خانهاخبار
مقایسه قیمت و مشخصات فنی اپل‌واچ نسل اول و سوم

مقایسه قیمت و مشخصات فنی اپل‌واچ نسل اول و سوم

نسل سوم اپل‌واچ 3 سرانجام معرفی شد و اپل هم در خلال رویدادش رسما اعلام کرد که تولید نسل دوم را متوقف می‌کند. کاربران و علاقه‌مندان گجت‌های پوشیدنی اپل حالا باید ساعت هوشمندشان را از میان نسل اول و نسل سوم انتخاب کنند.
۱۳۹۶/۶/۲۴
image

اپل سه روز پیش نسل جدید ساعت‌های هوشمندش را به نام Apple Watch 3 در خلال رویدادی که در سالن استیو جابز برگزار شد، رسما معرفی کرد. نسل سوم اپل‌واچ در دو نسخه با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 4G LTE و یک نسخه بدون این ویژگی و با قیمت به ترتیب 399 و 329 دلار رونمایی شد.

این کمپانی قرار است تولید نسل دوم ساعت‌های هوشمندش را متوقف کند و تولید نسل اول را با کاهشی چشمگیر در قیمت عرضه، ادامه دهد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تفاوت‌های این دو نسل از نظر مشخصات فنی و قیمت نهایی آشنا شوید.

برای همه کاربران و علاقه‌مندان به اپل‌واچ خبرهای خوشی داریم. کسانی که به ویژگی GPS نیازی ندارند و می‌خواهند اپل‌واچ نسل اول را تهیه کنند، حالا می‌توانند ارزان‌تر از همیشه و تنها با صرف 249 / 279 دلار یک ساعت هوشمند اپل خریداری کنند. اپل‌واچ سری اول از GPS مجزه پشتیبانی نمی‌کند اما ویژگی مکان‌یابی و نقشه آنلاین آن در هنگام اتصال به گوشی آیفون، فعال خواهد بود.

کاربرانی که مایل‌اند ساعت هوشمندی با پشتیبانی از GPS، پردازنده سریع‌تر و بسیاری ویژگی‌های دیگر تهیه کنند اما شبکه ارتباطی سلولار برایشان ضروری نیست، می‌توانند یکی از نسخه‌های Apple Watch 3 را با قیمتی کمتر از قیمت فروش Apple Watch 2 تهیه کنند. اپل امسال برای اولین بار یک ساعت هوشمند معرفی کرده است که ضمن پشتیبانی از شبکه ارتباطی پرسرعت 4G LTE، ویژگی‌های مفید بسیاری به کاربران ارائه می‌کند.

اطلاعات اصلی نسخه‌های مختلف اپل‌واچ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

image

اپل‌واچ نسل سوم چه ویژگی‌های تازه‌ای دارد؟

پردازنده نسل اول از نوع 2 هسته‌ای در نظر گرفته شده بود که بهبود چشمگیری نسبت به پردازنده اپل‌واچ اصلی به‌شمار می‌آمد. اما حالا نسل سوم این گجت‌های پوشیدنی ویژگی‌های متعدد و نوینی با خود به‌همراه آورده‌اند که با نسل‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

شبکه ارتباطی سلولار

شبکه ارتباطی سلولار درواقع نقطه عطف ویژگی‌های Apple Watch 3 است و نسخه‌هایی که علاوه بر GPS از 4G LTE هم پشتیبانی می‌کنند، از ویژگی‌های بیشتر و موثرتری نسبت به نسخه GPS برخوردارند. برای روشن شدن تفاوت این دو نسخه تازه، ابتدا باید به ویژگی شبکه ارتباطی سلولار و عملکرد آن بپردازیم.

در نسخه 4G LTE نسل سوم اپل‌واچ قادر هستید توسط ساعت هوشمندتان با همان شماره‌‌ای تماس برقرار کنید که سیم‌کارتش روی آیفون‌تان وجود دارد. حالا می‌توانید با اپل‌واچتان پیام کوتاه ارسال و دریافت کنید، Apple Music استریم کنید (از ماه آینده)، از دستیار Siri استفاده کنید و اساسا فعالیت‌های متعددی را بدون نیاز به اتصال با آیفون انجام دهید.

مجله Chance به‌تازگی مقاله‌ای درباره نسل سوم اپل‌واچ منتشر کرد و گفت که این ویژگی تازه باعث شده است Apple Watch 3 بتواند جانشین واقعی گوشی‌های آیفون باشد.

image

علاوه بر همه ویژگی‌های مفید شبکه ارتباطی سلولار، این نسخه پیشرفته Apple Watch 3 در کنار پشتیبانی از GPS به 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است درحالی‌که نسخه ساده‌تر آن تنها 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد. قسمت پشتی بدنه آن هم از سرامیک ساخته شده است اما پشت بدنه نسخه 8 گیگابایتی از جنس کامپوزیت است. تفاوت جزئی دیگری هم در طراحی ظاهری این دو نسخه وجود دارد. کراون دیجیتالی در نسخه 4G LTE قرمز طراحی شده است.

پردازنده S3 و چیپست W2

هر دو نسخه Apple Watch 3 به پردازنده تازه S3 و چیپست جدید W2 مجهز شده‌اند. عملکرد پردازنده 2 هسته‌ای S3 تا 70% سریع‌تر گزارش شده است هرچند اپل در خلال معرفی آن صراحتا اعلام نکرد که این مقایسه در مقابل S2 صورت گرفته است یا S1، اما امیدواریم منظورش S2 بوده باشد.

