خانهاخبار
پرچمدار شیائومی شیرون با تراشه اسنپدراگون 835 و شش گیگابایت رم فاش شد

پرچمدار شیائومی شیرون با تراشه اسنپدراگون 835 و شش گیگابایت رم فاش شد

شرکت شیائومی، مدتی است که یک گوشی پرچم‌دار جدید را با اسم‌رمز «شیرون یا Chiron» توسعه می‎دهد و این مدل، مجدداً فاش شده است. این‌بار، پرچمدار جدید شیائومی در آزمون GFXBench رؤیت شده است.
۱۳۹۶/۶/۲۷

شیائومی شیرون، اسم‌رمز انتخابی شرکت «شیائومی» برای گوشی پرچمدار جدیدش است و این مدل که گمان می‌رفت نسخه‌ای از فبلت بدون حاشیه شیائومی Mi Mix 2 باشد، مشخصات سخت‌افزاری کاملاً متفاوتی با فبلت تازه معرفی شده شیائومی Mi Mix 2 دارد.

image

مشخصات به‌دست آمده از گوشی شیائومی شیرون در آزمون GFXBench، تأیید می‌کند که این مدل به نمایشگر 5.6 اینچی Full HD مجهز خواهد بود؛ به همین جهت، خبری از صفحه‌نمایش کشیده در این مدل نیست و نسبت ابعاد صفحه‌نمایش آن با توجه به رزولوشن به ثبت رسیده از نمایشگر شیائومی شیرون، 16 به 9 خواهد بود.

در مقایسه، شیائوMi Mix 2 از نمایشگر 5.99 اینچی استفاده می‎کند که رزولوشن Full HD + برای آن درنظر گرفته شده است و صفحه‌نمایش این مدل، نسبت تصویر 2 به 1 دارد. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد شیائومی شیرون مانند دیگر پرچمداران معرفی شده توسط شرکت شیائومی باشد و طراحی نه‌چندان متفاوتی را ارائه دهد.   

در آزمون GFXBench، همچنین ثبت شده است که گوشی شیائومی شیرون با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه شد؛ چیپ‌ست اسنپدراگون 835 به عنوان تراشه پرچمدار کوالکام برای سال 2017 معرفی شده است و آن‌طور که شایعات نشان می‌دهد، قرار نیست این مدل تا پایان سال میلادی با تراشه دیگری جایگزین شود.

شیائومی شیرون، همچنین از شش گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند؛ در مقایسه با فبلت بدون حاشیه شیائومی، باید گفت که Mi Mix 2 در دو مدل با شش گیگابایت و هشت گیگابایت حافظه رم به فروش می‌رسد. برای شیائومی شیرون، همچنین 256 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته شده است که نسخه رده‌بالای Mi Mix 2 نیز در یک نسخه رده‌بالا با 256 گیگابایت حافظه قابل خریداری خواهد بود. البته در آزمون GFXBench، به این موضوع اشاره نشده است که آیا می‌توان حافظه داخلی شیائومی شیرون را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD ارتقا داد یا امکان افزایش حافظه داخلی وجود ندارد!

image

گوشی شیائومی شیرون در آزمون GFXBench، با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی فاش شده است که می‌تواند حداکثر با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی نیز، یک شاتر 4.8 مگاپیکسلی (در واقع 5 مگاپیکسلی) خواهد بود که حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری آن به QXGA یا 2048 در 1536 پیکسل محدود شده است. از آنجایی‌که شیائومی شیرون از یک نمایشگر با نسبت ابعاد 16 به 9 استفاده می‌کند و احتمالاً فاقد طراحی بدون حاشیه است، گمان می‌رود سنسور دوربین سلفی در حاشیه بالای نمایشگر قرار گرفته باشد.

گوشی جدید شیائومی شیرون، سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.1.1 را اجرا می‌کند که در توضیحات مربوط به OS، به شخصی‌سازی رابط‌کاربری با پوسته MIUI اشاره شده است. باید اشاره کرد که رابط‎کاربری MIUI 9 تنها نسخه از رام اختصاصی شرکت شیائومی محسوب می‌شود که بر مبنای سیستم‌عامل اندروید نوقا توسعه یافته است. به همین جهت انتظار داریم شیائومی شیرون با رابط‌کاربری MIUI 9 به صورت رسمی معرفی شود.

هنوز مشخص نیست که شیائومی شیرون، چه نام تجاری خواهد داشت؛ با این‌حال، گمان می‌رود مدل فاش شده، نسخه «پلاس» گوشی پرچمدار شیائومی می 6 باشد. لازم به‌ذکر است که شرکت شیائومی ، فبلت می نوت 3 را معرفی کرده است اما برخلاف مدل‌های قبلی، این فبلت یک محصول پرچمدار محسوب نمی‌شود؛ بلکه مشخصات سخت‌افزاری میان‎رده برای آن درنظر گرفته شده است تا شیائومی Mi Mix 2 تنها فبلت پرچمدار شرکت شیائومی در سال 2017 باقی بماند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۲۷
شیائومی شیرون..
نمیدونم چرا آدم یاد شهید شیرودی میوفته