خانهاخبار
پردازنده A11 در آیفون‌های جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

پردازنده A11 در آیفون‌های جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

شرکت اپل تا چند ساعت دیگر از گوشی‌های آیفون خود رونمایی خواهد کرد و اطلاعات فاش شده از نسخه «گلد مستر» سیستم‌عامل آی‌اواس 11 به عرضه آیفون X با دو خوشه پردازنده قدرت‌مند و کم‎مصرف اشاره می‌کند.
۱۳۹۶/۶/۲۱

براساس اطلاعات منتشر شده، چیپ‌ست A11 اپل از ترکیب دو هسته پردازشی قدرت‎مند و چهار هسته ضعیف‌تر که مصرف انرژی کم‌تری برای انجام محاسبات سبک دارند، استفاده می‎کند. در اطلاعاتی که از این نسخه فاش شده است، به لیبل CPU 0، CPU 1، CPU 2، CPU 3، CPU 4 و در نهایت CPU 5 برای هسته‎های پردازشی اشاره می‌شود؛ به همین جهت، تراشه‌ی A11 با مجموعاً شش هسته پردازشی ارائه خوهد شد.

اپل برای هسته‌های کم‏‌مصرف، عنوان Mistral را درنظر گرفته است و دو هسته قدرت‎مند نیز، نام Mansoon را با خود یدک می‎کشند. در اطلاعات مجزایی که توسط کاربران معتبر توئیتر به اشتراک گذاشته است، اشاره می‎شود که هسته‏‌های پردازشی چیپ‌ست A11 همگی به صورت هم‏زمان فعال می‎شوند؛ به عبارت بهتر، فعالیت یک خوشه به فعالیت خوشه پردازشی دیگر وابسته نیست. برای مقایسه در چیپ‌ست A10 Fusion، چنین محدودیتی وجود داشت؛ به همین جهت در تراشه‎ی A10، هسته‌های پردازشی کم‌مصرف با هسته‌های قدرت‌مند به صورت هم‌زمان فعال نمی‌شوند.

image

همچنین، اشاره شده است که هر هسته پردازشی به صورت مجزا، قابل آدرس‌دهی و سفارشی‌سازی است و البته، خبری از Fusion نخواهد بود. در اطلاعات به‌دست آمده از چیپ‌ست A11 اشاره می‌شود که تراشه جدید اپل، قرار است به یک «غول در گیک‌بنچ مبدل شود» و چیپ‌ست‌های رقیب را مانند اگزینوس سامسونگ، اسنپدراگون کوالکام و Kirin هوآوی شکست دهد! با این‌حال، هنوز آمار و ارقام مربوط به این تراشه در آزمون گیک‌بنچ فاش نشده است.

شماره چیپ‎ست Apple A11، تراشه‌ی پرچم‌دار جدید اپل که در آیفون X و آیفون 8 (و نسخه‌ی «پلاس») به کار گرفته خواهد شد؛ T8015 است. تراشه‌ی وای‌فای در چیپ‏ست A11 اپل نیز، کد مجزای BCM4357 را با خود یدک می‎کشد. لازم به‌ذکر است که هنوز به طور دقیق، مشخص نیست چیپ‌ست A11 در کدام‌یک از گوشی‌های اپل استفاده می‌شود؛ با این‎حال، انتظار می‌رود اپل تمامی آیفون‌های 2017 خود را با تراشه جدیدش عرضه نماید.

با وجود قدرت بالای چیپ‌ست Apple A11، باید گفت که آیفون X تنها در این زمینه نسبت به رقبای اندرویدی خود برتر نیست. ادعا می‌شود آیفون پرچم‌دار جدید اپل که با نام آیفون X عرضه خواهد شد، به نمایشگری بدون لبه مجهز باشد که حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف آن وجود دارد؛ اپل تنها حاشیه‌ی بالای نمایشگر را نگه داشته و البته، همچنان بخشی از صفحه‌نمایش در این قسمت قابل استفاده است. آیفون X با سیستم تشخیص چهره‎ عرضه خواهد شد که می‌تواند چهره کاربران را به صورت سه‏‌بعدی بررسی نماید و حتی سرعت عملکرد آن به کم‌تر از یک میلی‌ثانیه می‌رسد.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم و بدنه‏ای از جنس شیشه، عرضه خواهند شد و طراحی مشابهی با آیفون‌های 2016 اپل دارند؛ با این‎حال، مشخصات سخت‎افزاری آن‌ها ارتقا پیدا کرده است.

اپل در تاریخ 21 شهریور، رویداد خبری را در کوپرتینو برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود آیفون‏های جدید این شرکت یعنی سه مدل آیفون X، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با سری سوم ساعت‌های مچی اپل واچ و اپل تی‌وی معرفی شود. اپل واچ 3 به اولین ساعت‌مچی هوشمند اپل تبدیل خواهد شد که از LTE پشتیبانی می‌کند؛ و Apple TV نیز با پشتیبانی از رزولوشن 4K ارائه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۲۱
درود ALI، امیدوارم هر تصمیمی که میگیری با آینده نگری و تحقیق بر اساس واقعیت باشه نه براساس سابقه شخصی و دور از هیجان زدگی باشه و در نتیجه بدون پشیمانی باشه، همه شرکت ها درگیر گرم شدن تلفن همراه هستند یکی کم یکی زیاد اما سامسونگ زیاد داغ نمیکنه و در این مورد مشکلش بسیار کم هست اما در امثال تلفن همراه قدیمیش s4 دچار داغی شده بود که رفعش کرد ، به عنوان مثال مثال ال جی همیشه زیاد داغ میکرد به ویژه در G3 اما در G6 از سیستم چهارگانه و بسیار خوب خنک کننده استفاده کرد و سامسونگ هم درS7 از لوله خنک کننده بهره برد و سونی هم در Z5 پریمیوم و... تلفن همراه های دچار داغی میشن و این طبیعی هست اما پیروز آن شرکتی هست که میزان داغی تلفن همراه هش کم تر باشه وحتی صفر ، حتی همین اپل با همین بهینگی کم نظیرش داغی دارد

ALI

۱۳۹۶/۶/۲۱
من تا حالا اپل نداشتم امسال میخوام بخرم.گوشی های سامسونگم زیاد داغ میکنن از شانسم دیدی اپل خریدم اونم داغ کرد

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۲۱
بسیار خوب و کارآمد
?☇?????
اپل کم کم داره میده به سمت پردازشگرهای 8 هسته ای و طبیعتن آینده بیشترش
?☇????
میشه گفت A11 مدل بروز شده همراه با نوآوری A10x هست که سرعتی ترین و قدرتمندترین هست تا هم اکنون در دنیای تلفن همراه (تبلت آیپد)
?☇??
فکر میکنم به ترتیب A11 و kirin970 بهینه ترین و کارآمدترین چیپست پردازنده خواهند شد که البته فکر میکنم نتیجه در ابتدای سال 2018 با پدیدار شدن چیپست پردازنده های به احتمال زیاد 7 نانومتری و شاید بهمرمند از تکنولوژی ساخت نسل دوم ک بهینه تر شده 10 نانومتری تغییر کنه
?☇?