خانهاخبار
معرفی برترین‎های نمایشگاه IFA 2017؛ دستاوردهای سامسونگ، ال‌جی سونی

معرفی برترین‎های نمایشگاه IFA 2017؛ دستاوردهای سامسونگ، ال‌جی سونی

پس از پایان بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی اروپا در برلین، نگاهی کوتاه می‌اندازیم به برترین‌های این نمایشگاه. محصولاتی از بزرگترین کمپانی‌های فناوری دنیا که هرکدام با نوآوری‌های بخصوصی به علاقه‌مندان معرفی شدند.
۱۳۹۶/۶/۱۷

امسال سه کمپانی‌ ال‌جی، سامسونگ و سونی از جمله شرکت‌کنندگان مطرح این نمایشگاه اروپایی بودند که به معرفی محصولات جدیدشان پرداختند. شاید در گذشته پیش از اینکه محصول دیجیتالی معرفی شود کسی از مشخصات آن باخبر نمی‌شد اما امروزه به لطف شایعه‌های بی‌شمار، مشخصات فنی جدیدترین‌های دیجیتال پیش از معرفی در اختیار عاشقان فن‌آوری قرار می‌گیرد. در این صورت تولیدکنندگان فن‌آوری هنگام معرفی محصولاتشان بیشتر به تائید یا رد شایعه‌ها می‌پردازند.

در ادامه به معرفی اجمالی بهترین‌های IFA 2017 می‌پردازیم:

LG V30

در این نمایشگاه پرمخاطب، ال‌جی تنها به معرفی پرچم‌دار تازه واردش پرداخت و البته این گوشی بدون تردید یکی از شگفت‌انگیزترین محصولات معرفی شده این نمایشگاه به شمار می‌رود. پرچم‌دار تازه وارد ال‌جی با صفحه نمایش 6 اینچی، وضوح خارق‌العاده و طراحی فول اسکرین در مقایسه با اغلب پرچم‌داران به ویژه وان‌پلاس 5، خوش‌دست‌تر و حتی کوچک‌تر به نظر می‌رسد. ترکیبی پیشرفته و مدرن در کنار صدای حرفه‌ای quad Hi-Fi DAC، V30 را به یک اعجوبه بدل کرده. فیلمبرداری با دوربینی که قابلیت تصویربرداری CineVideo با افکت‌های مختلف سینمایی و بزرگنمایی با وضوح بالا را دارد، به کاربر حس تصویربرداران هالیوودی را القا می‌کند. حذف صفحه نمایش 2.2 اینچی دوم از پنل جلویی نیز کار با این مدل را نسبت به دو مدل پیشین راحت‌تر کرده است.

Samsung Gear Sport

این ساعت هوشمند سامسونگ جایگزینی برای Gear S3 محسوب نمی‌شود اما با توجه به طراحی ظریف‌تر و نمایش میزان کالری مورد نیاز بدن، نمایش کالری مصرف شده و برنامه‌هایی برای کاهش وزن و فیتتنس، بیشتر به قشر ورزشکار و مشتاقان فیتنس توصیه می‌شود. این ساعت حدود 4 میلی‌متر از نسل پیشین کوچک‌تر است و احتمالا نظر بانوان و دوست‌داران ساعت‌هایی با قاب گرد کوچک را به خود جلب می‌کند. پلتفرم به کار گرفته شده در این مدل از سیستم عامل تایزن پشتیبانی می‌کند و هنگام ورزش به صورت اتوماتیک حرکت‌های ورزشی را شناسایی و محاسبه می‌کند. سامسونگ این مدل را به استاندارد ضد نفوذ آب 5ATM مجهز کرده که در این صورت شناگران هم با خیالی آسوده با این ساعت به ثبت رکوردهایشان می‌پردازند. این ساعت به سیستم GPS مجهز است اما از شبکه مستقل ارتباطی LTE سهمی ندارد و در آینده‌ای نزدیک، با قیمیتی حدود 300 دلار به بازار عرضه می‌شود.

Sony Xperia XZ1

پرچم‌دار سونی با تراشه اسنپدراگون 835 و بهترین دوربین حال حاضر سونی پا به عرصه نمایشگاه گذاشت. این روزها بازار نمایشگرهای بدون حاشیه داغ است و کمپانی‌های بسیاری پرچم‌دارانشان را به نمایشگرهای بدون حاشیه تجهیز می‌کنند، اما ظاهرا سونی این‌بار از قافله عقب مانده و تنها به بهبود کیفیت نمایشگر XZ1، بسنده کرده است. همچنین به نظر می‌رسد این کمپانی روی بازار آمریکا حسابی باز نکرده و شاید به همین دلیل در Xperia XZ1 آمریکایی، خبری از حسگر اثر انگشت نیست. صرف نظر از این موارد، علاقه‌مندان به محصولات سونی منتظرند تا از نزدیک با پرچم‌دار جدیدش روبرو شوند.

Moto X4

در ابتدا قرار بود این محصول به یکی از پرچم‌داران موتورولا بدل شود اما پس از گذشت زمان کوتاهی از تولید، سیاست‌های موتورولا در قبال سری X تغییر کرد و حالا موتو ایکس به عقیده برخی کاربران میان‌رده‌ای 400 دلاری بیش نیست. با این وجود، ترکیب شیشه و فلز در نسل چهارم سری ایکس، طرحی فوق‌العاده زیبا را به نمایش کشیده که در کنار دوربین دوگانه اصلی، عکس‌برداری با لنزهای عریض(درست شبیه لنزهایی که در دوربین گوشی‌های ال‌جی به کار رفته)، تراشه اسنپدراگون 630 و باتری با عمر طولانی،  میان‌رده‌ای جذاب و دوست داشتنی را نوید می‌دهد.