چیپست W2 هم قادر است سرعت شبکه ارتباطی Wi-Fi و بلوتوث را تا 85% افزایش دهد و 50% بهینه‌تر عمل کند. ویژگی جالب توجه دیگر در Apple Watch 3 ارتفاع سنج بارومتریک آن است که پایش فعالیت‌های ورزشی خارج از منزل و بالا رفتن از پله‌ها را دقیق‌تر می‌سنجد.

Siri صحبت می‌کند

دستیار هوشمند Siri در نسل‌های قبلی اپل‌واچ قادر نبود به کاربران پاسخ دهد اما این امکان حالا میسر شده است. عملکرد Siri در Apple Watch 3 مانند عملکرد این دستیار هوشمند روی آیفون‌، آیپد و مک شده است.

صفحه‌نمایش و مقاومت در برابر نفوذ آب

هر دو نسخه Apple Watch 3 تا عمق 165 پا ( حدودا 50 متر) در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند. این سری همچنین به نسل دوم صفحه‌نمایش‌های OLED مجهز شده‌اند و درخشندگی نور آن‌ها 1000 نیت گزارش شده است درحالی‌که شدت نور در نسل اول 500 نیت بود.

عمر باتری

باتری هر دو نسخه نسل سوم اپل‌واچ حدودا 18 ساعت اعلام شده است که مخصوصا برای نسخه سلولار آن مدت زمان قابل توجهی به‌نظر می‌رسد. البته اغلب کاربران عادت دارند گوشی‌ها و گجت‌های پوشیدنی‌شان را هر شب شارژ کنند. همین موضوع باعث می‌شود با مشکل کاهش سطح انرژی اپل‌واچ مواجه نشوید. از طرفی کمپانی اپل چندی پیش تیزر تبلیغاتی مبنی احتمال عرضه محصول AirPower را منتشر کرد. این محصول که از پروتکل Qi پیروی می‌کند، یک پایه شارژ بی‌سیم است و در صورت عرضه آن قادر خواهید بود آیفون، اپل‌واچ و آیپدتان را توسط آن و در کنار هم شارژ کنید.

watchOS 4.0

جالب است بدانید watchOS 4.0 با همه نسخه‌های قدیمی‌تر اپل‌واچ هم سازگار است و می‌توانید آن را روی هر اپل‌واچی نصب کنید. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری تازه ویژگی‌های متعددی مانند Siri بهبود یافته و واچ‌فیس‌های Toy Story را با خود به همراه می‌آورد. اپلیکیشن‌های Music، workout، News، پرداخت نفر به نفر Apple Pay Cash و بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر هم در این سیستم عامل تازه بهبود می‌یابند.

اپل همچنین ویژگی تازه‌ای در باب کنترل ضربان قلب معرفی کرده و گفته است که این ویژگی به‌زودی به اپل‌واچ اضافه می‌شود. البته هنوز به‌طور قطع نمی‌دانیم ویژگی مذکور فقط به Apple Watch 3 اضافه می‌شود یا در قالب به‌روزرسانی نرم‌افزاری در watchOS 4.0 در سایر نسخه‌ها هم در دسترس قرار می‌گیرد.

کلام آخر

انتخاب نسخه 4G LTE ساعت هوشمند Apple Watch 3 باتوجه به همه ویژگی‌های مفید و نوینش کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد مگر آنکه فعلا قصد نداشته باشید هزینه زیادی برای تهیه گجت هوشمند صرف کنید. از طرفی نسخه 8 گیگابایتی این سری با پشتیبانی از GPS، پردازنده سریع و بهینه، مقاومت در برابر آب، صفحه نمایش روشن‌تر و بسیاری ویژگی‌های دیگر تنها 80 دلار از نسل اول گران‌تر است. همچنین عمر باتری هم در نسل سوم بیشتر از نسل اول خواهد بود. حالا که تولید نسل دوم به پایان رسیده انتخاب شما هم به نسل اول و نسل سوم محدود می‌شود.

قیمت نسخه‌های سلولار Apple Watch 3 هم چندان بالا به نظر نمی‌رسد. این نسخه‌ها از 399 تا 429 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و گران‌ترین آن‌ها حدودا 70 دلار از نسخه بدون شبکه ارتباطی، گران‌تر است. انتظار می‌رود نسخه سلولار نسل سوم اپل‌واچ‌های اپل تا انتهای سال 2017 به فروش بسیار خوبی دست یابد و اپل را همچنان در صدر فروش ساعت‌های هوشمند نگه دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مانی

۱۳۹۶/۶/۲۵
بااینکه اپل دارم ولی معتقدم کلا اپل واچ بیریخته با این ضخامتو ابعاد!
البته یه HTC همراه ساعت زن‌واچ سری1 ASUS دارم که اون بد عادتم کرده و انتظاراتمو برده بالا با ضخامت، جنس و ساختارش!
ولی خوب متاسفانه بیش از حد که طرافدار بِرندی باشی و یا بخوای توچشم باشی ناخداگاه پولاتو حیف میکنی

مهدى

۱۳۹۶/۶/۲۵
باتوجه به مشخصات اپل واچ سلولار نسل سوم ، و اينكه براى استفاده از بخش سلولار اين ساعت بايد شبكه ارتباطى از CDMA پشتيبانى كنه پس نميشه در ايران از اين خدمت اين ساعت استفاده كرد!!!
بعبارتى داشتن اپل واچ سلولار نسل سه و غير سلولار نسل سه در ايران هيچ تفاوتى باهم نداره