خانهاخبار
انتشار بسته امنیتی سپتامبر برای نوکیا 5 قبل از گوشی‌های پیکسل

انتشار بسته امنیتی سپتامبر برای نوکیا 5 قبل از گوشی‌های پیکسل

بسته امنیتی ماه سپتامبر از امروز برای گوشی‌های نوکیا 5 منتشر شد. این گوشی ظاهرا اولین گوشی هوشمند اندرویدی است که به این بسته به‌روزرسانی می‌شود.
۱۳۹۶/۶/۱۵

کمپانی HMD بازهم توانایی‌اش را در انتشار موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های اندرویدی تازه‌اش نشان داد. گزارش تازه‌ای امروز منتشر شد و ادعا کرد این سازنده انتشار به‌روزرسانی و بسته امنیتی ماه سپتامبر را برای همه گوشی‌های نوکیا 5 در سرتاسر جهان آغاز کرده است. جالب است بدانید HMD اولین سازنده‌ای است که بسته امنیتی این ماه را منتشر می‌کند درحالی‌که این بسته هنوز حتی برای گوشی‌های کمپانی گوگل هم عرضه نشده است. حجم فایل این بسته حدودا 142 مگابایت است اما گوگل هنوز تغییرات اعمال شده در آن را وارد لاگ تغییراتش نکرده است. این مرحله هم احتمالا به‌زودی توسط گوگل تکمیل می‌شود.

همان‌طور که اغلب کاربران مطلع هستند، گوگل برای پلتفرم موبایلی‌اش (اندروید) هر ماه یک بسته امنیتی منتشر می‌کند که به نام همان ماه نام‌گذاری می‌شود. این بسته‌ها هر ماه ویژگی‌های تازه‌ای با خود به همراه می‌آورند. نوکیا و سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند هرماه این بسته‌ها را برای گوشی‌هایشان منتشر کنند اما نحوه انتشار و بازه زمانی آن کاملا به خودشان وابسته است. به نظر می‌رسد HMD پیشتاز این حرکت باشد. این ماه دومین بار است که این سازنده بسته امنیتی ماه جاری را پیش از گوشی‌های گوگل منتشر می‌کند. این اتفاق اولین بار در ماه ژوئیه رخ داد که نوکیا بسته امنیتی ماه جاری را پیش از انتشار آن برای گوشی‌های پیکسل، برای نوکیا 6 منتشر کرد. این بسته امنیتی در دامنه اینترنت منتشر می‌شود و در صورت ورودش به منطقه شما، با یک نوتیفیکیشن روی گوشی از در دسترس گرفتن آن باخبر می‌شوید. کمپانی HMD همچنین به همه دارندگان گوشی‌های هوشمند نوکیا توصیه می‌کند فایل به‌روزرسانی را فقط روی شبکه ارتباطی Wi-Fi دریافت کنند و گوشی‌شان در هنگام نصب حداقل 50% شارژ داشته باشد.

image

کمپانی HMD Global پیش‌تر تأیید کرده است همه گوشی‌های هوشمند اندرویدی این برند را که امسال عرضه شده‌اند، به اندروید 8 اوریو به‌روزرسانی می‌کند. این گوشی‌ها نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6 و همچنین نوکیا 8 (هنوز به عرضه نرسیده است) هستند. سه گوشی نخست در این فهرست در زمان عرضه به سیستم‌عامل اندروید نوقا مجهز شده بودند و سازنده هنوز تاریخ قطعی انتشار اندروید اوریو را برای آن‌ها اعلام نکرده است. گوشی نوکیا 5 در ماه فوریه سال جاری میلادی معرفی و در ماه ژوئیه رسما وارد بازار شد. این گوشی به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 720 مجهز شده است و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 430 قدرت می‌گیرد. گوشی مذکور 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد که با کارت حافظه جانبی microSD تا 256 گیگابایت ارتقا می‌یابد. دوربین اصلی و حسگر سلفی نوکیا 5 به ترتیب 13 و 8 مگا پیکسلی هستند و حسگر اثرانگشت آن هم در دکمه فیزیکی خانه تعبیه شده است. این گوشی همچنین به باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر مجهز شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۶/۱۵
ناموسا دمش گرم