خانهاخبار
گوشی Priv بلک‌بری به اندروید نوقا به‌روزرسانی نمی‌شود

گوشی Priv بلک‌بری به اندروید نوقا به‌روزرسانی نمی‌شود

گوشی Priv بلک‌بری حدودا دو سال پیش معرفی شد. یکی از مقامات رسمی این شرکت امروز تایید کرد که گوشی مذکور به اندروید نوقا و نسخه‌های بالاتر به‌روزرسانی نخواهد شد.
۱۳۹۶/۶/۲۱

حدودا دو سال از معرفی گوشی Priv توسط بلک‌بری می‌گذرد. این گوشی جنجالی هم مانند اغلب گوشی‌های بلک‌بری، دوستداران خاص خودش را دارد و ممکن است باب سلیقه همه کاربران نباشد. درواقع دو حالت در مواجهه با آن وجود دارد؛ یا عاشقش می‌شوید یا اصلا از آن خوشتان نمی‌آید. این گوشی دو سال پیش با سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید نسخه لالیپاپ عرضه شد اما سازنده کانادایی‌اش چندی بعد امکان به‌روزرسانی آن را به نسخه مارشمالو میسر کرد.

متأسفانه باید بگوییم که مارشمالو آخرین نسخه اندروید است که Priv می‌تواند به آن ارتقا یابد و از نوقا و اوریو برای این گوشی زیبا دیگر خبری نیست. البته بسته‌های امنیتی از این قاعده مستثنا هستند و این گوشی می‌تواند همه این به‌روزرسانی‌های ماهانه را دریافت کند.

الکس تربر، مدیر راهکارهای موبایلی بلک‌بری، روز گذشته اخبار مذکور درباره عدم امکان به‌روزرسانی‌های Priv را رسما در پادکست شماره 100 روی وبلاگ UTB تأیید کرد. او ادعا می‌کند تهیه نرم‌افزار به‌روزرسانی اندروید برای گوشی مذکور مستلزم تلاش و کوشش بسیاری است که این روند را تقریبا غیرممکن می‌کند. به همین خاطر گوشی Priv تا آخر دوران حیاتش فقط به مارشمالو ارتقا می‌یابد.

اما خبر خوش اینکه الکس تربر بازهم تأکید کرد گوشی KEYone در آینده به اندروید 8 اوریو به‌روزرسانی می‌شود. همچنین سایر گوشی‌های این کمپانی که در آینده نزدیک قرار است توسط TCL ساخته و عرضه شوند هم احتمالا به‌صورت پیش‌فرض به اندروید نوقا یا اوریو مجهز می‌شود. درصورتی‌که این گوشی‌ها با سیستم‌عامل اندروید نوقا وارد بازار شوند، احتمال ارتقای آن‌ها به اندروید 8 اوریو بسیار زیاد است.

این مقام ارشد بلک‌بری درباره سری DTEK این کمپانی گفت درباره احتمال ارتقای دو گوشی DTEK 50 و DTEK 60 به اندروید نوقا هیچ پاسخ صریحی ندارد اما بلک‌بری احتمالا در خلال هفته‌های آتی دراین‌باره اعلامیه رسمی منتشر خواهد کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)