خانهاخبار
کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQ A در فرانکفورت رونمایی شد

کانسپت الکتریکی مرسدس بنز EQ A در فرانکفورت رونمایی شد

مرسدس بنز، کانسپت الکتریکی خود را معرفی کرد که 268 اسب بخار قدرت دارد.
۱۳۹۶/۶/۲۳

مرسدس بنز، کانسپت تمام الکتریکی خود به نام EQ A را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی کرد و از ادامه مسیر ساخت خودورهای الکتریکی خبر داد. این کانسپت، در کنار کانسپت EQ ForTwo قرار می‌گیرد که خودروهای کوچک آینده را به تصویر می‌کشد.

image

این کانسپت، همان شکل لوزی را دارد و شباهت آن به سایر کانسپت‌های EQ مرسدس بنز غیر قابل انکار است. طراحی مدور دماغه خودرو که به سقف متصل شده و فاصله کم بین سپر و لاستیک‌های جلو، از ویژگی‌های مهم ظاهر آن هستند. طراحی کلی خودرو صاف و یکپارچه به نظر می‌رسد و می‌تواند ترسیم کننده طراحی آینده خودروها باشد.

طراحان اما ویژگی‌های کم نظیری را به بدنه خودرو افزوده‌اند. مانند جلو پنجره تطبیقی که در حالت رانندگی اسپرت، متشکل از خصوط آبی افقی است اما در صورت رفتن به حالت رانندگی اسپرت پلاس، این خطوط، قرمز رنگ و عمودی می‌شوند.

image
image

مرسدس بنز برای چراغ‌های کانسپت EQ A از استفاده از چراغ‌های LED رایج امروزی، اجتناب کرده و رو به فیبر لیزری آورده است. در این چراغ‌ها، مجموعه‌ای از رشته فیبر روشن می‌شود که به گفته مرسدس بنز شبیه به سیم پیچ‌های یک موتور الکتریکی است.

EQ A در مجموع دو موتور الکتریکی دارد که هر کدام بر روی یک محور قرار می‌گیرند. مجموع قدرت خروجی آنها به 268 اسب بخار و گشتاور آنها به 499 نیوتن متر می‌رسد که رقم قابل توجهی است. این خودرو برس رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، به زمانی نزدیک به 5 ثانیه نیاز دارد.

image

برد حرکتی این خودرو به لطف باتری 60 کیلوواتی لیتیوم یونی، به 400 کیلومتر می‌رسد. شارژ آن هم از دو راه ممکن است؛ یکی از طریق کابل‌های رایج و دیگری از طریق بدون سیم.

آقای دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر در رابطه با این خودرو می‌گوید:

ابداعات و نوآوری‌های ما در خودروهای الکتریکی نتیجه داده و برنامه تولید این خودروها شروع شده است. تا سال 2022 مرسدس بنز 10 خودروی الکتریکی در بازار خواهد داشت. معرفی کانسپت EQ A، نشان دهنده جدی بودن ما برای معرفی خودروهای الکتریکی است.

image

اما نخستین خودروی الکتریکی کمپانی آلمانی که راه به خود را خیابان‌ها باز می‌کند، EQ C است که در سال 2019 عرضه می‌شود. ای خودرو از کراس اوور مفهومی EQ الهام گرفته که سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sina.z

۱۳۹۶/۶/۲۳
کاش از سخنرانی جمشید ارین مخترع ایرانی در این نمایشگاه بین المللی گزارش تهییه میکردید