خانهاخبار
انتشار بسته امنیتی ماه سپتامبر برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس

انتشار بسته امنیتی ماه سپتامبر برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس

گزارش‌های متعددی مبنی بر انتشار بسته امنیتی ماه سپتامبر برای گوشی‌های گوگل منتشر شده است. این خبر هنوز از سوی کمپانی سازنده مورد تایید قرار نگرفته و انتشار فایل مذکور هم چندان گسترده صورت نگرفته است.
۱۳۹۶/۶/۲۴

برخی کاربران گوشی‌های گوگل گزارش کرده‌اند که بسته امنیتی ماه سپتامبر برای Pixel، Pixel XL و برخی نسخه‌های Nexus هفته گذشته منتشر شد. این موضوع با بیانیه اخیر کمپانی گوگل در تناقض قرار گرفته است. این غول تکنولوژی پیش‌تر اعلام کرده بود که بسته امنیتی ماه سپتامبر در قالب یک فایل مجزا منتشر نمی‌شود بلکه به‌همراه سیستم عامل اندروید 8 اوریو به گوشی‌های مذکور می‌رسد. گوگل در اغلب مواقع بیانیه‌های امنیتی‌اش را به‌همراه تصویر سیستمی از بسته‌های نرم‌افزاری منتشر می‌کند اما این ماه موضوع کمی تغییر یافته است. همان‌طور که می‌دانید، مدتی از انتشار تدریجی اندروید 8 اوریو برای گوشی‌های گوگل در سرتاسر جهان می‍‌گذرد و این روند همچنان ادامه دارد، درحالی‌که بسیاری از کاربران خبر داده‌اند آخرین بسته امنیتی گوشی‌هایشان هنوز بسته 5 اوت است.

گزارش‌ها درباره انتشار بسته امنیتی ماه سپتامبر در تعداد بسیار کمی منتشر شده و هنوز مشخص نیست که گوگل کدام نقاط و کشورهای جهان را در اولویت انتشار بسته مذکور قرار داده است. اسکرین شاتی از صفحه به‌روزرسانی یک گوشی Nexus 6P منتشر شده که نشان می‌دهد این موضوع صحت دارد و حداقل یک نسخه از این گوشی موفق به دریافت بسته سپتامبر شده است. البته چند گزارش مشابه از آمریکا و انگلیس ارسال شده‌اند و مدعی هستند که بسته امنیتی سپتامبر در این مناطق ه منتشر شده است. ظاهرا دارندگان Pixel و Pixel XL روی اپراتور Verizon اولین کاربرانی هستند که بسته مذکور را با ساخت نرم‌افزاری OPR3.170623.007 دریافت کرده‌اند. انتشار به‌روزرسانی‌های گوگل در فضای وب معمولا چند روز به طول می‌انجامد. بدین ترتیب خبر انتشار بسته امنیتی ماه سپتامبر هم در خلال چند روز آینده مورد تایید قرار می‌گیرد یا تکذیب می‌شود.

البته نکته جالب دیگری هم در این گزارش‌ها دیده می‌شود. ظاهرا فایل به‌روزرسانی اخیر گوگل با یک باگ جزئی منتشر شده است. برخی کاربران ادعا کرده‌اند که نوتیفیکیشن این بسته را به‌جای بسته امنیتی ماه سپتامبر یا اندروید اوریو، تحت عنوان Android 7.1.2 دریافت کرده‌اند. هنوز مشخص نیست این مشکل از سوی این کمپانی به چه علت پیش آمده است چراکه این غول تکنولوژی معمولا فایل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری‌اش را در یک روند شفاف منتشر می‌کند. کمپانی کالیفرنیایی گوگل هنوز تصاویر سیستمی از آخرین بسته امنیتی‌اش را روی وب‌سایت رسمی‌اش منتشر نکرده است اما حدس می‌زنیم تا آخر هفته شاهد این اطلاعات باشیم. کمپانی مذکور همچنین درحال حاضر برای معرفی نسل تازه گوشی‌های پیکسل به نام‌های Pixel 2 و Pixel XL 2 آماده می‌شود که قرار است 5 اکتبر (13 مهر) رونمایی شوند.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

یاسین

۱۳۹۶/۶/۲۴
برای گوشی نکسوس ۵x اندروید اریو منتشر شد دیشب هم نصب کردم خیلی هم روان داره رو گوشیم کار میکنه

بلک بری

۱۳۹۶/۶/۲۴
این آپدیتو چند روز پیش بلک بری پرایو داد/خخخ/دقیقا همین