خانهاخبار
پیروزی دراماتیک همیلتون در گرندپری سنگاپور در روز شکست فراری

پیروزی دراماتیک همیلتون در گرندپری سنگاپور در روز شکست فراری

لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس بنز موفق شد مقام قهرمانی گرندپری کشور سنگاپور را به دست آورد در حالی که رانندگان تیم فراری بزرگ‌ترین شکست ممکن را تجربه کردند.
۱۳۹۶/۶/۲۸

لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز با فاصله 4.5 ثانیه‌ای از نفر دوم، قهرمان گرندپری سنگاپور شد. این در حالی است که دنیل ریکیاردو از تیم ردبول و والتری بوتاس هم تیمی همیلتون، در مقام‌های دوم و سوم ایستادند.

image

همیلتون با این پیروزی فاصله امتیازی خود با سباستین فتل، اصلی‌ترین رقیب خود، به 28 امتیاز رساند و بوتاس هم در فاصله 23 امتیازی پشت فتل قرار گرفت.

مسابقه در حالی آغاز شد که باران در کشور سنگاپور در حال باریدن بود و 6 راننده اول، یعنی فتل، مکس وشتاپن، ریکیاردو، کیمی رایکونن، همیلتون و بوتاس مسابقه را با لاستیک‌های متوسط شروع کردن  در حالی که سایر رانندگان مانند نیکو هالکنبرگ، فرناندو آلونسو، و استافل وندورم از لاستیک‌های مخصوص باران استفاده می‌کردند.

image

رایکونن استارت بسیار خوبی داشت و در حالی که در شروع مسابقه چهارم بود، پیش از رسیدن به پیچ اول خود را به رده سوم رساند. اما این پایان کار نبود و فتل در پیچ اول، قصد حرکت به سمت داخل پیچ را داشت که با بی احتیاطی رانندگان، رایکونن و وشتاپن به هم برخورد کردند و این تصادف سنگین موجب خارج شدن هر دو راننده و چند خودروی دیگر از مسابقه شد.

image

ولی بدشانسی تیم فراری تمامی نداشت و سباستین فتل تنها پس از طی چند صد متر، کنترل خودروی خود را از دست داد و به گارد ریل‌ها برخورد کرد تا او هم مانند هم تیمی خود رایکونن، از مسابقه خارج شود. بدین ترتیب او ناکام بزرگ این مسابقه و تیم فراری بازنده اصلی این گرندپری بود.

image

در این بین خودروی ایمنی یا سیفتی کار وارد پیست شد تا قطعات باقی مانده از سایر خودروها در پیست، پاک سازی شوند که همه این موارد، دست به دست هم دادند که همیلتون در جایگاه اول قرار گیرد. در دورهای بعد، باران قطع شد و پیست رو به خشکی رفت. در این شرایط، بهترین وضعیت را رانندگانی داشتند که از لاستیک‌های متوسط بهره می‌بردند.

image

برتری همیلتون ادامه داشت و در حالی که پیش از مسابقه هیچ کس انتظار قهرمانی او را نداشت، او با فاصله از نفرم دوم یعنی دنیل ریکیاردو پیشتازی می‌کرد. در زمان‌های پایانی مسابقه دنیل کیات دچار سانحه شد و خودروی ایمنی برای بار دوم مجبور به ورود به پیست شد.

این موضوع بیشتر از همه برای ریکیاردو خوشحال کننده بود چراکه امید داشت با تکرار عملکرد خوب خود در دور تعیین خط، همیلتون را پشت سر بگذارد و به قهرمانی برسد. اما چنین اتفاقی رخ نداد و همیلتون با حفظ عملکرد خوب خود، مسابقه را تا انتها با پیشتازی به پیش برد و در نهایت به قهرمانی رسید.

image

البته زمان تعیین شده برای طی مسیر مسابقه 2 ساعت بود که به دلیل اتفاقات پیش آمده، تعداد دورهای تعیین شده توسط رانندکان طی نشد و راننده‌ای به قهرمانی رسید که در پایان زمان 2 ساعته، به عنوان نفر اول از خط عبور کرد.

نتایج مسابقه سنگاپور به شرح زیر است:

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید.

نتایج کلی رانندگان به شرح زیر است:

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید.

نتایج کلی تیم‌ها به شرح زیر است:

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا مختاری زاده

۱۳۹۶/۶/۲۸
"ولی بدشانسی تیم فراری تمامی نداشت و سباستین فتل تنها پس از طی چند صد متر، کنترل خودروی خود را از دست داد و به گارد ریل‌ها برخورد کرد تا او هم مانند هم تیمی خود رایکونن، از مسابقه خارج شود."این اشتباه ماشین فتل هم توی همون تصادف اول آسیب دید و ایرودینامیک از بین رفت بعد به گارد ریل های برخورد کرد(اسپین شد).لطفا اصلاح کنید.