خانهاخبار
همه چیز درباره مرسدس بنز پروژه 1

همه چیز درباره مرسدس بنز پروژه 1

مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از ابرخودروی خود با نام پروژه 1 رونمایی خواهد کرد.
۱۳۹۶/۶/۲۰

کمپانی آلمانی مرسدس بنز، زمانی که فراری لافراری، پورشه 918 اسپایدر و مکلارن P1 پا به عرصه وجود گذاشتند، به خود زحمت توسعه یک ابرخودرو را نمی‌داد. اما با گذشت زمان و مشاهده موفقیت و محبوبیت بسیار بالای آنها، مرسدس تصمیمی اتخاذ کرد که همه طرفداران دنیای خودرو را به وجد آورد. این تصمیم، تولید خودرویی به نام پروژه 1 بود که قرار است در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شود.

مرسدس بنز از تجربیات سایر کمپانی‌ها در زمینه ساخت ابرخودرو استفاده کرده و تجربه حضور چندین ساله و موفق خود در فرمول 1 را هم به آنها موضوع افزوده است. مرسدس بنز تاکنون جزئیات زیادی را درباره این خودروی الهام گرفته از فرمول 1 منتشر نکرده و اکنون قصد داریم نگاهی به همه آنچه از آن می‌دانیم، بیندازیم.

دقیقا درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم؟

پروژه 1، تلاشی از سوی AMG است تا ویژگی‌ها و نوآوری‌های بی نظیر موجود در خودروهای فرمول 1 را به یک خودروی خیابانی بیاورد. در این کوپه مخصوص مسابقه، از فیبر کربن با مقاومت بالا استفاده می‌شود. وزن این خودرو چیزی بین 1000 تا 1315 کیلوگرم خواهد بود. مرسدس بنز دقیقا یک سال پیش در سپتامبر 2016، تولید این ابرخودرو را تایید کرد.

چه ظاهری خواهد داشت؟

image

از آنجا که تاکنون اطلاعات و تصاویر زیادی از این خودرو منتشر شده، می‌توانیم یک دید کلی از ظاهر این خودرو داشته باشیم. تصویر بالا رندری از نمایش این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت تهیه شده است که جلو پنجره بزرگ و چراغ‌های جلو باریک از مولفه‌های مهم طراحی آن هستند.

تیزرها و تصاویر رسمی که از سوی مرسدس بنز منتشر شده، (تصاویر زیر) خودرویی شبیه به یک پروتوتایپ لمانز ولی با قابلیت تردد در خیابان را نشان می‌دهند. شیشه جلو خودرو کاملا از روی گلگیرهای جلو شروع شده و در انتهای سقف، ورودی‌هایی وجود دارد تا هوای خنک به موتور برسد. در پشت خودرو هم پره‌ای برای ایجاد حالت هواسُری (آیرودینامیک) تعبیه شده و گلگیرهای عظیم عقب، نوید حضور چرخ‌ها و لاستیک‌های بسیار بزرگ را می‌دهند.

image
image

همچنین رندرهای دیگری از سوی طرفداران منتشر شده (مانند تصاویر زیر) که با استفاده از تیزرهای مرسدس بنز طراحی شده‌اند و می‌توانند ظاهر کلی پروژه 1 را به تصویر بکشند.

image
image

از چه موتوری نیرو می‌گیرد؟

قوای محرکه، یکی از بخش‌های پروژه 1 است که بیشترین اطلاعات را از آن داریم. یک موتور 1.6 لیتری 6 سیلندر با دستیار هیبریدی که مستقیما از خودروهای فرمول 1 مرسدس بنز در سال 2015 با نام W06 الهام گرفته شده است. البته این موتور برای آنکه بتواند در خیابان مورد استفاده قرار گیرد، تغییراتی را تجربه کرده است از جمله در میل لنگ و پیستون‌ها و نیز سیستم‌های برقی.

خاصیت موتورهای فرمول 1 این است که برای شرایط سنگین مسابقه طراحی و ساخته شده‌اند و پس از هر مسابقه، به سرویس‌های اساسی نیاز دارند. موتور به کار رفته در پروژه 1 اما می‌تواند تا 50 هزار کیلومتر کار کند و پس از آن به سرویس اساسی برود که نشان دهنده عملکرد عالی آلمانی‌ها برای بهبود این موتور و حضور آن در یک خودروی خیابانی است.

image

قوای محرکه در کنار موتور درون سوز، دو موتور الکتریکی هم دارد که یکی از آنها فقط به عنوان کمپرسوری برای حفظ توربوشارژر در شرایط مطلوب عمل می‌کند. علت این امر این است که توربوشارژر در موتور این خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. موتور الکتریکی دیگر هم قدرت 161 اسب بخاری را راهی میل لنگ می‌کند تا به چرخ‌ها برود. همچنین دو موتور الکتریکی در در محور جلو قرار دارند. این موتورها به هنگام شتاب گیری به خودرو کمک می‌کنند و عمکردی مشابه خودروهای چهار چرخ متحرک را برای این ابرخودرو فراهم می‌کنند. خروجی کلی پروژه 1 می‌تواند به 1020 اسب بخار برسد و خودرو در حالت حرکت با باتری‌ها، 24 کیلومتر را طی خواهد کرد. همچنین ردلاین موتور درون سوز پروژه 1، به دور موتوری فراتر از 10000 هم خواهد رفت.

چه قیمتی خواهد داشت؟

مرسدس بنز قیمت 2.6 میلیون دلاری را برای این خودرو می‌طلبد. البته تاکنون همه 275 نسخه این خودرو به فروش رفته است. بنابراین حتی اگر توان خرید این خودرو را هم دارید، باید به دنبال یکی از دارندگان آن باشید.

تحویل این خودورها به مشتریان از سال 2019 آغاز خواهد شد. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۶/۲۱
واقعا کارشون درسته از موتور 1.6 لیتری 1000 اسب بخار میگیرن

yashar2080

۱۳۹۶/۶/۲۱
یه لحظه مطلب رو باز نکرده چشم به عکس افتاد فک کردم عینک واقعیت مجازیه!!!!!!... بعد خوندن دیدم پشت یه ماشین هستش!!!!!