتر آیفون 10، این مدل هنوز وارد بازار نشده است. اپل در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان ماه)، آیفون پرچمدار جدیدش را عرضه خواهد کرد؛ این مدل در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان ماه) به فروش می‌رسد. با این‏‌حال، می‎توانید آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را خریداری کنید که به تراشه A11 Bionic مجهز شده است و از 31 شهریور ماه راهی بازار خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۶/۲۹
کدوم حقیقت تلخه کجا اومده فقط برای تو اومده وقتی هنوز گوشی نیومده به بازار کجا پرچمدار سامهنگ بالاتر از الجی بوده جی 5 بنچمارکش 135000 شد اس 7 ادج 12900 و اس 7 هم 126000 وی 20 138000 وی 10 120000 شد نوت 5 115000

ashkan

۱۳۹۶/۶/۲۹
سلام به دوستای خوبم ، بچها من چند سالی از خانواده نوت کار کردم و واقعا اصلا پشیمون نیستم و تجربه عالی بود و بنظرم هر کسی باید یبار تجربش کنه تجربه با گوشی ایفونم دوست داشتم دو چیز کاملا متفاوته ولی نکات مثبت و منفی و براتون میگم شاید تو اتخاب کمکتون کرد 1_گوشی نوت 4 بعد یک سال و نیم کیفیت باتری پردازش گر و دوربین پایین اومد و شاهد باگای بیشتر توش بودم که تو ایفن بعد 2 سال شاهدش نبودم 2_ارزش پولی که برای ایفن میدی تو کشور خیلی گرون تر از ارزش واقعیه و محدودیت انتقال فایل به پی سی و حافظه محدود و ارور هایی که باید وی پی ان بزنی که دیگه اذیت نکنه ایراداشن ..ولی من شخصا از هر دو گوشیم حال کردم و بیشک مشتاقانه منتظر ایفن ایکس هستم که بخرم چون صفحه اولد شارژ سریع و فیلم برداری 4k در 60 فریم بر ثانیه تو لحظه اخر منو مجاب کرد که نوت 8 نگیرم با اینکه واقعا احترام قاعلم براش ..مرسی❤

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۹
حقیقت تلخه بنچمارک هنگیv30 اومده خیلی داغونه.الان تو همین صفحه نوت ۸ در بین گوشی های اندرویدی اوله

محمدرضا

۱۳۹۶/۶/۲۹
شما حالا متوجه شدی که حتی نسل بعد اسنپدراگون و اگزینوس هم حریف a11 نمیشه قید قدرت رو زدی! عزیز من گوشی هرچقدر قویتر باشه آخرش قدرت برا چند سال بعد کم میاره.پس بهتره بهترین قدرت داشته باشه تا بشه چندین سال با خیال راحت ازش استفاده کرد

S8

۱۳۹۶/۶/۲۹
شما حالا دارید حال میکنید با این بنچمارک ها ولی فکر کردین بچه زرنگ طیرونید؟! ما سال بعد با پردازنده جدید می آییم و بنچمارک ها رو میترکونیم و ببینیم اون اون موقعه چه حرفی دارید