خانهاخبار
مدیرعامل تلگرام: درخواست اف‌بی‌آی برای دسترسی به داده‌های کاربران در قبال رشوه

مدیرعامل تلگرام: درخواست اف‌بی‌آی برای دسترسی به داده‌های کاربران در قبال رشوه

پاول دورف گفت، اف‌بی‌آی از آن‌ها خواسته بود در ازای دریافت رشوه، در سرویس پیام‌رسان تلگرام مجرای دسترسی غیررسمی ایجاد کنند.
۱۳۹۶/۶/۱۹
image

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام می‌گوید، پلیس فدرال آمریکا قبلا از وی و یکی از همکارانش خواسته بود تا در ازای دریافت رشوه، امکان دسترسی اف‌بی‌آی از طریق «بک‌دور» به داده‌های کاربران را فراهم کنند. آن‌ها این خواسته اف‌بی‌آی را رد کرده بودند. «بک‌دور» یا «در پشتی»، به روشی گفته می‌شود که اجازه می‌دهد فرد یا افرادی با گذر از سدها و تمهیدات امنیتی، به بخش‌های خاصی از یک سامانه دسترسی پیداکنند.

به گفته دورف، در سال 2016 زمانی که وی در همایش سالانه Google I/O شرکت کرده بود، دو مامور اف‌بی‌آی در خانه‌ای که او اجاره کرده بود به دیدنش آمده و از او خواسته بودند در تلگرام مجرای دسترسی غیررسمی و پنهانی ایجاد کند تا این سرویس، داده‌های کاربران مدنظر پلیس را در اختیار آن‌ها قرار دهد. ظاهرا آف‌بی‌ای دستور دادگاه آمریکا را نیز برای این منظور به دورف تحویل داده بود تا وکلای تلگرام آن را مطالعه کنند.  

دورف بر این باور است که چون شرکت وی در ایالات متحده حضور ندارد، هرگز مجبور نیست در این باره با اف‌بی‌آی همکاری کند و در نتیجه، اقدام پلیس فدرال آمریکا (در نشان دادن دستور دادگاه)، حقه به حساب می‌آید. وی افزود، پس از آنکه اف‌بی‌آی به در بسته خورد، کوشید در ازای پرداخت چندده هزار دلار رشوه، یکی از برنامه‌نویسان تلگرام را خبرچین خود کند، اما این اقدام آن‌ها نیز با شکست مواجه شد. دورف می‌‌گوید، برنامه‌نویسان تلگرام پول خوبی دریافت می‌کنند و همگی میلیونر هستند.

تلگرام محتوای چت کاربران را با پروتکل اختصاصی خود، MTProto رمزنگاری نمی‌کند، اما این داده‌ها روی سرورهای متعددی ذخیره می‌شوند که از حیث حقوقی در نقاط متفاوتی واقع شده‌اند. کلیدهای مرتبط با داده‌ها نیز از هم جدا هستند و هرگز در همان جایی که داده‌ها ذخیره شده‌اند نگهداری نمی‌شوند. در نتیجه، دسترسی به داده‌ها ممکن نیست مگر آنکه مراجع حقوقی مستقر در تمام نقاط جغرافیایی مذکور، دستور این کار را صادر کنند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ALI

۱۳۹۶/۶/۱۹
شما گفتید ما نیز باور نمودیم.تو دورانی زندگی میکنیم که نمیشه زیاد اعتماد کرد وگرنه کلات پس معرکه س