خانهاخبار
حافظه رم و ظرفیت باتری آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 مشخص شد

حافظه رم و ظرفیت باتری آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 مشخص شد

شرکت اپل، به‌تازگی از سه گوشی جدید با نام‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 8 رونمایی کرده است. با این‌حال در هنگام معرفی آیفون‌های جدید، کوپرتینویی‌ها مانند همیشه از ارائه جزئیات دقیق مربوط به حافظه رم و ظرفیت باتری خودداری کرده‌اند. برای جزئیات بیشتر در این رابطه، با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۶/۲۵

اپل در هنگام معرفی آیفون‌های 2017، تنها اعلام کرد که قدرت پردازشی هر سه مدل توسط تراشه جدید این شرکت یعنی A11 Bionic تأمین خواهد شد که قدرت‌مندترین چیپ‌ست ساخته شده برای گوشی‎های هوشمند است. به همراه تراشه‌ی A11، کمک پردازنده M11 برای آیفون‌های 8، 8 پلاس و آیفون 10 گرفته شده است.

image

با این‌حال، مقدار حافظه‌ی رم در آیفون‌های جدید اپل در زمان معرفی فاش نشد. براساس اطلاعاتی که توسط یک شایعه‌پرداز در توئیتر منتشر شده است، آیفون 8 با دو گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که مدل «پلاس» و آیفون 10 از سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‎کند.

در رابطه با شارژدهی و ...، اپل تنها به ارائه جزئیاتی پیرامون پشتیبانی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 از قابلیت شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پرداخت. بر همین اساس، آیفون‌های جدید می‌توانند به کمک پشتیبانی از فناوری شارژ سریع تا 50 درصد در مدت 30 دقیقه شارژ شوند.

image

با این‌حال، کوپرتینویی‌ها به صورت رسمی به ظرفیت باتری آیفون‌های جدید خود اشاره نکرده‎اند. هرچند، لیست مشخصات آیفون 8، آیفون 8 پلاس در TENAA و اعلام یکی از شایعه‌پردازان SlashLeakes، ظرفیت باتری آیفون‌های جدید را فاش می‌کند. بر همین اساس آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب به یک باتری با ظرفیت 1821 و 2675 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. همچنین، آیفون 10 (یا iPhone X) نیز با یک باتری با ظرفیت 2700 میلی‌آمپر ساعت ارائه خواهد شد. برای مقایسه، بد نیست یادآوری کنیم که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به ترتیب به باتری با ظرفیت 1960 میلی‌آمپر ساعت و 2675 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند.

image

با این‌حال نباید به کاهش ظرفیت باتری در آیفون‌های جدید اپل خرده بگیرید. کوپرتینویی‌ها در آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 بهینه‌سازی‌های نرم‎افزاری انجام داده‏اند و همچنین، چیپ‎ست A11 Bionic بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده است. به همین جهت، مصرف انرژی در آیفون‌های امسال اپل به مراتب کم‌تر از مدل‌های عرضه شده در سال گذشته است. با وجود کاهش ظرفیت باتری‌ آیفون‌های جدید، اپل ادعا می‌کند که شارژدهی باتری در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس مشابه با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خواهد بود.

اپل اعلام کرده است که برای شارژ سریع آیفون‌های جدید به تجهیزات سخت‎افزاری جداگانه‌ای احتیاج خواهید داشت که در جعبه و به همراه آیفون 8، آیفون 8 پلاس یا حتی مدل گران‌قیمت یعنی آیفون 10 ارائه نمی‌شود.

image

اپل، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را در تاریخ 31 شهریور و در سه رنگ طلایی، نقره‏ای و خاکستری عرضه خواهد کرد. آیفون 10 نیز در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان ماه) به فروش خواهد رسید و رنگ‌بندی آن نسبت به آیفون 8 و آیفون 8 پلاس محدودتر است؛ به همین جهت، تنها می‌توانید دو رنگ نقره‎ای و خاکستری آیفون 10 را خریداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

هادی محمدی

۱۳۹۶/۶/۲۶
فست شارژر سامسونگ تو جعبه گوشیش است اون شارژر بیسیمه که باید جدا گانه خرید

پارسا

۱۳۹۶/۶/۲۶
سلام تازه ظرفیت باتریش نصف شیائومیته و باید برعکس میبود
اپل قدیما که اندروید هنگ میکرد حرفی برای گفتن داشت من شکه شدم که با این پیشرفت نصبت به سال قبل قیمتم بردن بالا نمیدونم چرا یک عده تو تمام جهان مخصوصا آمریکا روی این برند یک حسی دارن که ازش دل نمیکنن و در هر شرایطی چشم بسته و بدون کوچکترین مقایسه اپل رو انتخاب میکنن و واقعا توجیحی نداره که اپل ۲۰۱۶ رو با این اپل عوض کنن ولی میکنن

Pouya

۱۳۹۶/۶/۲۵
بی سیم خودتم داری میگی بی سیم نمیگی فست شارژ

A

۱۳۹۶/۶/۲۵
اگه دقت كنى شارژر سامسونگ رو هم بايد جدا بخرى (بى سيم)

وحید

۱۳۹۶/۶/۲۵
وای خسته نباشند گوشی 900 هزار تومنی شیائومی می 5 که من خریدم تو سی دقیقه 80 درصد شارژ میشه اپل با این قیمت گرونش 50 درصد!!!وای چه پیشششششششرفتی