Samsung Gear Fit 2 Pro

Gear Fit 2 Pro درست شبیه به Gear Sport از استاندارد ضد نفوذ آب 5ATM بهره دارد و برای شناگران و دیگر ورزشکاران طراحی شده. این مدل در انجام حرکات ورزشی به ورزشکاران با شناسایی و شمارش تعداد حرکت‌ها کمک شایانی می‌کند. هرچند این دو مدل ظاهری متفاوت دارند، عملکردشان بسیار مشابه یکدیگر است. مچ‌بند Gear Fit 2 Pro از نمایشگر خمیده AMOLED برخوردار است و باتری آن طول عمر بیشتری دارد. استفاده از مدل پرو بسیار آسان وکمی هم سبک‎تر از مدل اسپورتش است. با همه شباهتی که مچ‌بند پرو به ساعت اسپورت سامسونگ دارد، قطعا قیمت 200 دلاریش، توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند.

Sony Xperia XZ1 Compact

به رسم گذشته، سونی بازهم در کنار پرچم‌دارش نسخه کامپکت این مدل را نیزعرضه کرده است، اما این‌بار شباهت دوقولوها کمی بیشتر به نظر می‌رسد. همانطور که می‌دانید نمایشگر پرچم‌دار نوظهور سونی 5.2 اینچ است که در مقایسه با برادر دوقولویش، تنها 0.6 اینچ تفاوت دارد. حال که دوقولوهای جدید سونی - نسبت به موارد مشابه در گذشته - شباهت بسیاری به یکدیگر دارند این سوال پیش می‌آید که اصرار این شرکت در تولید کامپکت برای XZ1 چیست؟ که البته پاسخ به این سوال نیاز به بررسی تخصصی بیشتری دارد.

image

BlackBerry KeyOne Black Edition

شرکت TCL که به تازگی انحصار تولید گوشی‌های هوشمند بلک‌بری را از آن خود کرده، با KeyOne مشکی در نمایشگاه IFA 2017 حضور یافت. حتما می‌دانید که این مدل از کیبورد فیزیکی QWERTY برخوردار است و همین امر این گوشی را نسبت به سایر گوشی‌های حاضر در نمایشگاه، متمایز کرده است. همان‌طور که می‌دانید نسخه مشکی با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایت معرفی شده است.

image

Garmin Vivoactive 3

گارمین با Vivoactive 3 به IFA 2017 آمد. ساعت هوشمند جدید گارمین با نمایشگری رنگی و تاچی خیره کننده، زیر نور آفتاب کاملا واضح دیده می‌شود. از جمله ویژگی‌های خاص ویوواکتیو باید به “Side Swipe” اشاره کرد که از این طریق صفحه نمایش ساعت را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد. جالب است بدانید این محصول با استفاده از پلتفرم “FitPay” به سیستم پرداخت بی‎سیم از طریق NFC مجهز شده است. نکته‌ای که ممکن است نظر ورزشکاران را جلب نماید، برنامه‎های مختلف ورزشی از جمله برنامه‌های تمرینی کاردیو و یوگاست که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های Vivoactive 3 باید به GPS اشاره کرد.

image

Samsung Gear Icon X (2018)

هدفون‌های کوچک و بی‌سیم آیکون ایکس، فاصله زیادی نسبت به نسل پیشینش پیدا کرده است. افزایش عمر باتری تا سه برابر نسبت به نسل قبلی، دلیلی بر تائید این موضوع است. اگر برنامه‌ای برای گوش دادن به موزیک دارید، با هدفون آیکون ایکس تا 5 ساعت به صورت مداوم به موزیک‌های مورد علاقه‌تان گوش فرا دهید. طراحی بی‌سیم این مدل به گونه‌ای است که احتمال می‌رود در میان قشر پر جنب و جوش جوان، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. با اینکه کنترل صدا و موزیک هنوزهمچون گذشته به صورت دستی انجام می‌شود، اما این‌بار کاربران می‌توانند از «دستیار بیکسبی» نیز در این زمینه کمک بگیرند.

image

Sony Xperia XA1 Plus

بازهم میان‌رده‌ای دیگر از سونی، با نمایشگری 5.5 اینچی، تراشه مدیاتک P20 دوربین 23 مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.0، شاتر پرسرعت و ثابت‌کننده سونی از راه رسید. به نظر می‌ر‌سد سونی توجه ویژه‌ای به دوربین این گوشی دارد و قصد دارد از این طریق کاربران بیشتری را به سوی این مدل سوق دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mehiyaw

۱۳۹۶/۶/۱۷
با اینکه خودم خیلی از سونی خوشم میاد و روش تعصب دارم ، ولی دیگه سونی داره شورشو در میاره - یعنی چی الانم چیزی پیدا نمیکنه واسه بهبود ، اندازه ی گوشی رو بزرگ تر میکنه - اکس زد پریمیوم رو دستت میگیری آدم فکر میکنه سینی دستش میگیره

مهدی

۱۳۹۶/۶/۱۷
باز هم مقاله ای با هدف تخریب سونی.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۱۷
LG v۳۰ به اندازهء کفشِ پاشنه بلند زنانه از بقیه سر است