خانهاخبار
احتمال مجهز شدن نوکیا 2 به باتری 4000 میلی‌آمپری

احتمال مجهز شدن نوکیا 2 به باتری 4000 میلی‌آمپری

نوکیا قصد دارد 4 نسخه متفاوت از یک گوشی پایین رده دیگر به نام نوکیا 2 را تا پایان سال 2017 معرفی کند. این گوشی تازه قرار است از نوکیا 3 هم ارزان‌تر باشد.
۱۳۹۶/۶/۲۴

یکی از منابع آگاه در صنعت موبایل با اشاره به اسناد مجوز FCC، کمیسیون ارتباطات آمریکا، که روز گذشته منتشر شد گفته است ظرفیت باتری در گوشی نوکیا 2 معادل 4000 میلی‌آمپر خواهد بود. گوشی مذکور با شناسه TA-1029 شناخته می‌شود و گزارش‌های متعددی تابه‌حال درباره آن منتشر شده است. این گزارش‌ها معتقدند کمپانی HMD Global قصد دارد سه نسخه دیگر هم از نوکیا 2 با شناسه‌های TA-1007, TA-1023 و TA-1035 تولید کند. دو نسخه TA-1007 و TA-1029 احتمالا از باندهای 5، 7 و 38 شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کنند و تفاوت آن‌ها آنجاست که اولی از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند در حالی‌که TA-1029 با پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم‌زمان ارائه می‌شود. به‌نظر می‌رسد همین ویژگی همچنین تفاوت اصلی میان دو نسخه TA-1035 و TA-1023 باشد. هر دو نسخه از باندهای 2، 4، 5، 7، 12، 17 و 38 شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کنند و TA-1035 از یک سیم‌کارت و دیگری از دو سیم‌کارت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود نوکیا 2 یک گوشی پایین رده با مشخصات هوشمند اولیه باشد. همان‌طور که می‌دانید، نوکیا 3 فعلا پایین‌ رده‌ترین گوشی نوکیا در بازار است که با طراحی زیبا و مشخصات فنی قابل قبولش توانسته است نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. به نظر می‌رسد این سازنده فنلاندی حالا قصد دارد یک گوشی پایین رده دیگر تولید کند که از نوکیا 3 هم ارزان‌تر است. شایعه شده است گوشی نوکیا 2 صفحه نمایش 5 اینچی از نوع LCD با وضوح تصویر 1280 در 720 و نسبت نمایش 16:9 دارد. انتظار می‌رود این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 212 که این غول تکنولوژی کالیفرنیایی به عنوان یک پردازنده پایین رده دو سال پیش معرفی کرد، مجهز شود. از طرفی برخی منابع آگاه در این زمینه پیش‌تر اعلام کرده بودند نوکیا 2 قرار است به یکی از پردازنده‌های مدیاتک مجهز شود. با انتشار خبرها مبنی بر معرفی 4 نسخه مختلف از گوشی مذکور، حدس می‌زنیم نوکیا قصد داشته باشد پردازنده مدیاتک را در برخی نسخه‌های مخصوص بازارهای آسیایی به کار ببرد. همچنین گفته می‌شود گوشی مذکور 1 گیگابایت رم دارد و دوربین اصلی و سلفی‌اش به‌ترتیب 8 و 5 مگا پیکسلی هستند. این گوشی که با قیمت حدودا 100 دلار به عرضه می‌رسد، احتمالا به حسگر اثرانگشت مجهز نخواهد بود. شایعه تازه درباره احتمال 4000 میلی‌آمپری بودن باتری نوکیا 2 هنوز هم کمی شک برانگیز به نظر می‌رسد چراکه در گزارش‌های قبلی درباره این گوشی از باتری 2800 میلی‌آمپری یاد شده بود.

image

گوشی پایین رده نوکیا 2 همچنین ممکن است به یکی از نسخه‌های سیستم عامل اندروید نوقا به‌صورت پیش‌فرض مجهز شود. کمپانی HMD Global معمولا نسخه‌‌های اندروید را با کمترین تغییر ممکن و تقریبا استاک عرضه می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود سازنده این گوشی قادر باشد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را با تاخیر کوتاهی منتشر کند. نوکیا در سال جاری چند گوشی مختلف در رده‌های متفاوت عرضه کرده و همان‌طور که می‌دانید در عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن‌ها هم قوی عمل کرده است. این کمپانی چندی پیش اعلام کرد همه گوشی‌هایی که امسال معرفی کرده است قادرند در آینده به اندروید 8 اوریو هم ارتقا یابند. به همین خاطر حدس می‌زنیم نوکیا 2 علی‌رغم رده پایین بودنش بتواند روزی به اندروید اوریو به‌روزرسانی شود. هنوز جزئیات عرضه جهانی این گوشی منتشر نشده است اما حدس می‌زنیم نوکیا آن را تا پایان سال 2017 وارد بازار کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)