خانهاخبار
انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد؛ آغاز پیگیری مقامات برای رفع تحریم (به‌روز شده)

انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد؛ آغاز پیگیری مقامات برای رفع تحریم (به‌روز شده)

انجمن جهانی موبایل که با نام GSMA شناخته می‌شود و مجری برگزاری بزرگترین نمایشگاه موبایل دنیا با نام کنگره جهانی بارسلون است، ایران را به لیست کشورهای تحت تحریم خود اضافه کرده.
۱۳۹۶/۶/۱۹

به گزارش جی‌اس‌ام و به نقل از خبرگزاری فارس، براساس کسب اطلاع از اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که GSMA در زمان تحریم‌ها خدمات خود را به ایران ارائه می‌کرد، پس از رفع برخی تحریم‌ها، ارائه خدمت مستقیم به ایران را قطع کرده است. هنوز علت این تحریم معلوم نشده است.

GSMA انجمن جهانی موبایل است که هماهنگی‌های بین‌المللی در حوزه موبایل را انجام می‌دهد.

یکی از خدمات GSMA تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity است. کشورهایی که به صورت مستقیم با GSMA ارتباط دارند لیست به روز IMEI ها را از این مرجع جهانی دریافت می کنند.

حالا خبر رسیده که مقامات دولتی و خصوصی ایران مذاکرات را برای رفع این مشکل آغاز کرده‌اند. بروز این مشکل که از چندی پیش مشخص شده در حضور یا عدم حضور اپراتورهای ایرانی در کنگره جهانی موبایل بارسلون به عنوان رویداد جهانی موبایل پیشرو نیز تاثیرگذار است.

کنگره جهانی موبایل بارسلون یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت موبایل دنیاست که توسط انجمن جهانی موبایل برگزار می‌شود. سال پیش محمود واعظی وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دعوت رسمی مدیر کنگره جهانی موبایل (GSMA) در این کنگره شرکت کرده بود.

به‌روزرسانی: (۲۰ شهریور)

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، امروز در حساب توییتر خود اعلام کرد که موضوع تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل، آنطور که در رسانه‌ها بیان شده صحت ندارد. وی در سه توییت به بخشی از اتفاقات رخ داده اشاره کرده اما جزئیات بیشتری از این ماجرا را مطرح نکرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۶/۲۰
تحریم بشیم چی میشه مثلا.تو قیمته گوشیو وارداتش تاثیر داره؟

فاطی

۱۳۹۶/۶/۲۰
چرا مثلا؟مگه ما چمونه؟از کی کمتریم؟متاسفانه امثال شما خود کم بینی دارند

مهندس جوااان

۱۳۹۶/۶/۲۰
ی خسته نباشید هم خدمت آقای جوان وزیر ارتباطات عرض کنیم

محسن

۱۳۹۶/۶/۲۰
احتمالا به خاطر اینه که فروشنده ها در ایران کد imei رو دستکاری کرده و دوباره گوشی کارکرد یا رفرشو میفروشن تلفن هم به محض اتصال به اینترنت و اپدیت شدن اطلاعات خودش رو به مرکز تولید و پشتیبانی میفرسته

alped

۱۳۹۶/۶/۱۹
Hirad@ این ربطی به اون نداره داداش، اون داستان مال ماه ژانویه هست و اپلیکیشن‌های ایرانی پرداخت‌هارو داخلی کردن که اون مشکل رفع بشه. این یکی به دلیل تحریم‌های آمریکاست که زمان اوباما تکنولوژی مستثنی شده بود ولی ترامپ دوباره تحریم تکنولوژی رو فعال کرده.