خانهاخبار
گوگل در آستانه تصاحب بخش موبایل اچ تی سی

گوگل در آستانه تصاحب بخش موبایل اچ تی سی

بر کسی پوشیده نیست که اچ تی سی وضعیت بدی دارد. از شکست تجاری HTC 10 این موضوع برای همه روشن شد و تمام امیدها به U11، محصول جدید شرکت بود که طبق گزارشات مالی شرکت عملکرد ضعیفی داشته است. در ادامه با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۶/۱۶

U11 با تمام تلاش‌ها به موفقیت مورد انتظار دست نیافت و گزارش مالی نشان می‌دهد ماه اوت بدترین وضعیت مالی HTC در 13 سال گذشته بوده و شرکت تایوانی را با کاهش درآمد 51.5 درصدی نسب به ماه گذشته و کاهش 54.3 درصدی نسبت به ماه اوت سال گذشته روبرو کرده.

image

به بیان دیگر هرکس که برنامه‌ای برای خرید U11 داشته احتمالا تا الان خرید خود را انجام داده و محبوبیت گوشی روز به روز در حال کاهش است و شرکت گوشی دیگری هم در دست طراحی ندارد(Desire 555 هم کمتر از دو ماه پس از عرضه دیگر به‌فروش نمی‌رسد.)

قسمت جالب ماجرا اما توسط نشریه چینی Commercial Time اعلام شده که طبق آن گوگل و اچ تی سی در مراحل پایانی مذاکره برای خرید بخش تلفن‌های هوشمند این شرکت هستند. گوگل دو انتخاب دارد: همکاری استراتژیک در تولید گوشی‌ها یا خرید کامل واحد تلفن‌های هوشمند اچ تی سی. در هر دو حالت اما بخش Vive مربوط به واقعیت مجازی این شرکت دستخوش تغییر نخواهد شد.

این خبر چندان دور از انتظار هم نبوده، گوگل همواره رابطه خوبی با اچ تی سی داشته و تولید پرمدار سال گذشته Pixel و یکی از مدل‌های Pixel 2 امسال را به اچ تی سی واگذار کرده، اما گوگل هم از اچ تی سی رضایت کامل ندارد و مسئولیت تولید مدل بزگتر با صفحه نمایش بدون حاشه را به LG داده است.

با همه این‌ها خرید اچ تی سی از سوی گوگل می‌تواند موفقیت بزرگی برای گوگل باشد، اما همچنان نخواهد توانست بدون نیاز به سایرین محصول دل‌خواهش را تولید کند. نباید آخرین باری که گوگل اقدام به خرید یک شرکت تولید کننده موبایل کرد را فراموش کنیم، خریدی که میراث چندین ساله موتورولا را نابود کرد.

باید در نظر داشت کامرشال تایمز منبعی را برای گفته‌های خود منتشر نکرده، اما تمام پیشامد‌ها این معامله را تایید می‌کنند. ارزش سهام HTC در یک روز 8 درصد کاهش یافت و این خرید هرروز ساده و ارزان‌تر به‌نظر می‌رسد.

نظر شما در این مورد چیست؟ گوگل کاری که با موتورولا کرد را با اچ تی سی تکرار می‌کند؟ گوگل برنامه بلندمدت دارد یا هدف تنها تصاحب پتنت هاست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (48 نظر)

رحیم

۱۳۹۶/۶/۲۲
داداش تو کشورهایی مثل امریکا اکثر مردم گوشی رو میزارن جیب پشت و دلیل انفجارهای چند مورد ایفون 6 پلاس هم همین بود

مهدی

۱۳۹۶/۶/۲۲
داش اون تستی که شما میگید فقط یه جا کاربرد داره
اونم وقتی که گوشی رو میزاری تو جیب پشتیت میشینی رو زمین
البته تعداد این عطیقه ها الان کم هستن ولی صفر نشدن متاسفانه

رحیم

۱۳۹۶/۶/۲۱
شرکت های مشابه اچ‌تی‌سی که نه تنها از پس خرج شرکتشون برمیان بلکه سوددهی هم دارن رو کسی حاضر نمیشه 7 میلیارد بخره چه برسه به اچ تی سی که تو این پنج سال اخیر سوددهی که نداشته هیچ حتی از جبران پولی که برای شرکت خرج میشه هم عاجز بوده! این موارد باعث میشه قیمتش خیلی از این پایین تر باشه البته هر چی بگذره قیمتش پایین تر هم میاد به دلیل افزایش ضرردهی و کاهش سهام

رحیم

۱۳۹۶/۶/۲۱
تست های مقاومت u11 رو هم ببینید که راحت از وسط شکست. اچ تی سی امسال میخواست با استفاده از قطعات ارزون تر سود بیشتری کنه و شرکت رو به سوددهی برگردونه به همین خاطر اومد رو ظاهر کار کرد ولی نتیجه این شد که به خاطر کیفیت ساخت پایین تر و مقاومت کمتر از پرچمدار قبلیش نسبت به سال گذشته کمتر فروش کرد و بیشتر ضرر کرد. ضمن اینکه طراحیش حتی از بعضی گوشی های 2016 و 2015 هم ضعیف تر بود و نسبت صفحه به بخش جلویی گوشی u11 برای یه گوشی که در سال 2017 ساخته شده بود خیلی مسخره به نظر میرسید و صفحه نمایش هم که برای کاهش هزینه تولید، ال سی دی استفاده شده بود که این ها همه نقاط ضعف حساب میشه که حتی oneplus 5 هم خیلی از این نقص ها رو نداشت خوب پس باید هم وضعیت اچ تی سی به اینجا بکشه وقتی به نیاز بازار توجهی نمیکنه. این مسائل خیلی جزئی به نظر میاد ولی در سال 2017 یک گوشی که نام پرچمدار رو یدک میکشه باید در جزئیات هم از بقیه برتر باشه وگرنه کلیات رو که حالا همه میان رده ها هم دارن!

pm_antutu

۱۳۹۶/۶/۲۱
مگه الکیه 7 میلیارد دلار شرکته