خانهاخبار
هرآنچه باید از قیمت و زمان عرضه آیفون X بدانید!

هرآنچه باید از قیمت و زمان عرضه آیفون X بدانید!

کوپرتینویی‌ها در رویداد خبری خود در شب گذشته، از گوشی پرچم‌دار آیفون 10 رونمایی کرده‌اند. این مدل که فاقد حاشیه است، به قابلیت‌هایی مانند سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی مجهز خواهد بود و البته از حسگر اثرانگشت بی‌بهره است. با توجه به این قابلیت‌ها، احتمالاً منتظر جزئیاتی پیرامون قیمت و زمان عرضه آیفون X هستید. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۶/۲۲

پیش از پرداختن به قیمت و زمان عرضه آیفون X اپل که به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون عرضه خواهد شد، بهتر است نگاهی گذرا به مشخصات‌فنی و قابلیت‌های پرچم‌دار جدید اپل داشته باشیم.

image

آیفون X به پنل صفحه‌نمایش OLED مجهز خواهد بود و از نمایشگر 5.8 اینچی استفاده می‌کند؛ با این‌حال، اندازه واقعی نمایشگر و آنچه که قابل استفاده خواهد بود، از این مقدار کم‌تر است. شرکت اپل، حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر را کاهش داده است و تنها بخشی از لبه‌ی بالای نمایشگر به منظور جای‌گیری سنسورهای ضروری مانند سنسور دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب باقی مانده است. با وجود حاشیه در بالای صفحه‌نمایش، همچنان بخشی از این قسمت به نمایشگر اختصاص یافته است که برای نمایش زمان و ... کاربرد خواهد داشت.

شرکت اپل از رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل برای نمایشگر پرچمدار جدیدش استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ، 458 پیکسل وجود داشته باشد. نمایشگر آیفون X همچنین از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند و قابلیت نمایشگر True Tone، می‌تواند شدت و میزان روشنایی نمایشگر را بسته به شرایط محیط تنظیم نماید.

image

آیفون X مانند آیفون‎های دیگر از قابلیت 3D Touch یا لمس سه‌‏بعدی بهره می‌گیرد و به همین جهت، نمایشگر می‌تواند بین لمس‌های کاربران تمایز قائل شود؛ بسته به اینکه انگشت خود را روی صفحه نگه‌ خواهید داشت یا صفحه‌نمایش را فشار دهید، دستورات مختلفی اجرا می‎شود یا می‎توانید سریع‌تر به میان‌برهای یک برنامه دسترسی داشته باشید.

آیفون X به عنوان یکی از جدیدترین محصولات اپل، از ترکیب شیشه و فلز استفاده می‌کند؛ بدنه مقاومی در برابر نفوذ آب دارد اما قابل رقابت با پرچمداران جدید اندرویدی نیست. شرکت اپل، موفق شده است تا گواهی IP67 را برای این مدل دریافت نماید که به منزله‌ی مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب خواهد بود اما برخی از پرچمداران جدید اندرویدی، از گواهی IP68استفاده می‌کنند.

شرکت اپل در آیفون جدیدش از تراشه‌ای شش هسته‌ای موسوم به A11 Bionic استفاده کرده است؛ عملکرد هسته‌های پردازشی قدرت‌مند تا 25 درصد و عملکرد هسته‌های پردازشی با مصرف انرژی کم تا 75 درصد نسبت به چیپ‌ست پیشین این سازنده بهبود یافته است. آیفون X همچنین از سه گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند.

image

شرکت اپل، پرچمدار جدیدش را به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با دو لنز واید و تله‌فوتو مجهز کرده است؛ دریچه دیافراگم لنز واید، F1.8 و گشودگی دهانه‌ لنزی دوربین تله‌فوتو F2.4است. آیفون 8 از زوم اپتیکال نیز استفاده می‌کند و قابلیتی به نام Patriot Lighting برای آن درنظر گرفته شده است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آیفون X اپل، سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی آن است. این سیستم برای احراز هویت کاربران به منظور آنلاک شدن دستگاه، تأیید پرداخت‌های موبایلی و ... استفاده می‌شود.

آیفون X در دو مدل با 64 گیگابایت و 256 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. مدل پایه پرچم‌دار جدید اپل با برچسب قیمتی 999 دلار وارد بازار می‌شود و کوپرتینویی‎ها برای نسخه گران‌قیمت آیفون X، برچسب قیمتی 1149 دلار را مدنظر قرار داده‎اند.

برخلاف آیفون‎های قبلی، آیفون X رنگ‌بندی بسیار محدودی خواهد داشت؛ حداقل در حال‌حاضر، چنین است. آیفون پرچمدار جدید اپل، در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی در دسترس قرار می‎گیرد که نسبت به آیفون‌های پیشین، رنگ‏بندی محدودتری دارد.

کوپرتینویی‌ها، آیفون X را از تاریخ 3 نوامبر (12 آبان ماه) به بازار عرضه خواهند کرد؛ هرچند، می‌توانید آن‌را از تاریخ 27 اکتبر (5 آبان ماه) پیش‌خرید کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سهيل

۱۳۹۶/۶/۲۴
از اونجايى که گفتين ""بدنه مقاومی در برابر نفوذ آب دارد اما قابل رقابت با پرچمداران جدید اندرویدی نیست"" بع بعد رو دیگ نخوندم...بسته دیگ چقد تبلیغ این سامسونگو میکنین بقیه شرکتارو میکوبین